کد خبر 1484917
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
عراق

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که موضع این کشور در خصوص لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، ثابت است.

به گزارش مشرق، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در واکنش به نشست پنج‌جانبه فردا (دوشنبه) در اردن برای بحث در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، گفت که موضع بغداد در این خصوص ثابت است.

او به شبکه المیادین گفت که سوریه باید در چارچوب یک راه‌حل سیاسی برای توسعه امنیت و ثبات منطقه به اتحادیه عرب بازگردد و بار دیگر کرسی خود را به دست آورد.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که فردا (دوشنبه، اول مه) میزبان نشست وزرای امورخارجه پنج کشور عربی، عربستان سعودی، عراق، مصر و خود اردن با حضور «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه خواهد بود.

طبق بیانیه رسمی منتشرشده توسط وزارت خارجه اردن، این اجلاس در ادامه نشست مشورتی کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، اردن، عراق و مصر که در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ به میزبانی عربستان سعودی در جده برگزار شده بود، تشکیل می‌شود.

نشست مشورتی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب جمعه، چهاردهم آوریل در جده با حضور نمایندگان و مقامات نُه کشور برگزار شده بود که با یک بیانیه پایانی نیز خاتمه یافت.

در بیانیه پایانی و مشترک این نشست مشورتی که روز بعد، (شنبه، پانزدهم آوریل) منتشر شد، تاکید شده بود که کشورهای اردن، مصر و عراق به همراه اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر وحدت سوریه تاکید و خواستار بازگشت آن به جمع کشورهای عربی هستند.

در این میان «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه‌ای با شبکه الجدید لبنان در هشتم اردیبهشت گفت که بازگشت سوریه به این اتحادیه حتمی است.

او گفت که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه همان زمان که برتری نظامی پیدا کرد و مخالفان موفق به اشغال دمشق نشدند جنگ را برد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس