کد خبر 1484005
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
رییسی: سامان بخشی کامل به شرکت هفت تپه نیازمند گام‌های تکمیلی است/ تعهد دولت به رفع بیکاری

آیت الله رییسی رییس جمهور گفت که تعیین تکلیف شرکت هفت تپه کار بسیار مهمی برای ساماندهی به وضعیت این شرکت بود ولی سامان دادن به وضعیت این شرکت نیاز به گام های تکمیلی دارد.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنج‌شنبه در جریان سفر استانی خود به خوزستان با حضور در شرکت هفت تپه و جمع کارکنان این شرکت، افزود: حضور در جمع کارگران هفت تپه فرصتی برای شنیدن مطالبات بدون وابسته است.

وی اشتغال را یکی از مسایل مهم کشور دانست و ادامه داد: وضعیت اشتغال به ویژه در خوزستان و به طور خاص در برخی مناطق این استان از دغدغه های جدی دولت سیزدهم است.

رییسی با تاکید بر لزوم کار جدی و موثر برای رفع بیکاری در کشور و خوزستان گفت: خوزستان دارای جوانان توانمندی است که حق آنها داشتن زندگی باعزت و باشرافت است.

رییس جمهور ادامه داد: دولت سیزدهم خود را ملزم به رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان می داند و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می برد.

جمعی از کارگران طرح کشت و صنعت هفت‌تپه در آستانه سفر رییس جمهور به استان خوزستان با ارسال نامه ای از آیت الله رییسی خواستند تا به منظور حمایت از قشر کارگر در این شرکت حضور یابد.

جمعی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در این نامه خطاب به رییس جمهور ضمن دعوت از آیت الله سیدابراهیم رییسی به عنوان پدری دلسوز برای حضور در جمع کارگزان این شرکت، بر استحکام روابط دولت و کارگران و رفع موانع تولید با همت دولت سیزدهم تاکید کردند.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکل های این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

با وجود اینکه مدیریت این شرکت پس از خلع ید مالک بخش خصوصی آن به شرکت صنایع جانبی نیشکر واگذار شد ولی تا کنون به دلیل تعیین تکلیف نشدن مالکیت این شرکت، همچنان مشکلاتی برای توسعه بیشتر پیشرو دارد.

به همین دلیلی انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان به مطالبه امروز کارگران این شرکت تبدیل شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح گردید. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلو متری شمال اهواز قرار دارد.

براساس این گزارش، آیت الله رییسی هم با حضور در جمع کارگران شرکت هفت تپه به نامه جمعی از کارگران این شرکت که از رییس جمهور برای حضور در جمعشان دعوت کردند بودند، لبیک گفت. رییس جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز در مسیر ریلی اندیمشک به اهواز، با دیدن مردم و کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در کنار ریل قطار دستور توقف قطار را صادر کرد.

بر اساس این گزارش،آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس