کد خبر 1482915
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
اولین فرستاده اتحادیه اروپا برای منطقه خلیج فارس

یک رسانه‌ ایتالیایی گزارش داد، وزیر خارجه سابق این کشور به عنوان اولین فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای حوزه خلیج فارس منصوب شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه ایتالیایی «آنسا» به نقل از منابعی گزارش داد، «لوئیجی دی مایو»، وزیر امور خارجه سابق ایتالیا و رهبر سابق حزب «جنبش پنج ستاره» به عنوان اولین فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای کشورهای منطقه خلیج فارس منصوب شده است.

به نوشته این روزنامه ایتالیایی، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست امور خارجه و امنیت اتحادیه اروپا، با ارسال نامه‌ای به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، از انتصاب دی مایو در این سمت خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بورل در ژوئیه ۲۰۲۲ طرح تشکیل پست فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای منطقه خلیج فارس را مطرح ساخت. بورل استدلال کرد که اتحادیه اروپا به دلیل تصمیمش برای کاستن از وابستگی به صادرات انرژی روسیه نیاز به حفظ ارتباطات نزدیک با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و از اعضای این اتحادیه خواست کاندیداهایشان را برای این پست جدید معرفی کنند.

روزنامه آنسا نوشت، دی مایو قرار است از اول ژوئن ۲۰۲۳ (۱۱ خرداد ۱۴۰۲) تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ (۱۰ اسفند ۱۴۰۳) برای یک دوره اولیه ۲۱ ماهه در این سمت کار کند.

بورل در نامه خود نوشت: «من بعد از ملاحظه دقیق لوئیجی دی مایو را مناسب ترین کاندیدای این پست یافتم. لوئیجی دی مایو به عنوان وزیر امور خارجه سابق ایالیا ویژگی‌های سیاسی لازم در سطح بین‌المللی برای این نقش را دارا است.»

دی مایو از سپتامبر ۲۰۱۹ تا اکتبر سال گذشته میلادی در سمت وزیر امور خارجه ایتالیا قرار داشت.

او در ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد، به دلیل اختلافاتش با رهبران حزب جنبش پنج ستاره بر سر بحران اوکراین تصمیم به ترک این حزب گرفته است.

ایتالیا نیز هم راستا با دیگر متحدان غربی اوکراین حمایت تسلیحاتی و دیگر حمایت‌ها از کی‌یف در تقابل با روسیه را ادامه داده است. «جورجیا ملونی»، نخست وزیر ایتالیا اواخر ماه فوریه قصد کشورش برای ارسال دو سامانه ضدهوایی جدید برای اوکراین را اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امینی FR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    0 0
    بیسواد با مدرک تحصیلی دیپلم و بدون تسلی به زبان انگلیسی… این مردک شده مناسب ترین فرد برای تصدی این پست؟؟ اتحادیه اروپا دیگه گندش رو دراورده…
  • علی افصحی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    0 0
    این جوزپ بورل همان بنگاه املاکی ! است که می خواست « اروپای بایر و ویران »! را « باغ » جا بزند و کلاهبرداری کند. الآن بوی نفت به مشامش از خلیج فارس رسیده و خواسته با تعیین نماینده‌ ای برای همان « باغ نمای » اروپا جا پایی در کنار شیطان بزرگ آمریکا پیدا کند ! باز هم جوزپ بورل به کاهدان زده ! او به بهانۀ نفت می خواهد باز عصادی دست شیطان بزرگ شده و در فتنه های جدید شیطان بزرگ آمریکا در خلیج فارس آتش افروزی کند. صمیمانه باید گفت اروپا که همیشه ضربه گیر شیطان بزرگ آمریکا بوده چوب همین حماقت هایش را می خورد. او فکر می کند اروپا فقط نماینده کم دارد تا از نفت خلیج فارس استفاده کند! اگر موضوع نفت باشد چه نیازی به نماینده است ! اما اروپا « آش را با جاش » برای شیطان بزرگ می خواهد تا درصد دلالی اش را بگیرد ! والا هر کشور اروپایی به راحتی می تواند در قالب یک قراداد نفت از خلیج فارس و سلطان آن ایران مقتدر بخرد اگر ریگی در کفش ندارد که دارد ! اما جوزپ بورل همه چیز را حساب کرده جز ابرقدرت ایران اسلامی را. صاحب خلیج فارس ، به ویژه تنگهٔ هرمز محل عبور اکثر کشتی ها ، فقط ایران اسلامی است. ایران مقتدری که می خواهد آمریکا را از خلیج فارس اخراج کند. این که اروپای فکستنی و فلاکت زده و مفلوک جای شیطان بزرگ را پرکرده و یا کوچه باز کن شیطان عمل کند « کور خوانده »! خلیج همیشه فارس با تنگهٔ هرمزش تنها جایی است که هم شیطان و هم دنباله هایش را به تنگنا انداخته و در تنگی مرگ آور ننگین، قرار داده و همه را غذای آبزیان می کند. نفت خلیج فارس برای اروپا نیست مگر در مقابلش قیمتش را بپردازد . اگر می خواهد خلیج فارس ایران اسلامی را بشناسد با انگلیس خبیث متخصص « برگزیت » بپرسد. انگلیس خبیث به ویژه در این چند سال گذشته خاطرات خوشی از سیلی های ایران اسلامی دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس