کد خبر 1483420
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
دهلی نو: همکاری نظامی ایران و هند رو به گسترش است

مدیرکل آژانس اطلاعات دفاعی هند گفته است که دهلی نو و جمهوری اسلامی در آینده‌، همکاری نظامی دوجانبه را به حوزه‌های جدیدتر توسعه و گسترش می‌دهند.

به گزارش مشرق، ژنرال «دینش سینگ رانا» مدیرکل آژانس اطلاعات دفاعی ارتش هند روز گذشته (دوشنبه) در جشن‌های روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: «هند و ایران یک «مشارکت جامع» مبتنی بر «اعتماد متقابل» قوی دارند و کار برای گسترش «همکاری نظامی» دوجانبه به حوز های جدیدتر در آینده در حال انجام است.

خبرگزاری ANI در این خصوص گزارش کرد، وزیر دفاع هند تصریح کرد که دهلی نو و تهران درحال تلاش برای توسعه همکاری نظامی دوجانبه به حوزه‌های جدیدتر در آینده‌ای نزدیک هستند.

وی در این خصوص گفت: «من معتقدم که دوستی ما در سال‌های آینده به رشد و قوی‌تر شدن ادامه خواهد داد».

این مقام دفاعی هند با تأکید بر این که هند و ایران دارای تاریخچه ای هزاران ساله از تعاملات مشترک هستند، ادامه داد:‌« فرهنگ و سنت‌های مذهبی هند و ایران در طول سالها رشد و تکامل یافته است. ایران و هند یک مشارکت همه جانبه مبتنی بر اعتماد متقابل قوی دارند و همکاری دفاعی بخش مهمی از آن است».

وی در ادامه تصریح کرد در کنار دوره‌های آموزشی حرفه‌ای نظامی، تعدادی از هیأت‌های نیروی دریایی ایران در گذشته از مراکز آموزشی مختلف نیروی دریایی هند بازدید کرده‌اند.

رانا تصریح کرد: «اخیراً، تعامل دفاعی بین هر دو کشور رشد کرده است. تعدادی دوره‌های نظامی حرفه‌ای توسط دو کشور در حال برگزاری است و بنابراین تعاملات بین دو کشور رو به افزایش است».

از طرف دیگر، ایرج الهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند گفت: «همچنین محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع ایران برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای که قرار است در هفته آینده برگزار شود به هند سفر خواهد کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 1
    هند نه پول دارد و نه تکنولوژی ما باید با عربستان و روسیه همکاری نظامی داشته باشیم. هند چیزی برای ارائه به ما ندارد.
    • ح IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      اتفاقا هند هم پول داره هم تکنولوژی!!
  • الینا IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    من از بچگی عاشق کشور هند بود و الانم هستم من ۱۹ سالمه برام مهم نیست هند کشور پیشرفته باشه یا نه من واقعا عاشق کشوره هند و واقعا خیلی خوشحال میشم با کشور هند همکاریه نظامی داشته باشیم💖🇮🇷🇮🇳💖

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس