قطر ۸ افسر سابق نیروی دریایی هند را به اتهام جاسوسی برای رژیم اسرائیل محاکمه می‌کند

یک روزنامه هندی از محاکمه هشت افسر سابق نیروی دریایی هند که سال گذشته در قطر دستگیر شدند به اتهام جاسوسی برای رژیم اسرائیل خبر داد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «أمد» فلسطین امروز (شنبه) به نقل از روزنامه «هیمالیا پُست» هندوستان نوشت: هشت افسر سابق نیروی دریایی هند که سال گذشته در قطر دستگیر شدند به زودی به اتهام جاسوسی برای رژیم اسرائیل محاکمه خواهند شد.

به نوشته این روزنامه، دستگیر شدگان به تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات اطلاعاتی درباره پروژه سری یک زیردریایی قطری ساخت ایتالیا که کشف آن برای دشمنان سخت است، متهم هستند.

«هیمالیا پُست» اضافه کرد که تشریفات قانونی علیه متهمان از ۲۹ مارس گذشته و پس از دستگیری آن‌ها در آگوست ۲۰۲۲ آغاز شد.

بنا بر گزارش ها، این هشت افسر نیروی دریایی هند برای یک شرکت مشاوره وابسته به وزارت دفاع قطر کار می‌کردند.

یک منبع اطلاعاتی در هند گفت که دهلی نو تلاش کرد دوحه را متقاعد کند که شهروندانش در هیچ گونه فعالیت اطلاعاتی علیه قطر شرکت نکرده‌اند اما این تلاش‌ها با شکست مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد که قطری‌ها اصرار دارند که اطلاعاتی در دست دارند که نشان می‌دهد این متهمان اطلاعات برنامه زیردریایی این کشور را به رژیم اسرائیل منتقل کرده اند.

این منبع اظهار داشت: دستگاه اطلاعاتی قطر گفته است که «ارتباطات الکترونیکی» را رهگیری کرده است که در آن متهمان، اطلاعات حساسی را در مورد برنامه زیردریایی قطر به رژیم اسرائیل منتقل کردند اما با این حال، این دلایل به هند ارائه نشده است.

گزارش شده است که شرکت سازنده زیردریایی برای قطر در شهر «برگامو» ایتالیا واقع شده و کشتی‌های مورد نظر از مدل‌های زیردریایی U۲۱۲ کوچک هستند که با همکاری ایتالیا و شرکت آلمانی «ThyssenKrupp» ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    اون وقت قطریها انتظار دارند ایتالیاییها و المانیها اطلاعات زیردریایی رو به اسقاطیل منتقل نکرده باشند؟یعنی قطریها اینقدر ساده لوحند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس