بایدن با دعوت نتانیاهو به آمریکا مخالف است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بایدن به دلیل اعتراض‌ها و اختلاف‌ها برسر طرح اصلاحات قضایی، مخالف دعوت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن است.

به گزارش مشرق از روسیاالیوم، کوین مکارتی روز دوشنبه پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اگر جو بایدن رییس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو را به آمریکا دعوت نکند، من او را دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه نتانیاهو دوست عزیزی برای آمریکاست، اضافه کرد: اگر این دعوت توسط کاخ سفید انجام نشود، من از بنیامین نتانیاهو برای حضور در مجلس نمایندگان دعوت خواهم کرد.

مکارتی گفت: بایدن دعوت از نتانیاهو را خیلی به تاخیر انداخته است و باید او را هرچه سریعتر دعوت کند.

وی افزود: بایدن در چند ماه گذشته با من صحبت نکرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که آمریکایی ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند برنامه اصلاحات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف بوجود آمده است.

۲۴ اسفندماه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی ها دیدار نکنند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برخی وزرای کابینه نتانیاهو قصد سفر به آمریکا و برگزاری دیدارهای رسمی با مسوولان این کشور را داشتند اما وی به آن ها دستور داد، «تا زمانی که من به آمریکا سفر نکردم، هیچ کس حق این کار را ندارد.»

بر اساس این گزارش، وزرایی که مانند «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، قصد سفر به آمریکا را دارند، با مسوولان این کشور دیدار نخواهند کرد.

قبل از اینکه دولت جو بایدن اعلام کند که مسوولان آمریکایی به دلیل اظهارات تحریک آمیز اسموتریچ درمورد «حواره» با وی دیدار نخواهند کرد، نتانیاهو به اسموتریچ دستور داده بود که طی سفرش به آمریکا، دیدار رسمی با مسئولان این کشور برگزار نکند.

یک منبع مطلع در گفت وگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر هر یک از وزرای صهیونیستی به آمریکا، مساله دعوت نشدن از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن را برجسته تر می کند، به همین دلیل نخست وزیر رژیم صهیونیستی این دستور را صادر کرد. البته «ران درمر» به عنوان فرستاده ویژه نتانیاهو، از این قاعده مستثنی است.

در بخشی از این گزارش آمده که نتانیاهو با گذشت بیش از دو ماه از نخست وزیری خود انتظار داشت که کاخ سفید از او به طور رسمی برای سفر به واشنگتن دعوت کند، همانگونه که «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ژوئن ۲۰۲۱ روی کار آمد و در آگوست همان سال به کاخ سفید رفت.

این گزارش دعوت نکردن کاخ سفید از نتانیاهو برای سفر به آمریکا و نبود گفت وگو میان تل آویو و واشنگتن را «اتفاقی استثنائی» توصیف کرد و نوشت که این مساله برای نتانیاهو که منتظر دعوت رسمی است، بسیار نگران کننده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس