يک روزنامه لبناني در شماره اخير خود مدعي شد که حزب الله لبنان بزرگترين رزمايش تاريخ خود را با حضور 10 هزار نفر از نيروهاي جوان و نخبه و با اِشراف و نظارت سيد حسن نصرالله، دبيرکل اين حزب به طور موفقيت آميز به پايان رساند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، منابع آگاه به روزنامه لبناني "الجمهورية" اعلام کردند که حزب الله لبنان از روز جمعه هفته پيش رزمايش سه روزه اي را برگزار کرده است که بزرگترين رزمايش از زمان تاريخ تشکيل اين حزب تا کنون بوده است.

اين رزمايش که بيش از 10 هزار نفر از نيروهاي نخبه حزب الله در آن شرکت داشته اند، تنها براي شبيه سازي نحوه درگيري ها و دفاع از مناطق راهبردي لبنان نبوده، بلکه شامل اشغال مناطقي از الجليل در داخل سرزمين هاي اشغالي از سوي حزب الله نيز مي شده است.

سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در سخنراني اخير خود وعده داده که در صورت اشغال خاک لبنان، حزب الله نيز آمادگي مقابله به مثل با اين اقدام را دارد.

بر اساس اظهارات اين منابع، بخش بزرگي از اين رزمايش در بقاع برگزار شد؛ منطقه اي که محور اصلي درگيري هاي احتمالي آينده ميان حزب و رژيم صهيونيستي خواهد بود. 

نکته جالب اين رزمايش، حضور تعداد زيادي از جوانان لبناني بود که سن آنها بين 16 تا 20 سال بود، اين افراد کساني بودند که به علت سن پايين قدرت مبارزه در جنگ 33 روزه را نداشتند.

بر اساس اعلام اين منابع، اين نخستين باري است که حزب الله لبنان رزمايش خود را در اين سطح گسترده برگزار مي کند. اين رزمايش مناطق زيادي را شامل شده و سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله نيز شخصاً بر بخشي از اين رزمايش نظارت داشته است. تکيه اصلي اين رزمايش روي جوانان و نوجوانان بوده است تا به صورت ميداني براي استفاده از سلاح هاي ضد موشک در عرصه هاي نبرد آماده شوند.

اين منابع با اشاره به اينکه حزب الله در هر جنگ احتمالي آينده از تمامي توان مادي و نظامي و تبليغاتي خود استفاده خواهد کرد، اعلام کردند که اين حزب پناهگاه هاي مستحکمي را در برخي روستاهاي مقاوم لبنان ساخته که اين پناهگاه ها بيشتر در مثلث "مارون الرأس" و "عيتا الشعب" و "بنت جبيل" به چشم مي خورد.

هنوز منابع رسمي حزب الله لبنان درباره صحت و سقم خبر روزنامه الجمهورية اظهارنظري نکرده اند.

اين گزارش مي افزايد: سران حزب الله در حال شمارش معکوس براي فرارسيدن لحظه موعود هستند و بر همين اساس، طي روزهاي اخير، اقدام به نقل مکان و اثاث کشي به نقاط جديد کرده و رفت وآمدهاي روزانه خود را محدود کرده اند.

منابع مزبور مي گويند: اين بار شاهد تفاوت هاي اساسي با جنگ 33 روزه خواهيم بود چرا که حزب الله به سلاح هايي مانند موشک هاي ضدزره و پهپادهاي تجسسي دست يافته که امکان انفجار آنها به وسيله بي سيم از راه دور را نيز در اختيار دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    0 0
    نواده روح الله سید حسن نصرالله
  • میرهادی موسوی تبریز ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    0 0
    یاشاسین حزب الله
  • وحید برزگر ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    0 0
    زنده باد حزب الله
  • karim ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    0 0
    Zende Bad Hezbollah
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    0 0
    ميشه مطالب سايتتونو با ذكر منبع تو سايت هاي ديگه قرار بدم
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    0 0
    نه اصلا
  • hanid reza ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    0 0
    دبیر کل حزب الله سید حسن نصرالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس