کد خبر 1482294
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۵
‌

دانشمندان اعلام کردند که مزایا، مضرات جراحی با توجه به سن در بزرگسالان مبتلا به آپاندیسیت متفاوت است.

به گزارش مشرق و به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس مطالعه ای که در ۵ آوریل (۱۸فروردین)به صورت آنلاین در JAMA Surgery منتشر شد، نتایج جراحی آپاندیسیت حاد بر اساس سن بیمار متفاوت است.

جنی مایر، از دانشگاه تگزاس ساوت وسترن دالاس و همکارانش نتایج را برای مدیریت غیرجراحی در مقابل جراحی آپاندیسیت حاد در بزرگسالان مسن و جوانان مقایسه کردند. تجزیه و تحلیل شامل داده‌های ۴۳هزار و۸۴۶ نفری بود که به صورت غیرجراحی و ۴۳۰هزار و ۹۹۹ مورد تحت درمان قرار گرفتند (۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷).

محققان دریافتند که در میان بیماران ۶۵ ساله و بالاتر، مدیریت غیرجراحی با کاهش ۳.۷۲ درصدی خطر عوارض و افزایش ۱.۸۲ درصدی در مرگ و میر همراه بود. مدیریت غیر جراحی نیز با افزایش طول مدت بستری و هزینه ها همراه بود. با این حال، در بیماران زیر ۶۵ سال، نتایج به طور قابل توجهی متفاوت از افراد مسن بود. در بیماران جوان‌تر، تنها تفاوت‌های جزئی بین مدیریت غیرجراحی و جراحی از نظر عوارض و مرگ‌ومیر و تفاوت‌های کوچک‌تری در طول مدت بستری و هزینه‌ها مشاهده شد.

نویسندگان می نویسند: «پیامدهای غیرجراحی در این مطالعه در افراد مسن تر و جوان تر مبتلا به آپاندیسیت حاد متفاوت بود. این امر نیاز به انجام یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده جامع در مورد مدیریت آپاندیسیت غیرجراحی در مقابل جراحی در افراد مسن نشان می‌دهد تا جراحان داده‌های مرتبطی برای استفاده در هنگام بررسی گزینه‌های درمانی داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    سیزده سالم بود اپاندیسم دچار مشکل شده بود جراحی کردم،
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    0 0
    یه قاشق مرباخوری عسل ۲۱ عدد سیاهدانه دوبار در فاصله یک ساعت حتی اگر ترکیده باشد ببینید درمان میشود یا نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس