وضع اسف‌بار ارتش آلمان؛ پرداخت هزینه تجهیزات از جیب پرسنل

یافته تحقیقاتی یک رسانه آلمانی نشان داده است که برخی از پرسنل ارتش این کشور به دلیل وضع اسف بار تدارکاتی، از جیب خودشان مجبور به پرداخت هزینه تجهیزات شده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای گزارش دادند که برخی از نظامیان آلمانی مجبور شدند از جیب خودشان هزینه تجهیزات و مهمات مورد نیاز را بپردازند.

ارتش آلمان هرگز منابعی را که وزرای دفاع طی ۱۰ سال گذشته وعده داده بودند، دریافت نکرد و بسیاری از سربازان چاره‌ای نداشتند جز اینکه هزینه تجهیزات را خودشان بپردازند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس پیستوریوس اولین وزیر دفاع آلمان نیست که قول بهبود تامین و تدارکات ارتش را داده است. اسلاف او کریستین لامبرشت، آنگرت کرامپ-کارن باوئر و اورسولا فون در لاین همگی قول اصلاحات تدارکات نظامی را دادند اما هرگز این کار را انجام ندادند.

بنا بر این گزارش، رسانه‌های آلمانی روز چهارشنبه خبر دادند که محققان شبکه ان‌تی‌وی گفتند که به دنبال بازدید از تعدادی از پایگاه‌های نظامی آلمان در این کشور از نزدیک شاهد ناکامی و از بین رفتن زنجیره تامین تدارکات و مهمات در آنها بوده‌اند.

به گفته آنها، برخی از نیروهای مجبور شدند تجهیزات دولتی را خودشان جایگزین کنند. از جمله یک افسر ارتشی مجبور شد خودش یک دستگاه «واکی تاکی» بخرد برای اینکه دستگاهی که دولت در اختیار او قرار داده بود در دسترس قرار نداشت و مشغول تعمیر بود.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، نیروی دریای آلمان هم از تدارکات ضعیف رنج برده و تحت تاثیر قرار گرفته است.

طبق گزارش رسانه‌ آلمانی، خدمه ناوچه «هامبورگ» تصمیم گرفتند که خرید پرینتر سه بعدی بریا این کشتی راه حلی آسان تر از منتظر ماندن برای کمک و حمایت دولتی است چرا که تحویل حتی ساده ترین تجهیزات و قطعات یدکی از سوی دولت آلمان، ماه‌ها طول می‌کشد. همچنین گزارش شده که خدمه ناوچه «زاکسن» نیروی دریایی آلمان، از جیب خودشان چراغ قوه مورد نیاز را خریده‌اند.

بنا بر یافته تحقیقاتی شبکه ان‌تی‌وی، فناوری‌های مرتبط با اینترنت هم یکی دیگر از نقاط ضعف تدارکات در وزارت دفاع آلمان بوده است و بسیاری از کشتی‌های جنگی آلمانی دستسری کافی به اینترنت ندارند و خدمه آنها خودشان مجبور شده‌اند پول تجهیزات مورد نیاز برای وصل شدن به اینترنت را بپردازند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، بعد از آغاز جنگ اوکراین، آلمان همانند بسیاری دیگر از کشورها شروع به بازنگری در سیاست دفاعی خود کرده است.

وزیر دفاع آلمان در ماه مارس در اظهاراتی هشدار داده بود که وزارت دفاع این کشور در صورت وقوع جنگ قادر به حفاظت از کشور در صورت مواجهه شدن با یک جنگ فوری نخواهد بود چرا که آلمان از منظر منابع و پرنسل به شدت دچار ضعف است.

بوندستاگ (پارلمان فدرال آلمان) با اکثریت قابل توجه آرای نمایندگان این قوه قانونگذاری به طرح پیشنهادی ژوئن ۲۰۲۲ اولاف شولتز صدراعظم آلمان برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۱۰ میلیارد دلار) به منظور تقویت توانمندی‌های دفاعی کشور رای مثبت داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس