کد خبر 1483337
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
مادورو: ونزوئلا هرگز حضور نظامی آمریکا را نخواهد پذیرفت

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد که این کشور هرگز حضور نظامی آمریکا را نخواهد پذیرفت.

به گزارش مشرق، نیکلاس مادورو با یادآوری هجدهمین سالگرد تصمیم هوگو چاوز (۱۹۵۴- ۲۰۱۳) مبنی بر تعلیق همه عملیات مشترک میان ونزوئلا و آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: تا زمانی که انقلاب وجود دارد، ما در سرزمین مادری (سیمون) بولیوار و (هوگو) چاوز حاکمیت خواهیم داشت.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: به افتخار سرزمینمان و خون آزادیخواهانمان، دیگر هرگز حضور نظامی امپریالیسم را نخواهیم پذیرفت. زنده باد ونزوئلا بولیواری، آزاد و مستقل.

چاوز ۲۴ آوریل ۲۰۰۵ اعلام کرده بود که سرویس مخفی ونزوئلا متوجه شده است برخی از مقام‌های ایالات متحده در حال انجام کارزار منفی علیه ونزوئلا هستند.

تعلیق اعزام افسران ونزوئلا برای تحصیل در مدارس نظامی آمریکا و ممنوعیت ورود نظامیان ونزوئلایی برای ارائه دوره‌های آموزش بهره‌وری و به‌روزرسانی حرفه‌ای از جمله مواردی بود که تصمیم چاوز بر آن‌ها دلالت داشت.

ونزوئلا از سال ها قبل تحت تحریم های شدید اقتصادی واشنگتن قرار دارد و آمریکا از تشدید تحریم‌ها به منظور تغییر دولت و کنترل منابع غنی این کشور بولیواری دست نمی‌کشد.

مقام‌های ونزوئلایی محدودیت‌های یکجانبه متعددی که ایالات متحده از سال ۲۰۱۴ اعمال کرده است، محکوم می‌کنند و معتقدند تحریم‌ها، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود، زیرا از دسترسی به کالاها و خدمات ضروری برای توسعه اجتماعی مردم ونزوئلا ممانعت به عمل‌می‌آورد، اقدامات قهری یکجانبه آمریکا همچنین قوانین بین‌المللی و حق تعیین سرنوشت مردم را نقض می‌کند.

دلسی رودریگز معاون رئیس جمهور ونزوئلا به تازگی اعلام کرده که زیان‌های ونزوئلا از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا بیش از ۲۳۲ میلیارد دلار در بازه زمانی هشت سال گذشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    40 0
    احسنت ،دقيقأ همینطوره!! درود بر جناب آقای پرزیدنت نیکلاس مادورو و ملت مبارز ونزوئلا و مرگ بر هرچی یانکی گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکشه!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس