عراق

یک نماینده عراقی موضع وزیر خارجه ترکیه در خصوص ادامه حضور ارتش این کشور در شمال عراق را اعلام اشغالگری دانست.

به گزارش مشرق، «کریم علیوی» از نمایندگان ائتلاف الفتح عراق (به رهبری هادی العامری) سخنان «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه مبنی بر عدم خروج ارتش این کشور از شمال عراق را اعلام صریح اشغالگری این کشور در این منطقه دانست.

او امروز (سه شنبه) به وبگاه بغداد الیوم گفت که سخنان وزیر خارجه ترکیه قابل قبول نیست و عراق ادامه حضور نظامیان ترکیه در خاک خود را نمی‌پذیرد، به خصوص پس از اینکه پارلمان رأی به خروج همه نیروهای خارجی از عراق را داده است.

علیوی در ادامه از وزارت خارجه عراق خواست تا با احضار سفیر آنکارا در بغداد، به سخنان وزیر خارجه ترکیه و اصرار این کشور بر ادامه حضور در خاک عراق اعتراض کند.

او همچنین خواستار اقدام عراق در مجامع بین‌المللی برای اخراج نیروهای ترکیه شد و این حضور را تهدیدی برای امنیت ملی عراق دانست.

«مولود چاووش اوغلو» پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که نیروهای ارتش ترکیه در شرایط کنونی هرگز از شمال عراق و سوریه عقب‌نشینی نخواهند کرد.

او در این مصاحبه دیدار میان اردوغان و بشار اسد را محتمل دانست و گفت که در وهله اول باید نقشه راهی برای این دیدار و لزوم عدم وجود هیچ‌گونه پیش شرطی در نظر گرفته شود.

تأکید وزیر خارجه ترکیه بر ادامه حضور ارتش این کشور در شمال سوریه و عراق در حالی است که وزرای دفاع سوریه، ایران، ترکیه و روسیه قرار است به زودی در مسکو نشست مشترک برگزار کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس