کد خبر 1412679
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
اسرائیل

وزارت دفاع و پارلمان ایتالیا، از معامله تسلیحاتی جدید با تل‌آویو به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار برای خرید دو هواپیما برای ماموریت‌های ویژه خبر داد.

به گزارش مشرق، طبق اسناد منتشر شده از سوی وزارت دفاع و پارلمان ایتالیا، صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی و ایتالیا دو قرارداد به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار برای ارائه دو هواپیمای هشدار سریع، جمع آوری اطلاعات و خدمات لجستیک زمینی برای نیروی هوایی ایتالیا امضا کردند.

به نوشته روزنامه هاآرتص، به این ترتیب شمار هواپیماهای که اسرائیل برای انجام ماموریت ویژه به ایتالیا تحویل داده، به چهار فروند می‌رسد. جولای گذشته، بود که صنایع هوافضای اسرائیل انعقاد قراردادی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار برای «تامین هواپیماهای مأموریت ویژه به یکی از کشورهای اروپایی عضو ناتو» بدون افشای نام این کشور اعلام کرد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی هاآرتص‌، این کشور، ایتالیا بود. نیروی هوایی این کشور همچنین، مشتری معامله بزرگ قبلی که صنایع هوافضای اسرائیل در سال ۲۰۲۰ از آن بدون اشاره به نام این کشور خبر داده بود، نیز بود.

به نوشته عرب ۴۸، شرکت «آلتا» وابسته به صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی، در حال توسعه چندین هواپیمای مأموریت ویژه با استفاده از هواپیماهای غیرنظامی خصوصی است که در آن سیستم‌های نظامی از جمله رادارها و حسگرهایی برای شناسایی کشتی‌ها و زیردریایی‌ها، دستگاه‌های شنود و جنگ الکترونیک قرار می‌دهد. این اقدام به منظور ایجاد اختلال در کار رادارها و دستگاه‌های ارتباطی طرف‌های متخاصم و دستگاه‌های هشدار اولیه و کنترل هوایی صورت می‌گیرد.

وزارت دفاع ایتالیا، سال پیش اعلام کرد که قصد دارد دو هواپیمای جاسوسی دیگر از آلتا برای هشدار اولیه و کنترل هوایی خریداری کند. این در حالی بود که پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود که حاکی از آن بود که اسرائیل پیشتر، چهار فروند از این نوع هواپیما به نیروی هوایی سنگاپور فروخته است.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، اسرائیل نیروی هوایی ایتالیا را در سال ۲۰۱۱ به دو هواپیمای مشابه دیگر مجهز کرده بود. این قرارداد شامل اعطای یک ماهواره به ارتش ایتالیا نیز بود. در مقابل، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ده ها هواپیمای آموزشی ساخت شرکت «لئوناردو» خریداری کرد که نیروی هوایی اسرائیل آنها را «لاوی» می نامد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    ایتالیایی ها بی وجدان برای صدام دو هواپیمای جت کوچک را به بمب افکن تبدیل کردند تا به ظاهر این هو اپیما مسافربری باشد ولی در واقع یک بمب افکن است و جالب انکه همین هواپیما ناو استارک امریکا را هدف قرار داد. باید از کشورهایی که به هیچ دین و اخلاقی پایبند نیستند ولی شعار زیاد میدهند بود. مین هار والمری ساخت ایتالیا هزاران رزمنده ایرانی را به شهادت رساندند و هیچ وقت ایران پاسخ ایتالیایی ها را نداد
  • سمند FI ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 1
    تجهیزات این هواپیما ، همانند هواپیمایی اوکراینی است که در ایران سرنگون شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس