کد خبر 1480615
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
توضیح زاکانی درباره حواشی شرکت کنترل ترافیک تهران/ فردا در شورای شهر ادله خود را مطرح می‌کنیم

شهردار تهران درباره حواشی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: در خصوص شرکت کنترل ترافیک نه ادغام و نه انحلالی وجود ندارد و فردا دلایل خود را در شورا مطرح خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در حاشیه آئین بهره برداری از پروژه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی منطقه ۱۹ در قالب پنجاه و دومین پویش «امید و افتخار» در جمع خبرنگاران گفت: امروز در منطقه ۱۹ پنج پروژه فرهنگی، مذهبی افتتاح شد که یکی از آنها مسجد حضرت ابوالفضل العباس بود. در قالب این پروژه‌ها سرای محله و مرکز آموزش و زمین ورزشی نیز به بهره برداری رسید تا بتوانیم خدمات مناسب‌تری را به شهروندان این منطقه ارائه دهیم.

وی افزود: یکی از نکاتی که شهر تهران از آن رنج می‌برد فاصله طبقاتی شمال و جنوب آن است که فاصله‌ای معنادار شده و این موضوع در سرانه‌های خدماتی نیز به روشنی دیده می‌شود. بر همین اساس دقت ویژه ای به مناطق مرکزی، جنوب و شرق و غرب داریم و یکی از مناطقی که مورد توجه بوده، منطقه ۱۹ است که در آن زمین‌های ذخیره شهری امکانی را فراهم می‌کند تا این منطقه به عنوان دروازه شهر تهران با توجه به فرصت‌های خوبی که دارد به عنوان یک ظرفیت مورد بهره برداری قرار گیرد. امیدواریم در این مسیر بتوانیم زندگی با کیفیت‌تری را برای شهروندان این منطقه رقم بزنیم.

شهردار تهران با ابراز امیدواری از اینکه با احداث خط ۱۱ مترو و عبور آن از منطقه ۱۹ و همچنین بهره گیری از سایر ظرفیت‌ها در آینده نزدیک شاهد تغییر چهره این منطقه باشیم، افزود: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اهتمام ویژه‌ای در این منطقه صورت گرفته و در سال گذشته نیز توفیقات جدی حاصل شده است.

زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص حواشی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران که در جلسه گذشته شورا مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این خصوص نه انحلالی وجود دارد و نه ادغامی، در نامه پیشنهادی که ارسال شده بود نیز نه ادغام و نه انحلال مطرح نبوده، فردا صبح نیز ادله خود را در شورا اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص موضوع صدور پروانه برای ساخت و سازها در شهر تهران نیز گفت: تلاش خواهیم کرد زمان صدور پروانه را به زیر دو ماه کاهش دهیم. سال گذشته ۴۴۰۰ افزایش پروانه را شاهد بودیم که این مهم هم پس از ۱۰ سال وجود سیر نزولی اتفاق افتاد و عمده این افزایش‌ها نیز در مناطق جنوبی و پایین دست شهر تهران به ویژه در بافت فرسوده بود. در حقیقت شاهد افزایش ۶۸ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده در سال گذشته بوده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفری FR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    وظایف یک شهردارعبارت از مسائل فرهنگی ومذهبی نیست متولی سازمان تبلیغات اسلامی اوقاف وامور مساجد متولی خاص دارد به شهر برسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس