کد خبر 1483953
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
اشک تمساح کرباسچی برای معیشت مردم!

باید پرسید چنین فردی با چنین کارنامه سیاهی از فساد اقتصادی در دوران مسئولیت‌شان اساسا با چه رویی از معیشت مردم سخن می‌گویند و به مسئولان کشور انتقاد دارند؟

به گزارش مشرق، آقای کرباسچی این‌چنین ذکر کردند که؛ کمتر پیش می‌آید که آقای کروبی درباره مسائل سیاست داخلی صحبت کنند و بیشتر نگران مردم هستند. معمولا از طریق فضای مجازی، مطالعه روزنامه‌ها و... در جریان مسائل کشور قرار می‌گیرند و همراه با مردم نگران وضعیت سوءمدیریت‌ها می‌شوند. هر زمان که ایشان را ملاقات می‌کنیم، نگران مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور هستند.»

در این مطلب همچنین به نقل از کرباسچی آورده شده: «سال‌ها بود که این افراد و جریان‌ها، مشکلات را به گردن دیگران می‌انداختند، اما امروز حاکمیت یکدست تشکیل شده و سکان هدایت به دست همین جریان‌ها افتاده است. در این شرایط ناچار هستند برای ایجاد دوقطبی، حاشیه‌سازی کنند و بهانه‌هایی بتراشند. این رفتارها با این هدف صورت می‌گیرد تا حواس مردم از دسته‌گل‌های جدید همفکران‌شان پرت شود. اصلا شما بگو کروبی آلزایمر دارد (که ندارد) موضوع گرانی دلار، نوسانات بازارها، شرایط وخیم ارزاق عمومی و گوشت ۴۰۰-۵۰۰ هزار تومانی و... چه می‌شود؟»

گفتنی است نگارنده مطلب فوق یعنی غلامحسین کرباسچی مبدع رسوخ فساد سازمان‌یافته به بدنه سیاسی کشور است؛ در سال ۱۳۷۷ کرباسچی به همراه عده دیگری از معاونانش و شهرداران مناطق تهران دستگیر و بازجویی شد. جلسات محاکمه کرباسچی هر شب به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد. رسیدگی به اتهامات غلامحسین کرباسچی به عنوان شهردار تهران و حدود ۱۰۴ متهم دیگر پرونده اختلاس در شهرداری که همگی مدیران بالادستی و میانی شهرداری و پیمانکاران را تشکیل می‌دادند، در هشت جلسه به طول انجامید.

کرباسچی از سوی قوه قضائیه به اتهام جرایم مالی محاکمه و به ۳ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از مشاغل دولتی و جزای نقدی محکوم شد؛ وی از جمله متهم به استفاده از امکانات شهرداری تهران در جهت حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات هفتم ریاست جمهوری بود که پیش از محاکمه به اتهام اختلاس مدتی را در بازداشت گذراند.

کرباسچی همچنین به جرم تبلیغ علیه نظام در یک سخنرانی انتخاباتی در ستاد روحانی محاکمه و روانه زندان شده بود.

همچنین در اسفند ۹۶ بود که موجی توئیتری با موضوع واگذاری کارخانه رشت الکتریک به همسران چهار نفر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به راه افتاد. این کارخانه در اواخر دولت خاتمی و در سکوت خبری به این افراد واگذار شد.

در این موج اعتراضی توئیتری آمده بود: «کارخانه رشت الکتریک از سال ۸۲ به بهانه خصوصی‌سازی، فقط با یک چهلم قیمت در اختیار خیرالنساء عسگریان (همسر غلامحسین کرباسچی)، فاطمه صدیقیان (همسر عبدالله نوری)، گیتا شاه‌نواز (همسر غلامرضا قبه) و سوده جبلی (دختر باجناق کرباسچی) قرار گرفت. رانت‌های قبل از تو همه سوءتفاهم بود!»

برخی کاربران توئیتر نوشته بودند که مشارکت خیرالنساء عسگریان در تخلفات اقتصادی غلامحسین کرباسچی، فقط محدود به کارخانه رشت الکتریک نمی‌شود و او در پروژه زمین‌خواری ملک ۱۰ هزارمتری نارنجستان دوم (حاشیه پاسداران) هم نقش دارد.

حال باید پرسید چنین فردی با چنین کارنامه سیاهی از فساد اقتصادی در دوران مسئولیت‌شان اساسا با چه رویی از معیشت مردم سخن می‌گویند و به مسئولان کشور انتقاد دارند؟

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    نه اصلاح طلبیم نه اصولگرا نه سلطنت طلب و نه خواهان تجزیه کشور! واقعیت این است در این دو سالی که آقای رئیسی سر کار آمده وضعیت اقتصادی کشور بسیار بسیار بدتر از دوره آقای روحانی شده است.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    یک از یک دزد تر
  • هادی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    اینها رو که گفتی ولی سوال اینجاست که چرا نظام این مفسدین و محاکمه نمیکنه؟ این افشاگریا واسه مردم نون و آب نمیشه
  • سعید IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    5 3
    مشکل اینه که با امثال اینا برخورد خاصی نشده
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      1 0
      بشین تا بشه این عوضی ها هر روز جولان میدن ترویج کثافت کاری بی بند باری میکنن به والله ایندفعه اتفاقی بیفته قدمی برا حکومت بر نمیداریم تا این جماعت یکبار برا همیشه تصفیه کنه
    • رضا IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      1 1
      اشرافیت طلبهای بی چشم و رو هنوز تمام سهم خود را از سفره انقلاب برنداشته اند و طلبکار این ملت و کشورند
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      2 0
      یک اخوند کشف لباس کرده که صورتش را تیغ میزند منفور ترین موجودی است که میشه سراغ داشت ؛!!!!!و البته مواضعی تهوع آور و وقیحانه هم دارد!
  • سیدمحمد مصطفوی CA ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    6 0
    تو هم بیای راس کار بهتر از اینا نمیشی، اون موقع که راس کار بودی دزدیاتو کردی، پس اشک کفتار نریز
  • ح IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    6 0
    همین مونده یا اختلاسگر ران معیشت مردم بشه!!
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    3 0
    مملکت قوه قضاییه ندارد ؟؟
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    آقای کرباسچی تخلف کرده زندان رفته تخلف تو واگذاری داشته واگذاری رو لغو می‌کردید آقا کرباسچی بد گوشت کیلیویی ۴۰۰ یا ۵۰۰ تومن که دیگه دروغ نیست ماقسم حضرت عباس شما رو باور نداریم
  • FR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    خب وقتی چنین فردی میتواند مدیر مسئول روزنامه هم بشود و قوی ترین حزب سیاسی اقتصادی را هم سالها رهبری کند دیگه چرا از از این مواضعش تعجب کنیم
  • 63636366666 IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 1
    کرباسچی یک مرد بود اگر تخلف کرد محاکمه علنی شد شما چی که زندگی مردم را فلح کردید کسی هم محاکمتون نمیکنه مگر گفتن واقعیت نلخ است
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    ترامپ تحریم کروناتندروها!جزاین دروغ است!
  • زارا IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    هنوز کاخی که خودش داشت و یادمون نرفته مردک معلوم الحال!
  • علی افصحی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    10 1
    امیرالمومنین علی علیه السلام در وصف کرباسچی و دولت های مورد حمایتش که او و دوستانش را قارون دوران کرده اند در خطبهٔ پنجاه و هفت نهج‌البلاغه فرمود « یأکل ما یجد و یطلب مالا یجد هر چه که یافتند تصاحب کردند و مالخود کردند و بعد از این که چیزی از اموال عمومی نماند از دولت انقلابی طلب کردند »! کرباسچی نه یک فاسد اقتصادی بلکه فاسد اخلاقی و سیاسی هم هست. او در جریان انتخابات هشتاد وهشت در ستاد کروبی جا گرفت اما رای اش را به کروبی نداد! او اولین بار نیست که نگران معیشت مردم شده او یک بار هم به عنوان نمایندهٔ ستاد کروبی نیز برای بدی معیشت مردم اشک تمساح ریخت ! در حالتی که همزمان در زندگی شاهی غرقه بود و بیشترین اختلاس ها و دزدی ها را خود ، خانمش ، باجناق و زن باجناقش ، قبه و زنش ، عبدالله نوری و زنش و..‌.در تصاحب یا مفت شرکت رشت الکتریک با بیکار کردن دو هزارکارگر ، فروش ماشین آلات شرکت به عنوان آهن قراضه و تبدیل آن به هزاران هکتار زمین برای طاق زدن با صد آپارتمان در نیاوران و نیز تصاحب زمین چندین هزار متری نارنجستان پاسداران ، فساد سازمان یافته در شهرداری تهران و... را داشت ، او از گوشت چهارصد پانصدی سوپری ها می گوید که خودش و خانواده اش از آن می خورند در حالتی که گوشت در میادین میوه و تره بار تقریبا یک دوم آن است کمی بیشتر. این ها تحت تعلیم معاویه ها بوده اند و چون او در مقابله با علی دوران از رنج و سختی مردم سخن می گویند که واقعا راست است مردم رنجور شده اند اما با زرنگی شیطانی عوامل رنج مردم را مخفی می کنند و فقط از اتفاق رنج حرف می زنند در حالتی که عوامل رنج مردم خود فاسدش و دولت مورد حمایتش که عین هشت سال تا توانست آن دولت از دم فاسد روحانی- جهانگیری را بدوشد و پس از غارت همه جانبه ارز ، طلا ، سرمایه های ملی ، و بدهی پانصد هزار میلیاردی ، اتمام اعتبار ارزی کالاهای اساسی در مدت سه ماه آخر دولت فاسد ، کسری بودجه ، تنش آبی ، برقی ، گازی و... کشور را ویران شده به جناب رئیسی تحویل داده و حالا زبان درازی می کنند. دولتی که همهٔ حامیانش به فرمودهٔ امیرالمومنین علی علیه اسلام در نامهٔ چهل می فرماید :« اکلکت ما فی یدیک هر چه که از اموال عمومی و دولتی در اختیار داشتند به نام خود زده و غصب کردند» حالا اشک تمساح برای مردمانی می ریزند که حتی یک روز مانند آن ها زندگی نکرده اند.
    • بشارعبدالواحد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      0 0
      بعله تو راست میگی زپلشت
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    معیشت مردم برای هیچ کس مهم نیست مهم امروز اسلام در خطر است
    • ع IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      اسلام گفته دولتیهاسیرباشن مردم گرسنه کدام اسلام گفته اسلام شده سپربخورها
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    3 0
    حقیقتا اوباش چپ مشتی شیاد بیش نیستن
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    به داماد وزیر بگو خودت
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    همتون یه قماش هستید هیچکدوم رفتار و احترام به مردم بلد نیستید شماها انقلاب امام بزرگوار به انحراف کشوندین چه چپ چه راست ، کشور عقب انداختین زیرساختها کهنه شده است و.......همتون فقط ادعای توخالی بودید
  • یک IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    وضع معیشت مردم واقعا خرابه.جدی بگیرید قضیه رو لطفا.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      شما اگر دوران رياست كرباسچي و اربابش هاشمي رفسنجاني را درك ميكردي و ياد مياوردي كه براي انها معيشت مردم مسخره بود و سياستشان اين بود كه هركه فقير و ضعيفه بايد بميره حالا به جاي تاييد كرباسچي مشمئز و منزجر ميشدي از رفتار اين مردك ابن الوقت!!!
  • کامران IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    شما که همون اشک تمساح نمی ریزید ! سوار قطار پیشرفتین ؟
  • علی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    لطف کنید نام ایشون رو اصلاح کنید. ابوبکر الکرباسچی، خلیفه داعش در ایران. شاید فراموش کردید این آقا مبدا شروع جریانات مهسا امینی است. فراموش کردید که قبل از فوت فرد خبرنگار ایشان در بیمارستان بود. فراموش کردید این آقا عکس رو در اختیار سعودی نشنال قرار داد. بله ایشان خلیفه داعش در ایران است.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    براستی که کرباسچی یکی از پایه گذاران فساد سازمان یافته و فساد از نوع وقیحانه آن در کشور است. هر سلول بدن این دریده بی همه چیز به فسادی آغشته و آلوده است.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    کرباسچی قبلا با ساواک همکاری داشته و تحت حمایت ساواک بوده
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    کرباسچی عامل فساد اقتصادی در کشور است و بابت ایجاد فساد اقتصادی در شهرداری باید اعدام میشد که بارافت نظام فقط زندانی شد
  • حمیدرضا IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    کارگزاران چاپندگی!
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    تجربه نشون داد هیچ فرقی باهم ندارین. حتی اونا بهتر از شما بودن
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    این که پر رو شده به خاطر بی لیاقتی خود نظامه. باید جوری اینها رو جریمه و مجازات می کردن که کار به اینجا نمی رسید
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 0
    کرپاسچی راست میگه ، پول بیت المال شرکت رشت الکتریک که زن او و زن شیخ عبدالله نوری و ،،،، را برگردانه، دزد شهرداری حالا دلسوز ملت شده ، کجا به کجا از هر که قبول کنند از شما قبول نمی کنند
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    این کرباسچی بیشرف باغارت شرکت رشت الکتریک موجب بیکارشدن پانصد نفرکارگر بیچاره شد حالا برای معیشت ملت اشک تمساح میریزدهمه بد بختیهای این ملت نتیجه غارت اختلاس افرادی مثل کرباسچی ودوستان وهم کیشان ایشان میباشد
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    شایداگرالان همکاری میکردند ویا حداقل خفه خون میگرفتن خدا بابت دزدی از بیت المال کمی گناهانشونو میبخشید ولی حالا که چوب لای چرخ دولت مردمی وانقلابی میگذارند دراسفل سافلین دراعماق جهنم فرومیروند
  • عدالت خواه IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    کرباسچی،کروبی،... .نمایندگان سرمایه داران کلان می باشند.چتین افرادی هرگزبرای اکثریت فقیرجامعه دل نمی سوزانندوگفته های شان فریب کاری محض است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس