کد خبر 1481866
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
قدرت‌نمایی ارتش با تجهیزات پیشرفته نظام

روز گذشته مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه و فرمانده کل ارتش در مقابل حرم امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش مشرق، ۲۹ فروردین هرسال با ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) به نام روز ارتش گره خورده است. روزی که با رشادت‌های نیروهای ارتش در مقابل ضد انقلاب، گروه‌های تکفیری، اشرار و معاندین انقلاب اسلامی گره خورده است و پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی و تامین امنیت کشور، بخش مهمی از وظایف ارتش است. نیروی نظامی که این روزها در همه مرزهای دریایی، هوایی و زمینی از امنیت کشور و منطقه حراست و پاسداری می‌کند. در همین راستا روز گذشته مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه و فرمانده کل ارتش در مقابل حرم امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

هرچه زودتر منطقه را ترک کنند

رئیس‌جمهور در حاشیه این مراسم به سخنرانی پرداخت و با تاکید بر اینکه کوچک‌ترین اقدامی علیه کشور توسط دشمنان به‌ویژه رژیم صهیونیستی، پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح در بر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل‌آویو همراه خواهد بود گفت: «پیام نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به‌ویژه نیروهای آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند. خودباوری ارتش باعث شده در عرصه‌های علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه بگیرد. همگان می‌دانند که ارتش ما، مجهز، به‌روز و به‌هنگام است و از تجهیزات پیشرفته برخوردار است. این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش ایجاد شده است. ارتش مجهز ما تجهیزات را با تکیه بر علم، فناوری، دانش و ابتکار خود دارد. از دانش خود بهره می‌برد اما مبتنی بر کار بومی است.»

رئیس‌جمهور ادامه داد: «امروز شاهد تجهیزات پیشرفته در ارتش هستیم که جلوه «ما می‌توانیم» است. دولت خود را نسبت به تجهیز و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف می‌داند. دولت خود را موظف می‌داند که دغدغه نیروهای مسلح را در این زمینه برطرف کند.»

ارتش حامی ملت‌های مسلمان است

در این مراسم، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران گفت: «ما هیچ چیزی غیر از امنیت و آسایش برای کشورهای منطقه آرزو نمی‌کنیم. پیام رژه ارتش برای همسایگان این است که ما حامی ملت‌های مسلمان هستیم و آن‌ها را در صحنه‌های سخت تنها نمی‌گذاریم.ایران همیشه با کشورهای همسایه در صلح و آرامش بوده و اساسش بر صلح، آسایش و امنیت است.»

الحاق ۱۰۸۴ نوع تجهیزات جدید به نیروی زمینی ارتش

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم گفت: «نیروی زمینی با تحولات عمیقی که در چند سال گذشته در ساختار ماهیت و هویت خود انجام داده، به یک نیروی متحرک تبدیل شده و مجهز به تسلیحات با چهار ویژگی دورزن، نقطه‌زن، هوشمند و شبکه‌محور بودن است. ما چند روز پیش ۱۰۸۴ نوع تجهیزات جدید به نیروی زمینی الحاق کردیم و نیروی زمینی در چهارگوشه کشور و مرزها مستقر است و از مرزها مراقبت می‌کند. در آینده بسیار نزدیک، شاهد رونمایی از قدرت جدیدی خواهیم بود.»

خودکفایی ارتش به ۹۰ درصد رسیده است

دریـــادار حبیــــــب‌الله ســـــــیاری، معــــــــاون هماهنگ‌کننده ارتش هم در حاشیه این مراسم گفت: «ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر قانون اساسی، مأموریت دفاع از تمامیت ارضی، حفظ و استقلال کشور را برعهده دارد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه پس از دفاع مقدس، تغییرات عمده‌ای در تجهیزات ارتش صورت گرفته است؛ به نحوی که می‌توان گفت تمام این تجهیزات که به نمایش درآمد، بومی هستند و از فناوری‌های روز نیز برخوردارند.» معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه خودکفایی ارتش در مجموع به ۹۰ درصد رسیده است، گفت: «البته هر سال نسبت به گذشته، وضعیت بهتری در همه حوزه‌ها خواهیم داشت؛ به‌عنوان مثال تا چهار سال پیش آثاری از وجود پهپاد در ارتش وجود نداشت، اما اکنون ارتش از توان بسیار زیادی در عرصه پهپادی برخوردار است و قطعا به زودی اخبار دیگری هم در مورد پهپادها خواهید شنید.»

منبع: روزنامه صبح نو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معصوم US ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 2
    سلام درود بر فرمانده کل نیروی ارتش وکل نیروهای قدرت دارن ارزش قدرت نمایی دارن خداپشت پناه تان باشد غیورترین مردان سرزمینمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس