کد خبر 1484752
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
IQ

براساس آماری که به تازگی منتشر شده است و منبع مشخصی هم ندارد، ایران در رتبه‌بندی میزان IQ در جایگاه 119 قرار گرفته است، اما چطور؟!

به گزارش مشرق، احتمالا شما هم خبری که در فضای مجازی از رتبه‌بندی میزان IQ کشورهای جهان مثل worldpopulationreview رو دیده باشین، اما این رتبه‌بندی چقدر دقیقه و توسط چه کسی تهیه شده؟

اما چرا ایران از نظر رتبه‌بندی IQ کشور ۱۱۹ دنیا شده است، آیا واقعا این آمار و ارقام منتشر شده براساس واقعیت است و صحت دارد و ما باید خودمان را در رتبه 119 دنیا در میان افراد باهوش بدانیم؟!

کانال تلگرامی تبیان توضیحاتی در خصوص آمار منتشر شده ارائه کرد:

ایران چندمین کشور دنیا در رتبه‌بندی IQ است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    8 6
    آمار سازی واقعیت را تغییر نمی دهد واقعیت آن است که تمدن بشری در هر زمان به ویژه در دوران پس از اسلام که دوران شکوفایی تمدنی ایران اسلامی بوده ، وامدار هوش ویژهٔ ایرانیان شیعه بوده و هست‌ . حتی اکنون دنیا به خاطر هوش ویژهٔ ایرانی ولائی وامدار ایران اسلامی است که چهرهٔ کریه مدنیت دروغین غرب به ویژه انگلیس خبیث را بیش از گذشته افشا کرده و می رود که با خلاقیت معجزه آسای خود ، مدنیت واقعی و انسانی قرون پر افتخار پبشین را احیاء کند. طبیعی است که عناصر دانایی نما چون « ریچارد لین » دست به تحریف و آمار سازی زده و تلاش کند به جنگ شناختی رو آورده و همچون رسانه های کاخ ظلم و فساد سلطنتی انگلیس خبیث که فرماندهی فتنه و فساد را در اختیار دارند ، به آمارسازی در بارهٔ هوش ایرانی شیعه دست بزند. هوش ایرانی شیعه در قبل از رنسانس جنایت کاران غرب وحشی، کاملاً گویاست در زمانه ای که غرب وحشی و به ویژه ایل و تبار « ریچارد لین » در دورهٔ تاریک و ضد بشری قرون وسطی زندگی نکبت باری چون الآن داشتند این ایران اسلامی بود که علمدار علوم و فناوری بوده و تأسیسات بزرگ مهندسی آب و خاک و سازه های بزرگ و عظیم مساجد و مراکز خدماتی و شهری را داشته که تا کنون آثارشان کاملاً محسوس و در دسترس است. این بوعلی سینا ها ، شیخ بهایی ها ، فارابی ،بیرونی ، رازی ، ابن هیثم ، طوسی و...بودند که مدنیت واقعی را پایه ریزی کرده و ایران اسلامی را پیشتاز علوم و پاکی و نیز رفاه و آسایش کرده بودند. تمدنی که صاردرات پارچه های ابریشمی ، فرش های نفیس ، داروهای سینایی ، تجهیزات رصد ، محصولات شیمیایی ، دانش فیزیکی و نور و... و به ویژه غلات در سطح کلان را به نام خود زده بود. جامعه ای که حمام و آب لوله کشی پاکیزه داشت در زمانه ای که غرب وحشی نه حمام می شناخت نه دستشویی و نه آب بهداشتی در دسترس داشت . از این نظر امثال ریچارد لین خبیث، در بعد از انقلاب اسلامی چون می بینند تمدن نوین اسلامی به دست ایرانی ولایی در شرف پایه ریزی است به تحرکات مذبوحانه پرداخته و در روی کاغذ حتی سطح هوشی ایرانی ولایی را از روی حسادت و خباثت ،تقلیل می دهد.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    10 4
    چه بسا ایران اوله
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 2
    آی...! که هرچه می کشیم از این آمار های دروغین و الکی می باشد .!!! یک موسسه خارجی حالا یک خبطی کرده و یک چیزی گفته .ببینید که چه قدر سخت برای ما تمام می شود؟!!! . حالا تصور کن که رئیس جمهور یک کشور و یا فلان وزیر و فلان مدیر در ایران برای توجیه عملکردش متوسل به آمار و ارقام ساختگی و به دور از وضعیت جامعه می دهد . مثلا نرخ تورم از نوع نقطه به نقطه اش و یا سالیانه اش تا تولید ناخالص و سرانه هر ایرانی و میزان کار آمدی تحریم ها بر اقتصاد کشور و معیشت مردم ؛ یا میزان بهره مندی مردم از رفاه اجتماعی و آموزش و بهداشت و درمان و .... !فاصله بین آمار های دولت با واقعیات جامعه ایران همان فاصله گوش هست تا چشم . از یک منظر چهار انگشت و از منظر دیگر از پی تا ثریا !!!
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 0
    اینها درست نیستند و نه این که ایران از نظر هوش ۱۱۹ هست و نه نژاد برتر هست درست هستند. نحوه تربیت و اموزش می تواند انسانهای یک جامعه راشکل دهد. اگر د این آمار پایین هستیم به این معنی هست که اموزش در کشور ما افتضاح هست و با یک کار علمی در ۱۰ سال می تواند شاخص را بهبود داد
  • ایرج IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    امکان ندارد رتبه 119دروغ بزرگیه ما ایرانیها خیلی خلاقیت داریم وبا این بی امکاناتی که داریم باز هم از خیلی ممالک جلوتریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس