خاندوزی: درآمد ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تولیدی به استان‌ها برگشت داده شد

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در یک سال و نیم گذشته درآمد ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تولیدی به استان‌ها برگشت داده شد تا مردم از عواید آن بهره‌مند شوند.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری در سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: محرومیت‌های انباشته گذشته در استان خوزستان مرتفع نمی‌شود ولی آن چیزی که روشن است روند تغییر ریل‌ استان آغاز شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: دولت به جهت تاکیدی که بر روی توازن منطقه‌ای دارد، تلاش کرده ضمن کمک به رفع بی عدالتی، برخی شاخص‌ها در مناطق محروم تغییر یابد.

وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان قبل از شروع به کار دولت سیزدهم شاید کمتر ازیک ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل عوارض بخش‌های مختلف نفتی را برای زیرساخت‌ها در قالب مسولیت‌های اجتماعی کسب می‌کرد که با تلاش وزارت امور اقتصادی ودارایی این رقم اکنون به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

۲۰ هزار میلیارد ریال عوارض درآمد نفتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خوزستان واریز می شود

خاندوزی بیان کرد: با همت و تلاش دولت در ۲ هفته آینده حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال عوارض درآمدهای نفتی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های خوزستان واریز خواهد و این مسیر بدون کم شدن سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تعیین تکلیف ته‌لنجی به رغم اینکه در اختیارات وزارت امور اقتصادی و دارایی نیست ولی پیگیری شده و امیدوارم با همین روند مطالبه و پیگیری سریعا محقق شود تا زمان از دست نرود زیرا این تاخیرها و وقفه‌ها توسعه و پیشرفت را تضییع می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در سفر سال گذشته پیگیر ساماندهی سفرهای لنج‌داران و واردات کالاهای آن‌ها بودیم که در قالب ستاد مبارزه با قاچاق کالا، بخشنامه خوبی برای این فعالیت‌ها صادر شد.

خاندوزی در ادامه موضوعات مدیریتی را از جمله مشکلات بین بخشی در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲ بار برای اجرایی شدن ماده ۶۵ مکاتبه شده و اعلام کردیم باید وحدت فرماندهی داشته باشیم و متاسفانه برخی از دستگاه‌های موثر در این زمینه تفویض اختیار نکردند و باید از طریق نهاد نظارتی پیگیر این مسئله شد.

وی با تاکید بر اینکه تا قوانین اصلاح نشود برخی اقدامات را نمی‌توان اجرایی کرد، گفت: سال گذشته در دیدار فعالان اقتصادی با رهبر انقلاب، از تغییرات مداوم بخشنامه‌های مختلف انتقاد کردند که با تدابیر اتخاذ شده بخشنامه‌ها از این به بعد باید از یک هفته قبل در درگاه ملی ثبت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: باید رانتی که از این بابت برای برخی ایجاد می‌شد، خاتمه داده شود و درخواست جدی ما این است که دستگاه‌های مختلف در این حوزه همکاری کنند.

خاندوزی همچنین گفت: موضوع بازارچه مرزی شلمچه با فوریت در دستور کار قرار خواهد گرفت و سازمان منطقه آزاد اروند هم باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: سیاست دیپلماسی همسایگی که رییس جمهور انجام داد باعث تحقق اتفاقات خوب شد ولی در موضوع اجرا باید تجار هم کمک کنند.

خاندوزی با انتقاد از نحوه جانمایی گیت‌های ورودی و خروجی در منطقه آزاد اروند گفت: جانمایی گیت‌ها ورودی به منطقه بدون مطالعه کارشناسی انجام شده است، اما چون مطالبه به حق است همه تلاشمان این است که ایراد ستاد مبارزه با قاچاق را رفع کنیم و امیدواریم گمرک در مبادی اروند مستقر شود.

وی در ادامه گفت: دستگاه‌های خدمات رسان این اجازه را ندارند هزینه تولید را بالا ببرند و باید دستگاه‌ها در کنار تولید باشند. اگر تولیدکننده یک روز زودتر کار خود را شروع کند یعنی افزایش تولید استان و اشتغالزایی ولی متاسفانه بروکراسی اداری در برخی موارد مانع تولید می‌شود.

خاندوزی اظهار داشت: تمام پرونده‌های تولیدات استان‌های کشور با هماهنگی سازمان امور مالیاتی به سرعت به داخل مناطق بازگردانده شود و تاکنون درآمد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تولیدی کشور در یک سال و نیم گذشته به استان بازگشته است تا مردم از عواید آن بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    در حق این استان با تفکران بیخود گذشته ظلم شد امیدواریم مشکلاتشون حل بشود که واقعا آدمو‌خوشحال میکنه
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    آقای خاندوزی با تشکر از زحمات شما ولی به نظرم این عدالت نیست چون استانهای برخورداری که صنایع و درآمد دارند برخوردار می‌شوند و استانهایی که صنایع درآمدزا ندارند سرعتشان کم میشه مکر اینکه دولت پول بیشتری از منابع دیگر به این استانها اختصاص بدهد
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 1
    البته منظورش از مردم دایره هزار فامیل خودشونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس