کد خبر 1483757
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
مسعود رجوی چگونه خدای مجاهدین شد؟

آیا «لفظ فرقه رجویه» نوعی اَنگ سیاسی از سوی جمهوری اسلامی برای تحقیر سازمان مجاهدین است یا به راستی این گروه مسلّح و عامِل ترور دارای شاخصه‌های اصلی یک فرقه سیاسی است؟

به گزارش مشرق، حتما شنیده‌اید که در دو دهه‌ اخیر برای توصیف سازمان مجاهدین خلق از عبارت «فرقه» استفاده می‌کنند. مسأله مهم و قابل تأمل این است که اساساً دلیل و مِیل به تعریف یک گروه سیاسیِ مسلّح که سابقه تروریسم را از دهه ۴۰ شمسی تا الآن به دوش می‌کشد به یک فرقه سیاسی چیست؟ آیا عبارت «فرقه رجویه» نوعی اَنگ سیاسی از سوی جمهوری اسلامی برای تحقیر سازمان مجاهدین است یا به راستی این گروه مسلّح و عامِل ترور دارای شاخصه‌های اصلی یک فرقه است؟

فرقه چیست؟

شاید بهتر باشد در ابتدا مقصود خود از عبارت فرقه را روشن کنیم. در تعریف فرقه چنین آمده است: گروه یا جماعتی که اهداف، نظام اعتقادی یا ویژگی‌های یکسان و مشترک داشته باشند؛ مانند فرقه‌های تصوف. در فرهنگ سیاسی، فرقه معادل کلمه کالت است و معنی آن در فرهنگ انگلیسی آکسفورد چنین آمده است: ۱ـ یک سیستم مذهبی پرستش، به خصوص در اجرای مراسم و عبادات. ۲ـ وفاداری، شیفتگی، ازخودگذشتگی نسبت. مارگرت تایلور در کتاب «فرقه‌ها در میان ما» معتقد است که فرقه‌ها به علت عملکردهای خاص درونی و روابط و مناسبات ویژه‌ای که برقرار می‌کنند از سایر گروه‌ها و سازمان‌ها متمایز می‌شوند.

مسعود رجوی چگونه خدای مجاهدین شد؟

چرا مجاهدین در اصل اعضای یک فرقه سیاسی هستند؟

می‌توان مجاهدین را یک فرقه دانست، چرا که دارای یک نگرش واحد نسبت به موضوعات انسان، وجود و تاریخ (اصطلاحا ایدئولوژی) هستند، دارای یک فرهنگ و آداب و رسوم مشترک مشخص و در بسیاری موارد ممیز از دیگر ایرانیان هستند و مهم‌تر از همه دارای یک گرو یا به عبارت خودشان رهبر عقیدتی اعلام شده و مشخص بوده و حاضرند به خاطر وی هر کاری حتی اقدام به خودسوزی در ملأعام کنند. (برای مثال چند خودسوزی به خاطر به زندان افتادن چند روزه مریم رجوی). این یکسان انگاری اعضای مجاهدین در فهم موضوعات هستی‌شناسانه به قدری قوی است که شاید به هیچ‌وجه نظیر آن را در بین پیروان ادیان توحیدی نتوان پیدا کرد.

روابط فرقه‌ای به صورتی است که در آن یک فرد آگاهانه افراد دیگر را با استفاده از روش‌های خاصی وادار می‌کند تا به طور کامل (یا نسبتاً کامل) در خصوص همه زمینه‌های تصمیمات مهم زندگی شان وابسته به او باشند و به این پیروان عقیدتی این طور القا می‌کند که او دارای استعداد، نبوغ یا دانش ویژه‌ و خاصی است. به طور مثال مریم رجوی بارها اذعان داشته است که مسعود رجوی برای اقناع‌سازی موضوعی چندین روز با آنان بحث می‌کند. شاید بهتر باشد بگوییم هدف رجوی اقناع نیست، بلکه تحمیل عقیده خود به هر قیمتی به سایر افراد است.

دل و قلبتان برای من باشد

رهبران فرقه‌ افرادی خودانتصابی و تحمیل‌گر هستند که ادعا می‌کنند دارای مأموریت خاصی بوده و یا دانش ویژه‌ای دارند. برای مثال، رهبران فرقه‌ها اغلب ادعا می‌کنند که برای هدایت مردم مأمور شده‌اند. برخی دیگر از رهبران ادعا می‌کنند که به راه رسیدن به رستگاری یا به جواب تمام معضلات بشری پی برده‌اند؛ همین طور تعدادی مدعی می‌شوند که به اکتشافات علمی، طبیعی یا اجتماعی که می‌تواند پیروان فرقه را به سطوح جدیدی از آگاهی، موفقیت یا قدرت شخصی یا سیاسی برساند، دست یافته‌اند. دقیقاً به همین روش بود که مسعود رجوی برای تحریک اعضای خود می‌گفت «دِلِتان را به من بدهید و جلو بروید، هرچه دارید بدهید! ثواب و گناهانتان برای من باشد و به هیچ چیز فکر نکنید.»

او در این حالت عملاً در مقام یک شخص معصوم وارد می‌شود تا به وسیله این القائات ذهنی مخاطب را در اختیار خود قرار دهد.

مسعود رجوی چگونه خدای مجاهدین شد؟
مسعود و مریم، خدایان کمپ اشرف

رهبران فرقه‌ها تمایل به اِعمال اراده و تسلط داشته و اغلب به عنوان شخصیت‌های کاریزماتیک توصیف می‌شوند. این رهبران به داشتن میزان کافی از قاطعیت، جذبه یا سایر قدرت‌های کاریزماتیکی برای جذب، حفظ و اداره افرادشان نیاز دارند. آن‌ها مریدان خود را وادار می‌کنند تا خانواده، شغل، سابقه کاری و دوستان خود را برای پیروی از آن‌ها رها کنند. در بسیاری از موارد، آشکار یا پنهان، آن‌ها نهایتاً دارایی، زندگی و هستی پیروان خود را تحت کنترل می‌گیرند.

محتاج عشق و ایثار دیگران

رهبران فرقه‌ها تکریم و ستایش را به روی خود متمرکز می‌کنند. روحانیان مذاهب برحق، سران احزاب دموکراتیک یا رهبران جنبش‌های اصیل بشر دوستانه، تکریم و ستایش پیروان را به سمت خدا، اصول انتزاعی یا اهداف گروه معطوف می‌کنند. در حالی که رهبران فرقه‌ها، تمرکز را بر عشق، ایثار و وفاداری نسبت به شخص خود بنا می‌گذارند. برای مثال در بسیاری از فرقه‌ها، همسران وادار به جدا شدن از یکدیگر و والدین وادار به رها کردن فرزندان به عنوان آزمایش سرسپاریشان به رهبر می‌شوند. دقیقا همین امر در سازمان مجاهدین خلق اتفاق افتاد؛ به خصوص پس از حضورشان در عراق و اسکان در کمپ اشرف. در این روند بسیاری از زنان مجبور به متارکه سازمانی شدند و به دستور سازمان به زوجیت افرادی درآمدند که حتی انتخاب خودشان هم نبوده است.

خرابکار بودن و طلبکار شدن!

در اثبات فرقه بودن تشکیلات منافقین همین بس که پس از عملیات مرصاد و شکست منافقین که با کشته شدن چهار الی پنج هزار نفر از اعضای سازمان رخ داده بود وقتی دو سه هزار نفر باقیمانده به‌صورت مجروح و خسته به مقر اشرف برگشتند، به دستور مسعود رجوی همگی در یک گردهمایی بسیار بزرگ جمع شدند. حتی اعضایی که در بیمارستان و روی ویلچر و برانکارد بودند هم مجبور شدند خودشان را به این گردهمایی برسانند.

خلاصه حرف‌های مسعود رجوی در این مراسم این بود که شمایی که در جنگ شکست خوردید، شکست شما ربطی به نقشه‌ها و تجهیزات ما یا قدرت طرف مقابل نداشت. شما شکست خوردید چون فکرتان درگیر زن و بچه و خانواده بود و از اینکه بجنگید ترسیدید. پس باید همه زن و شوهرها از هم طلاق بگیرند و خالص در خدمت رهبر سازمان باشند یا سازمان را ترک کنند. در این مراسم مسعود رجوی، مریم را برای اعضای سازمان مثال می‌زند و می‌گوید او برای اهداف سازمان یک‌شبه از شوهرش جدا شد و در خدمت رهبر سازمان قرار گرفت! یعنی حتی این اتفاق را هم به نفع اهداف خودشان جلوه می‌دادند. او اصلاً اشاره نمی‌کند قربانی کردن آن چندهزار نفر نتیجه اشتباهات استراتژیک خودش است و اگر افراد شکست خوردند اول از همه این ناکامی به خود او به عنوان فرمانده میدان برمی‌گردد.

مسعود رجوی چگونه خدای مجاهدین شد؟

غیرت روی نام «رجوی‌ها»؟

در مورد «رجوی‌محوری» این سازمان سیاسی خوب است سری به خاطرات اعضای سابق آن بزنیم. مسعود بنی‌صدر از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت و نماینده این شورا در غرب آمریکا که در سال ۱۳۷۵ از این سازمان جدا شد در خاطرات خود می‌گوید:«تا زمانی که عضو مجاهدین بودم از این‌که دنباله‌روی «فرقه رجوی» خوانده شوم، نه تنها ناراحت نمی‌شدم، بلکه افتخار هم می‌کردم و تا آنجا که به یاد دارم این نه تنها احساس فردی من بلکه احساس جمعی همه مجاهدین بود. حساسیت ما روی نام رجوی اگر نه میلیون‌ها برابر، حتما صدها برابر حساسیت‌مان روی کلمه مجاهد بود، به نوعی که به راحتی حاضر بودیم بنا به حکم تشکیلاتی ظاهرا از عضویت مجاهدین استعفا بدهیم ولی حاضر نبودیم از دنباله روی رجوی چشم بپوشیم.»

رجوی، خدای مجاهدین

مجموعه تحولات درونی با هدف مطیع‌سازی نیروها و تبدیل رهبری جمعی سازمان مجاهدین خلق (کادر مرکزی) به رهبری خاص (رجوی) و تبدیل این رهبری به عنصری منزه و دست‌نیافتنی به منظور فرمانروایی محض و بلااشکال در امر کنترل نیرو و خط‌دهی درون و بیرون، همگی از سازمان مجاهدین خلق یک فرقه ایدئولوژیک نظامی ساخت. هرچند از سال ۵۴ و درون زندان نیز رجوی این موقعیت را با بایکوت کردن همه عناصر مساله‌دار و قلع و قمع همه مخالفان به‌وجود آورده بود اما از سال ۵۸ قرائن و شواهد بیشتری برای این موضوع می‌توان یافت. تعطیل کردن آموزش‌های ایدئولوژیک، جمع‌آوری کتب قدیمی سازمان، تقدیس رهبری رجوی و بعدها نحوه برخورد با موضوع خانواده و طلاق‌های تشکیلاتی و انقلاب ایدئولوژیک، نتیجه چنین تحولی در سازمان بودند. بعد از کشته شدن موسی خیابانی در سال ۶۰ عملاً رهبری فرقه‌ای رجوی بلامنازع شده بود آنچنانکه مریم رجوی نیز بعدها به کرات از مکتب «مسعودیسم» یا «رجویسم» نام برد. به عبارتی رجوی خود را تنها نماینده بر حق خدا روی زمین می‌دانست و سازمان خود را نوک پیکان تکامل معرفی می‌کرد. او در عرصه سیاسی خود را مساوی ایران می‌دانست و ایران را بدون خود هیچ می‌خواند.

مسعود رجوی چگونه خدای مجاهدین شد؟
پایه‌گذاران سازمان مجاهدین خلق، از راست: محمد حنیف‌نژاد، سعید محسن، علی اصغر بدیع‌زادگان

شاخصه‌های اصلی فرقه رجوی

محمد حنیف‌نژاد، شاید هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد پایه‌گذار سازمانی شود که دهه‌ها بعد به دست رجوی‌ها تا این حد تنزل یابد و بیش از آنکه در خدمت مردم قرار گیرد با تحمیل مغزشویی‌های مکرر و تمامیت‌خواهی خود در برابر مردم ایران قرار گیرد. شاید در یک جمع‌بندی باید مهم‌ترین شاخص‌های فرقه رجوی را موارد زیر دانست:

۱ـ محدود نبودن به‌علایق فردی، عرف‌واعتقادات عمومی و انجام اعمال شگفت‌انگیز.

۲ـ آمرزیده بودن اعضای فرقه رجوی و در ضلالت بودن باقی مردم دنیا.

۳ـ یگانگی در اندیشه و زندگی در دنیای دو قطبی و خواست تسلیم کامل از پیروان در برابر خواست سازمان.

۴ـ گرو در مقابل هیچ‌کس و هیچ ارگانی مسوول نیست و از هیچ‌کس مگر خود آموزش ایدئولوژیک و سیاسی نمی‌گیرد.

۵ـ رهبران سازمان نجات‌دهنده بشریت هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 2
    خانواده این بدبختتا عکس اینا رو میبینن به چه امیدی زندن
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    5 0
    همون خوارجند
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    7 0
    "مسعود سلاخ و مریم جلاد" یعنی 2 تروریست مزدور کثافت شیطان صفتی که تاریخ معاصر ایران رذل تر و بیشرف تر از این دو بی همه چیز سراغ ندارد. شهید کردن 17000 نفر از مردم ایران فقط یک قلم از اقدامات این دو حروم نطفه هست. فقط خدا می داند جاسوسی سازمان تروریستی اینها در زمان جنگ موجب شهادت چند نفر شد. تاسفبارتر از این 2 کثافت هواداران احمق و کودن شان هستن. مریم کثافت برایشان نون تبرک می کند!!! [ الاغ آلبانی اون نون متبرک اون زنیکه کثافت رو با یه لیوان "چایی دراکولا" نوش جان کن! گوارای وجود زباله ت.]
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    9 0
    هواداران فرقه ها معدود هستند. اغلب گرایش ب انحرافات جنسی و خشونت بیش از حد دارند. خود شیفته و احتمالا دچار مشکل ژنتیکی هستند.
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    7 0
    لعنت بر رجوی و پهلوی و فریدون و آمریکا و سنان و خولی و شمر و یزید و مهسا و علی کریمی و رضاشاه ملعون
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    6 0
    لعنت بر رجوی و پهلوی و فریدون و آمریکا
  • دلواپس IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    6 0
    چقدر ادم باید ساده و بی هویت و سبک مغز باشه که همه زندگیشو فنا کنه برای رجوی
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    ههههه. عکس دوم. یه گله گاگول. ماجرا وقتی تماشایی تر میشه که در آخرت این احمق ها می فهمن که اون مریم آکله چه جانور آدمکش ضددینی بوده.یوم توبلی السرائر.
  • آریوبرزن IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    5 0
    من تاریخ ایران باستان تا ایران بعداز حمله عرب رو بارها خونده ام باور کنید پست فطرت تر و کثیف تر از اینها خودشون هستند البته در بوجود آمدنشان و دشمن شدنشان خودی ها هم تاثیر داشتند..
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    3 0
    جنایات و آدمکشی های این فرقه تروریستی بیش از آنکه نتیجه حرافی این دو پدرسوخته (رجوی مزدور و مریم دلاک) باشه مرهون دوز بالای حماقت و سفاهت و خریت اعضای نفهم و کم هوش فرقه منافقینه. تا خر نباشه خرسوار نیست. اگه این احمقا نبودن اون دوتا پدرسوخته شیاد دهها سال مفتی سوارشون نمیشدن. هیچوقت خر کم نمیاد!!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    38 0
    مسعود رجوی وخواهرش باتمام تلاشی که برای برقراری وثبات قدرتشون کردن کلا بی نتیجه وپوچ بود فقط عمرشون روتواین راه تلف کردن چون هیچ کسی براشون تره هم خورد نمیکنه ومتاسفانه ناکام به هلاکت میرسند
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      3 0
      زنشه نابغه البته زنش بود خودش سقط شده
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    مشرق جان فیلم مصاحبه های زنان کمپ اشرف را که این کثافت (رجوی گوربگور شده) بهشون در کمپ اشرف تجاوز می کرده در سایت بگذار تا هالوهای پای ماهواره این 2 پست فطرت (مسعود & مریم) رو بهتر بشناسن. این بی پدرومادرا اون دنیا چجوری میخان جواب اینهمه جنایت رو بدن؟
  • مصطفی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    39 0
    تصوم این است که این گروه با مردن مریم کلا نابود خواهد شد. اینا و گروه کوموله ، خلق عرب ، جیش الظلم ، .... همه شون همون جوری که خوارج از بین رفتن اینا هم از بین خواهند رفت
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    خدا لعنتشون کنه
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    این همه خودشیفتگی و اعتماد بنفس این شیطان کثیف یک دلیل بیشتر ندارد و آن هم وابستگی مسعود رجوی این جرثومه فساد به سازمانهای جاسوسی است و حرکت و اجرای نقشه آنهاست
  • NL ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    بطور آزمایشی اداره و مدیریت کشور رو به مدت فقط دو سال کاملاً در اختیار و مسئولیت سازمان مجاهدین قرار بدید باور کنید پنجاه سال کشور به جلو پیشرفت میکنه،و بسیاری از مشکلات مثل گرونی،فقر و بیکاری تا حدود بسیار بالائی حل خواهد شد!در غیر اینصورت بجز شعر و شعار از زبان مسئولان نظام چیزی نخواهید شنید!
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    هرچقدر بگردید بچرخید تروریست تر و وطن فروش تر از این فرقه سراسر کثافت پیدا نمیکنید
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    این فرقه منحوس به سگ مسخ شده اند، یک روز سگ صدام یک روز سگ cia یه مدت سگ mi6 یه مدت سگ موساد، یه مدت سگ آل سعود و همیشه سگ دلار و طلای غربی عبری سعودی بوده اند
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    43 0
    خدا لعنت کنه این مردک هوسباز خائن جاسوس سیا که چقدر خونریزی راه انداخت و اون سازمان راه هم درخدمت دشمن دراورد
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    ایرانی جماعت عادت داره
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    ی خبرم در مورد 75خودرو شاسی بلند وزیر صمت به مجلس
  • حمدی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    چند عکس که نشان می‌داد انگار تمام نفرات حاضر را از خانه سالمندان آورده اند چقدر پیرو و فرتوت شده اند یعنی در این چند سال به پوشالی و دروغ بوده فرقه رجوی مردم پی نبردند و باز در جهالت سیر می کنند
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    فضله کفتار
  • GB ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    همان طوری که چنگیز مغول شد
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    37 2
    بهمن 88 سازمانهای نظر سنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند خیلیها نمیدونند ممکنه تو دام بیقتند
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 2
      سازمان‌های نظر سنجی آمریکایی فاقد مشرو عیت لازم برای ما مردم ایران هستن به قول شما فرقه رجوی بد کرد سئوال جمهوری اسلامی خوب کرد
    • زورو IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      5 0
      عکس 1- اول بدیع زادگان حنیف و محسن بود بعد موسی و زنش را جایگزین کرد. بعد همه را برداشت عکس زنش را گذاشت شد، انقلاب خواهر مریم ! عکس 2- برخی دستها به علامت دعا بالا برخی بسته ولی در یک چیز مشترکند ، در فرقه زن زیبا نیست. همه ترشیده مغز و منظر ! عکس 3- قجر کت سفید مردانه دارد ! احتمالا مربوط به مراسم عقد زن شوهر دار تحت عنوان انقلاب ایدئولوژیک ! بعدا همه مردان موظف شدند کراوات بزنند و ترجیحا سبیل بتراشند جز خدایگان مسعود ! در چهره تازه عروس ! جز بلاهت چیزی نیست ! همه تصاویر فیروزه بنی صدر همراه با خود بنی صدر حذف شدند. آنچه تاکنون در مورد خودشیرینی و چاپلوسی برای " گوهر های بی بدیل " مسعود و مریم دیده اید اوج ابتذالشان نیست. فعلا با وجود رقبا مجبورند ملاحظاتی داشته باشند. موقعی چهره پر دناعتشان مشخص میشود که مانند پل پوت به قدرت برسند. چنان کشتاری شود که جمعیت ایران به زیر 40 میلیون برسد. در همه مدارس سازمان جوانان مشابه جوانان نازی تشکیل و جوخه های تنبیه و تصفیه هر کس را که اندک زاویه ای با آنها داشته باشد حذف فیزیکی میشود. قبله همانجاست که مسعود ظل الله هست ! بعد تثبیت بیشتر ، ایران تبدیل به مشابه یونان باستان میشود با دو خدا ، مسعود و مریم ! آنوقت است که مردم گویا از تازه خواب بیدار شده ، حسرت دوران آخوند ها را خواهند خورد !
  • ضد ظلم IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    4 0
    مجاهدین خلق= مزاحمین و منافقین خلق
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    44 0
    قرآن در نفی ادعای فرقه سازان که از روی استکبار می گفتند « بهشت و جهنم تان با ما ، شما فقط دل به ما بدهید فرمود « ولاتزر وازرة وزر اخری که مبنای اصل شخصی بودن جرم و مجازات بوده و دست مستکبرین را رو می کند. سازمان مجاهدین و پدیدهٔ رجویزم و مسعودیزم چیزی نیست که یک شبه حادث شده،این پدیده از همان ابتدا در تارو پود آموزش های سازمان منافقین نهفته و مستعد چنین فاجعه ای بود. منافقین از دل نهضت آزادی برآمد جوانانی که با دیدن مبارزه مسلحانه یاران کاسترو ، مائو در دهه چهل شمسی به وجد آمده و مبارزات گروه های مادر چون نهضت آزادی را سازشکارانه می دیدند. محمد حنیف نژاد تبریز و از مکتب قرآن معروف به « شعاری » بود و با آموزه های آن تربیت شد. مشخصهٔ اصلی جریان شعاری حذف روحانیت و موضوع اجتهاد و تقلید شیعه بود. آن ها به مانند جریانات سلفی اهل سنت شعار « کفانا کتاب الله » قرآن برایمان کفایت می کند داده و به شدت با اهل حدیث و فقه برخورد داشتند حنیف نژاد با سعید محسن و بدیع زادگان شالودهٔ تشکیلاتی را ریخت که به شدت می توانست یک استالینیزم خشن و همان« پدر استالین » برابر با « خدا استالین » را بازنمایی کند. یک عضو سازمان حق هیچ کاری حتی احساس و فکری نداشت مگر این که مرکزیت بگوید. مرکزیت این تمامیت خواهی را با بریدن عضو از همهٔ پیوندهای عاطفی ، فکری و مالی اش ایجاد می کرد . نان، تغذیهٔ فکری و...عضو از سازمان بود و در عوض همهٔ هستی عضو باید در اختیار مرکزیت و رهبری سازمان باشد . « رفیق استالین به جای ما فکر می کند » در سازمان منافقین ترجمه شد به « برادر محمد ، مسعود » به جای ما فکر می کند. سازمان به مانند همهٔ گروهک ها خیلی زود اسیر ساواک شد و به مانند همهٔ آن ها زیر نظر ساواک بال و پری مختصر برای آینده‌ای نامعلوم یافت. همانند شاپور بختیار ! او نگه داشته شد تا شاه را نجات دهد چون « چپ می زد» سازمان منافقین نگه داشته شد تا بزرگترین ضربات را به انقلاب اسلامی وارد کند این سازمان در قبل از انقلاب کم تر از ده مورد ترور انجام داد اما در طی دوسال اول انقلاب بیش از پانزده هزار ترور انجام داد. اول انقلاب شعار « درود بر خمینی سلام بر مجاهد داد که کار امام تمام شده حالا نوبت سازمانه، باصدام علیه ایران حمله کرد با آمریکا علیه انقلاب متحد شد. و جاسوس و ترور اهداف شیطان بزرگ گشت . فرقه ای مستهجن گشت.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      3 0
      دمت گرم که مطلب را کامل رسوندی، خدا خیرت بده که با روشنگری باید جوانان را از این فرقه شیطانی و داعشی ترساند
    • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      1 0
      باز این علی افتضاحی کله پوک حرفید
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      همین که کسی پایین نظرت چیزی نمینویسه نشون می‌دهد که مردم نظرات تو رو نمیخونن
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    3 0
    به خدا دارین بزرگش میکنین.چند تا فسیل از اون موقع براش آدم مونده وگرنه نسل جدید که آدم حسابش نمیکنن.
  • US ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    بیچاره ملت ایران .
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    عجیبه اگه اینا به دین اسلام اعتقادی ندارن و پیروانش رو خر مذهبی صدا می کنند و از کشف حجابی ها حمایت می کنند چرا خودشان روسری به سر دارند مگه خود آزاری دارن که دو تا عقیده متضاد رو به خودشان تزریق می کنند؟
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    ابلیس چگونه خدای آدم شد 🤔
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    بدبختر از ما اینها هستند
  • نادر خان IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    3 0
    خدا مرگ به دختران و زنان منافق بده،که هم به چوب بی صدای خدا عقیم شون کردند،و هم مورد تجاوز جنسی حداقل مسعود رجوی قرار گرفتند وهم دنیا و آخرت شون خرج شهوت رانی و هوس بازی رجوی کردند،حالا مسعود رجوی توسط کارفرمایش آمریکا به کجا برده شده است،ادم نمی داند به حماقت این فرقه خنده کندیا گریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس