به گزارش مشرق، سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهور پایتخت در گفتوگوی خبری با بیان اینکه اقدامات پلیسی جهت ساماندهی موتورسواران ادامه دار بوده و در دستور کار پلیس راهور قرار دارد اظهار داشت: تا پایان سال گذشته در قالب ساماندهی موتورسیکلت سواران و انضباط بخشی به تردد آنها، طرح های متفاوتی انجام شد که یکی از آنها طرح موتوریار بود که در این طرح نزدیک به ۳۰۰ هزار موتورسوار متخلف _که قاعدتا باید موتورسیکلت آنها به پارکینگ منتقل میشد با توجه به همکاری خوبی که با پلیس انجام دادند_ در این طرح آموزش دیده و موتورسیکلت آنها به پارکینگ منتقل نشد.
وی گفت: در خصوص موتورسیکلت سوارانی که تخلفات آنان جنبه مجرمانه پیدا می کند به این صورت که پلاک موتورسیکلت را دستکاری کرده یا پوشش پلاک داده یا فاقد پلاک هستند موتورسیکلت آنان با کفی به پارکینگ منتقل می شود و پلیس با تخلفات فاقد پلاک و همچنین مخدوشی پلاک به صورت جدی برخورد میکند.
سردار حمیدی با تاکید بر اینکه طرح موتوریار برای راکبینی که تخلفاتشان کمتر بوده و قوانین را بیشتر رعایت میکنند ، برقرار است؛ گفت:موتورسیکلت آنان به پارکینگ منتقل نخواهد شد.
وی اعلام کرد: طرح موتوریار برای نظمبخشی به تردد موتورسواران انجام شده و راکبین متخلف یکی دو ساعت در کنار همکاران بنده حضور خواهند داشت و در قالب طرح موتوریار با پلیس تعامل میکنند.
سردار حمیدی گفت: راکبین موتورسیکلتی که تعامل کمتری با پلیس راهور داشته و اعمال آنان مجرمانه است با هماهنگیهای بعمل آمده به پارکینگ منتقل شده و این طرح احتمالا اثرگذار خواهد بود و انتظار میرود تخلفات موتورسواران مانند دورههای گذشته کاهش یابد.
رئیس پلیس راهور پایتخت با اعلام اینکه در بحث تصادفات فوتی به صورت میانگین ۴۵-۴۶ درصد حوادث مربوط به موتورسواران بود تصریح کرد: به لطف خدا تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران در سال گذشته کاهش پیدا کرده و شاهد کاهش ۶ درصدی سهم موتورسواران در تصادفات فوتی با اجرای طرح موتوریار بودیم اما این کافی نیست؛ چراکه با هدف اصلی که انضباط بخشی به تردد موتورسواران است فاصله داریم و تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار دادیم.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ یکی از دلایل تخلفات موتورسواران را بحث فرهنگی دانست و گفت: بخش عمده ای از این تخلفات به بحث فرهنگی باز میگردد و بخش زیادی نیز اقدامات زیر ساختی است که هنوز درست نشده است.