رسوایی تانک آلمانی؛ برلین دیگر از «پوما» استفاده نمی‌کند

وزیر دفاع آلمان پس از از کار افتادن چند تانک «پوما» ساخت این کشور درجریان رزمایش ناتو گفت که آلمان دیگر تانک پوما را خریداری نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان پس از از کار افتادن چند تانک «پوما» درجریان رزمایش اخیر ناتو گفت که آلمان دیگر تانک پوما را خریداری نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» لامبرشت حین بازدید از پایگاه نظامی «مونستر» گفت: «نقص اخیر تانک پوما یک شکست بزرگ است. نظامیان ما باید بتوانند به سیستم‌های تسلیحاتی قوی و پایدار حتی در جنگ تکیه کنند.»

آلمان خرید تانک‌های پوما را پس از مشکلات عملیاتی متوقف کرده است. ارتش آلمان اعلام کرده که به دلیل نقص فاحش تانک پوما، از تانک‌های «ماردر» استفاده خواهد کرد.

در تازه ترین رزمایش ناتو تمام ١٨ تانک پیشرفته پوما ساخت آلمان به خاطر ضعف فنی شدید و احتمال آتش گرفتن مورد استفاده قرار نگرفتند.

آلمان متعهد شده است که هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهد و ارتش خود را در پی جنگ اوکراین به روز رسانی کند. دولت «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان ۱۰۰ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری های دفاعی در بودجه امسال در اختیار خواهد داشت.

این در حالی است که «اوا هوگل» کمیسر کمیته نیروهای مسلح در پارلمان آلمان هشدار داد ارتش این کشور با کمبود شدید مهمات مواجه است. او همچنین نبود برخی تجهیزات شخصی اولیه مورد نیاز ارتش را مورد تاکید قرار داد.

این نماینده آلمانی در مصاحبه با روزنامه بیلد فاش کرد که پر کردن ذخایر مهمات ارتش آلمان ۲۰ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. وی خواستار تکمیل انبارهای مهمات ارتش شد و گفت که دولت سال‌ها در این خصوص تعلل کرده است. وی گفت: بدون مهمات، همه چیز، هیچ است.

او همچنین به وضعیت تاسف‌بار تجهیزات اولیه مورد نیاز نیروهای آلمانی هم پرداخت و به عنوان نمونه از موردی یاد کرد که کارکنان ارتش مستقر در لیتوانی مجبور شدند در تمرینات نظامی بدون جلیقه ضد گلوله شرکت کنند.

علاوه بر این، به گفته هوگل، با در نظر گرفتن مرخصی‌های مربوط به بیماری، تولد فرزند و تحصیلی، بسیاری از واحدهای ارتش سطح نیروهایشان تنها ۶۰ درصد آنچه روی کاغذ نشان می‌دهد، است. او هشدار داد که بدون پرسنل کافی، بهترین سلاح‌ها هم کاربرد کمی دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    7 3
    اَه بازم این آشغالهای آلمانی و آمریکایی گند زدن، خوب بلد نیستین تانک بسازین برین از روس‌ها بپرسین بهتون یاد بدن، خجالت نداره که!!! خخخخخخخخخخ
  • محمدهادی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 2
    پوما که تانک فوق العاده یی بود که همیشه تو تمام رزمایش های قبلی عملکرد دقیق و باکیفیتی داشت چی سرش اومد یهو؟!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    6 2
    پوما تانک نیست . پوما نفربر است. مسئول بخش دفاع و امنیت مشرق نیوز تانک را از نفربر تشخیص نمی دهد. تنها کاری که بلد است خبر جعلی تبلیغاتی برای ترکیه منتشر کند. جنگ افزارهای خارجی و مونتاژی را به عنوان ساخت ترکیه معرفی کند.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      3 3
      معلومه از پیشرفت ترکها عصبانی هستی
  • محسن IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 3
    المان نازی مبتکر توسعه تانک بود ولی نانک تی 34 زوسی برترین و برنده جنگ دوم و جنگ کره بود
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 0
    اولا پوما نفربر است. پوما نسل بعدی نفربر هم برای جایگزینی پوما طراحی و تولید شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس