هشدار نسبت به تحرکات نظامیان آمریکایی برای گسترش پایگاه عین الاسد

دبیرکل حزب آزادگان فرات عراق نسبت به اقدامات نظامیان آمریکایی برای گسترش پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، «عبدالله الجغیفی» دبیرکل حزب آزادگان فرات عراق اعلام کرد که مسئولان آمریکایی در عراق اقدام به خرید زمین از یکی از عشایر استان الانبار کرده‌اند. آنها به دنبال گسترش پایگاه عین الاسد هستند.

وی در ادامه افزود: پس چرا نمایندگان پارلمان و دولت در قبال گسترش پایگاه عین الاسد اقدامی نمی‌کنند؟ اگر مسئولان از این روند اطلاع دارند و اقدامی نمی‌کنند که فاجعه است و اگر نمی‌دانند که فاجعه بزرگ‌تری به شمار می‌رود.

یک منبع امنیتی در استان الانبار نیز پیش از این اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی در حال رایزنی با پیمانکاران عراقی برای ساخت مواضع جدید در پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در غرب استان الانبار هستند.

وی افزود: این نیروها قصد دارند ساختمان‌های جدیدی برای نظامیان آمریکایی در پایگاه مذکور بسازند که همین مسأله بیانگر طرح و نقشه آمریکا برای حضور نظامی طولانی‌مدت در این پایگاه است.

این منبع امنیتی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی به صورت غیرعلنی در حال رایزنی با پیمانکاران هستند تا عملیات ساخت ساختمان‌های مذکور را تحت تدابیر شدید امنیتی و بی‌سابقه، آغاز کنند.

وی بیان کرد: نیروهای آمریکایی مکان‌های نزدیک به پایگاه عین‌الاسد را بررسی کرده تا آنها را به این پایگاه اضافه کنند. این روند کاملاً به صورت غیرعلنی در حال اجرا است و از اهداف پشت‌پرده آن اطلاعاتی دردست نیست.

نظامیان آمریکایی از مدتها قبل تدابیر شدید امنیتی در اطراف پایگاه عین‌الاسد برای ممانعت از هرگونه حمله موشکی به این پایگاه اتخاذ کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    ایراد نداره دلشون بیشتر از ۱۹ تا موشک خواسته بزرگ کنن بهتره این دفعه ۱۹۰ تا میزنیم بهشون عین الاسد رو از زیر بدوزیم به ایالات آمربکا
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    احساس صاحبخانه بودن دارند اشغالگران آمریکائی دولت و مجلس عراق برای هر نوع همکاری با امثال آمریکا از سوی شهروندان برنامه ای و قانونی ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس