ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در مسکو آغاز به کار کرد

ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه پنجشنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه لومونوسف مسکو بزرگترین دانشگاه دولتی این کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، در این آیین که با حضور والری نیکولایویچ فالکوف وزیر علوم و آموزش عالی روسیه برگزار شد، رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو در سخنانی با اشاره به آغاز همکاری های علمی این کشور با جمهوری اسلامی ایران در ۲۰ سال گذشته، گفت: همکاری های تهران – مسکو هم اینک به سطح همکاری استراتژیک ارتقا یافته است و دو کشور به دنبال گسترس مناسبات در همه حوزه های کلیدی هستند.

ویکتور سادوونیچی افزود: دانشگاه لومونوسف مسکو با دربرگیری ۴۰ دانشکده، ۱۶ پژوهشکده و هفت مدرسه علمی آموزشی بین رشته ای آماده توسعه و تقویت همکاری ها با دانشگاه های ایران است.

آیین گشایش این اجلاس با سخنرانی وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، رئیس جمهور اوستیای شمالی و آلانیا، رئیس دانشگاه تهران و نیز سخنرانی مجازی سفیر روسیه در تهران ادامه یافت.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در راستای گسترش و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی برنامه ریزی شده و دبیرخانه این اجلاس از سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده است.

تبادل نظر درباره همکاری‌های بین دانشگاهی میان دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در زمینه تبادل دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک و برنامه‌ها و تحقیقات مشترک از محورهای این اجلاس است.

همچنین نشست‌هایی با موضوع بررسی جنبه‌های فرهنگی همکاری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه و اشتراک‌گذاری تجربه‌های پروژه‌های تحقیقاتی ایران و روسیه در زمینه علوم طبیعی و حوزه خزر نیز در این اجلاس برگزار می‌شود.

بازدید از دانشکده‌ها و موزه‌های دانشگاه لومونوسف و همچنین بازدید از سایر دانشگاه‌های مسکو از دیگر برنامه‌های روسای دانشگاه‌های حاضر در ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه است.

پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا ۱۸ تیر ۱۳۹۹ به صورت وبینار برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس