کد خبر 1479705
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
یک زن رئیس نهاد جاسوسی انگلیس شد

دولت انگلیس خانم «آن ‌کیست باتلر» افسر عالی‌رتبه سرویس جاسوسی داخلی این کشور (ام‌آی‌۵) را به عنوان رئیس ستاد ارتباطات دولت (جی‌سی‌اچ‌کیو) معرفی کرد.

به گزارش مشرق، باتلر نخستین زنی است که سکان این نهاد جاسوسی را برعهده می‌گیرد. وی در حال حاضر معاون رئیس ام‌آی۵ است و از ماه آینده کار خود را بi عنوان جانشین جرمی فلمینگ آغاز خواهد کرد.

وی که دارای مدرک ریاضی از دانشگاه آکسفورد است، پیشتر ریاست بخش مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته در ستاد ارتباطات دولت انگلیس را برعهده داشت.

باتلر بعد از انتصابش به این سمت گفت: «جی‌سی‌اچ‌کیو طی سال گذشته اطلاعات حیاتی برای شکل دادن به واکنش غرب به تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین گردآوری کرد؛ به برهم زدن توطئه‌های تروریستی کمک کرد؛ و به طور خستگی ناپذیری برای مقابله با تهدید مداوم باج‌افزار که تأثیر آن برای بریتانیا گران تمام می‌شود، کمک کرد.»

ستاد ارتباطات دولت انگلیس با بیش از ۶ هزار نیرو، معادل سازمان امنیت ملی آمریکا است و مقر اصلی آن در یک‌صد مایلی شهر لندن در منطقه 'دونات' شهر چلتنهام واقع‌شده است.

این سازمان که مسئول عملیات جاسوسی سیگنال، عملیات نظامی و حفاظت اطلاعات است، تحت نظارت کمیته اطلاعات مشترک انگلیس بوده و به شکل موازی با دستگاه امنیت داخلی 'ام آی ۵' و دستگاه ضد جاسوسی 'ام آی ۶' و سازمان اطلاعات مخفی انگلیس فعالیت می‌کند.

فلمینگ که ۶ سال سکان ستاد ارتباطات دولت انگلیس را برعهده دارد، ژانویه گذشته گفته بود که از این مقام کناره‌گیری خواهد کرد. وی هفته پیش با انتشار گزارشی اعلام کرد که جاسوسان انگلیس برای محافظت در برابر تهدیدات علیه این کشور از طرف کشورهای متخاصم، به طور روزانه عملیات سایبری انجام می‌دهد.

در گزارش ستاد ارتباطات دولت انگلیس اشاره‌ای به کشورهای متخاصم نشده، اما ادعا شده است که نیروی سایبری ملی انگلیس با «افشای فعالیت‌ها» و مقابله با اطلاعات نادرست علیه کشورهای متخاصم کار می‌کند و گاهی اوقات «دشمنان متوجه نمی‌شوند که اثراتی که تجربه می‌کنند نتیجه یک عملیات سایبری است».

این گزارش می‌افزاید: «رویکرد نیروی سایبری ملی دکترین اثر شناختی است که از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که پتانسیل ایجاد بی‌اعتمادی، کاهش روحیه و تضعیف توانایی‌های دشمنان ما را برای برنامه‌ریزی و اجرای مؤثر فعالیت‌هایشان دارند.»

ستاد ارتباطات دولت انگلیس ادعا کرده که تمام عملیات صورت گرفته هدف گذاری شده و «به شیوه ای قانونی و اخلاقی، مطابق با قوانین داخلی و بین المللی انجام می‌شود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 0
    از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که پتانسیل ایجاد بی‌اعتمادی، کاهش روحیه و تضعیف توانایی‌های دشمنان ما را برای برنامه‌ریزی و اجرای مؤثر فعالیت‌هایشان دارند.» مطمئنم این گاز بازی ها در مدارس طنابش رو بگیریم یه سرس توی دست همین انگل یسی ها پیدا میشه.دارن برای مهره هاشون توی اتخابات بعدی توی ایران سرمایه گذاری میکنن.
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 0
    فرقه برده داری هرگز آشتی نداشته با زنان و کودکان، دروغ میگن.
  • علی افصحی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 0
    امام خامنه‌ای « در عرصه های مختلف جهان ، درگیری ها غالباً جنگ اراده هاست.» این یک تغییر مهم در انگلیس خبیث است. انتخاب یک زن آن هم برای اولین بار برای ریاست یکی از مهم ترین مراکز جاسوسی-عملیاتی انگلیس خبیث! پس از تاریخ مردانه « ستاد ارتباطات دولت» سردمداران انگلیس خبیث زنی به نام « آن ک. باتلر » معاون مرکز جاسوسی داخلی را به ریاست آن انتخاب کرده اند. چرا؟ انگایس خبیث در بدترین وضعیت داخلی و خارجی اش در دوران پس از جنگ جهانی دوم قرار گرفته است. در داخل اعتصابات ، کمبود و گرانی مواد غذایی ، افت شدید خدمات بهداشتی ، افزایش شدید هزینه های زندگی ، جدایی طلبی مناطقی چون اسکاتلند ...که به زور تحت اشغال انگلیس خبیث بوده و... و در عرصهٔ خارجی نیز به شدت موقعیتش تضعیف شده و کشورهای مهمی چون روسیه ، چین و... به ویژه ایران اسلامی آن را به هیچ می گیرند. انگلیس خبیث از « دشمنانش » حرف می زند اما برخلاف آمریکا نامی نبرده ولی قطعا یکی از مهم ترین دشمنان انگلیس خبیث ایران اسلامی است. « ستاد ارتباطات دولتی به صورت تخصصی در عرصهٔ جنگ شناختی و ادراکی فعال است و اساس کارش ایجاد بی اعتمادی در بین مردم کشور هدف نسبت به دولتمردان! متزلزل ساختن روحیهٔ مقاومت کشور هدف ، تضعیف توانمندی های کشور هدف که انگلیس خبیث آن را دشمن می خواند. و جالب این که همه فعالیت های ستاد ارتباطات را اخلاقی و قانونی جا می زند. از چرچیل هفت خط ضد ایران نقل است که در قبرستانی بر می خورد به سنگ قبر دولتمرد انگلیس خبیث که رویش نوشته شده « آرامگاه سیاستمدار اخلاقی!» از متصدی قبرستان انگلیسی می پرسد « در این قبر دو نفر دفن شده»! یعنی انگلیسی یا سیاستمدار است یا اخلاقی ! جمع هر دو محال است. این تغییر یکی از نتایج شکست فتنه ترکیبی پائیز سال گذشته در ایران اسلامی ، که توسط آمریکا و انگلیس طراحی شده بود که در تمام مراحل بوق های تبلیغاتی انگلیس خبیث در احتیار فتنه « زن زندگی هرزه گی » بود حتی برای اولین زن فاسد فارسی زبانی انگلیسی به نام «نازنین بنیادی» در کنار براندازان قرار گرفته و به عنوان یکی از سران فتنه علیه نظام اسلامی فعال شد! فتنه ای که برای هم ضد انقلاب حیثیتی بود و هم برای انگلیس خبیث و شیطان بزرگ ، و به همین خاطر با تمام اندوختهٔ چهل و پنج سالهٔ خود به میدان آمده اما در برابر ارادهٔ مردم ولائی سرکوب شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس