کد خبر 1480473
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
حضور رئیسی در مراسم احیای شب قدر امام زاده صالح(ع)

برپایی تجمعات با شکوه لیالی قدر در شهرها و روستاهای سراسر کشور با حضور انبوه اقشار مختلف مردم یک بار دیگر جریان داشتن دین و باورهای اعتقادی در رگ‌های جامعه را به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، عباس شمسعلی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: برپایی تجمعات با شکوه لیالی قدر در شهرها و روستاهای سراسر کشور با حضور انبوه اقشار مختلف مردم یک بار دیگر جریان داشتن دین و باورهای اعتقادی در رگ‌های جامعه را به نمایش گذاشت. این در حالی است که برخی در داخل و خارج تلاش و اصرار دارند تا به روش‌ها و ترفندهای خاص، تصویری ضد دین و بی‌اعتقاد را از جامعه ایرانی معرفی و مطرح کنند.

نکته مهم‌تر اینکه در مناسبت‌های ماه مبارک رمضان و محافل و مجالس مذهبی از جمله شب‌های قدری که پشت سر گذاشتیم بیش از هر چیز حضور انبوه نوجوانان و جوانان و استقبال آنها از این برنامه‌ها جلوه‌گری می‌کرد و اساساً بار اصلی برپایی چنین محافل و مجالسی بر عهده جوانان با انگیزه و تلاشگر است.

در کنار این، حضور افراد مختلف از زنان و مردان و دختران و پسران که برخی از آنان ظاهری داشتند که شاید در نگاه اول در نظر برخی حضور آنها در مجالس دعا و نیایش و نشستن پای سخنرانی مذهبی و مداحی باورپذیر نباشد، یک بار دیگر اثبات کرد که فطرت جوانان و مردم این سرزمین با هر ظاهر و شمایلی پاک و خداجو است هرچند ممکن است در مواقعی به اشتباه یا از روی غفلت این فطرت در برخی، زیر ظواهر نامانوس با عرف و ارزش‌های جامعه یا تحت القائات بیرونی خناسان آن‌طور که باید فرصت خودنمایی و بروز کامل پیدا نکرده باشد.

این استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه‌های مذهبی و دلبستگی به شعائر ارزشی تجلی یافته در بستر انقلاب اسلامی تنها به ایام ماه رمضان و شب‌های قدر محدود نمی‌شود و در مناسبت‌های مختلفی همچون؛ عزاداری ماه محرم، سفر اربعین، اعتکاف رجبیه، حضور پرشور در اجراهای مختلف سرود سلام فرمانده، استقبال از اردوهای راهیان نور، حضور در مراسم تشییع شهدا، راهپیمایی ۲۲ بهمن و... به وضوح قابل مشاهده است.

همین دیروز در راهپیمایی با شکوه روز قدس در کنار حضور چندین میلیونی اقشار مختلف مردم در سراسر کشور، انبوهی از نوجوانان و جوانان پس از پشت سر گذاشتن یک شب احیاء و راز و نیاز و مناجات، با زبان روزه برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و لبیک به فرمان امامی که دوران او را درک نکرده‌اند در میدان حاضر شده بودند تا جلوه دیگری از پایبندی خود به ارزش‌ها را نمایان سازند.

این پایبندی نسل جدید به ارزش‌های انقلاب در حالی که آنها چهار دهه قبل و مبارزات و حوادث منتهی به پیروزی نهضت اسلامی را نه دیده و نه درک کرده یا دلبستگی آنها به ارزش‌های برآمده از دل دفاع مقدس در حالی که سال‌ها بعد از جنگ تحمیلی به دنیا آمده‌اند، برای بسیاری در داخل و خارج قابل هضم و باور نیست اما واقعیت آن است که این فرهنگ انقلابی و ارزش‌های اسلامی نسل به نسل در حال انتقال است.

وجود چنین نسل جوان و نوجوان مومن، معتقد، پاک‌سرشت و زیبا فطرتی که فراتر از ظواهر و شمایل به ارزش‌های دینی و باورهای انقلابی پایبند است، یک مزیت و نقطه قوت ارزشمند برای کشور و نظام اسلامی محسوب می‌شود؛ این دقیقاً یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقاط تقابلی ما با نظام سلطه و دشمنی است که کمر به تضعیف و نابودی این کشور و نظام اسلامی بسته است.

کار دشمن در تقابل با کشور، حکومت و مردمی که در برابرش ایستادگی کنند، شناسایی نقاط قوت و قدرت و تلاش برای ضعیف کردن یا از بین بردن این مزیت‌هاست. این پروژه در رویارویی نظام استکباری حاکم بر غرب به سرکردگی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و مردم دیندار و ارزشمدار ایران هم قابل مشاهده است.

نظام سلطه که منافع خود در ایران را با وقوع انقلاب اسلامی بر باد رفته می‌دید، تا آنجا که در توان داشت از رژیم دست‌نشانده پهلوی حمایت کرد اما نتوانست بر اراده مردم این کشور غلبه کند. هنوز مدت زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که جنگ همه‌جانبه را با پیش انداختن صدام و قطار کردن کشورهای مختلف در حمایت از او علیه ایران به راه انداخت تا از راه نظامی سقوط جمهوری اسلامی را محقق کند اما باز هم مقاومت جوانان ایران‌زمین و لبیک آنها به رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) نتوانست دشمن را پس از هشت سال رویارویی نظامی به هدف برساند و چیزی جز سرشکستگی برای دشمن و پیروزی برای مردم این سرزمین در پی نداشت.

سیاست دشمن در قبال ایران پس از جنگ، شناسایی و زدن نقاط قوت و هر چیزی که می‌تواند باعث پیشرفت و مقاومت نظام اسلامی‌شود بوده است. در سال‌های اخیر تلاش دشمن برای اخلال در نظام اقتصادی کشور و ممانعت از بهره‌برداری درست از منابع سرشار و فرصت‌های اقتصادی و به عبارتی جنگ اقتصادی دامنه زیادی پیدا کرده است.

از سوی دیگر تلاش برای نابودی توان صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر با انواع حیله‌ها، قطعنامه‌ها، حتی ترور دانشمندان بی‌گناه هسته‌ای یکی دیگر از جلوه‌های تلاش دشمن برای جلوگیری از بروز توانمندی‌ها و قدرتمند شدن کشورمان است.

همین ماجرا به نوعی دیگر در مورد توانایی موشکی، پهپادی و نظامی کشورمان از سوی دشمن دنبال می‌شود تا به خیال خود با قطعنامه یا تهدید،ترور و... ترمز این پیشرفت‌های خیره‌کننده را بکشد.

سنگ‌اندازی‌هایی دیگر در مسیر پیشرفت و قدرت‌یابی کشورمان حتی در زمینه‌هایی مانند تولید واکسن کرونا توسط دانشمندان جوان ایرانی از دیگر موارد کارنامه پر از خباثت دشمن در تقابل با این سرزمین است.

وقتی همان‌طور که اشاره شد پذیرفتیم و باور کردیم که کار دشمن در تقابل با کشور، حکومت و مردمی که در برابرش ایستادگی کنند، شناسایی نقاط قوت و قدرت و تلاش برای ضعیف کردن یا از بین بردن این مزیت‌هاست و از طرفی متوجه این نکته مهم نیز شدیم که وجود یک نسل جوان و نوجوان پاک‌سرشت و زیبا فطرت و مومن و معتقد به ارزش‌های دینی و باورهای انقلابی، یک مزیت و نقطه قوت ارزشمند برای کشور و نظام اسلامی محسوب می‌شود، باید این واقعیت را نیز بپذیریم که دشمن در مقابل این نقطه قوت مولد و ثروت غیرقابل تصور هم بیکار و منفعل نخواهد نشست.

تلاش دشمن برای اثرگذاری بر روح و ذهن کودکان و نوجوانان و جوانان کشورمان از طریق تولید و نشر انواع شبهات، محتوای غیر اخلاقی و مستهجن، تبلیغ سبک زندگی و فرهنگ غربی با عنوان دروغین فرهنگ برتر در فضای سهمگین مجازی و نشستن در جایگاه دروغین دلسوزی و دفاع از نوجوانان و جوانان ایرانی با طرح مباحثی بدون پشتوانه درخصوص حجاب یا آزادی با تعریف نامانوس با فرهنگ ایرانی اسلامی را در همین چارچوب برنامه‌های دشمن می‌توان تحلیل کرد.

این‌جاست که در بحثی مانند کشف حجاب با عمیق‌تر شدن در لایه‌های طرح و برنامه دشمن می‌توان به وضوح تحرکات و برنامه‌های به ظاهر پشت پرده را دید اما متاسفانه خیلی از کسانی که فریب القائات دشمن و رسانه‌های وابسته به آن یا فریب و تظاهر به دلسوزی برای زنان و جوانان ایرانی را باور کرده و اسیر آن شده‌اند از دامی که به آن افتاده‌اند و زمینی که در آن بازی می‌کنند غافلند. ای‌کاش این فریب‌خوردگانی که دلسوزی مصنوعی دشمن برای زن ایرانی را باور کرده‌اند از خود می‌پرسیدند چرا این دشمن که خود را دلسوز زنان ایرانی می‌داند فقط بر روی مسئله حجاب حساسیت دارد و چرا برای زنانی که به علت تحریم و نرسیدن دارو در ایران جان خود را از دست دادند ارزشی قائل نیست؟!

غیر از این است که در همین کشور زنان فرهیخته بسیاری با حفظ حجاب به بالاترین قله‌های علم و موفقیت‌های ورزشی و اجتماعی رسیده‌اند و می‌توانند الگوی زنان در کشورهای دیگر و نابودکننده هیمنه سبک زندگی غربی و ظلم‌هایی که در آن به زنان می‌شود باشند؟! چیزی که دشمن از آن وحشت دارد.

رهبر انقلاب در دیدار اخیر رمضانی با مسئولان نظام به نکته مهمی اشاره کرده و فرمودند: «...خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند، بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند. من می‌دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دین‌اند، اهل تضرع‌اند، اهل ماه رمضان‌اند، اهل‌گریه و دعا هستند؛ توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است. اگر بدانند حتماً نمی‌کنند...»

حال که باور داریم دشمن به شدت برای محروم کردن کشورمان از مزیت و قدرت بی‌بدیل جوانان مومن و پای کار انقلاب، با طرح و برنامه و با استفاده از همه امکانات وارد گود شده است، بر همه مسئولان اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و همه قوا و همه متولیان دولتی و غیردولتی عرصه فرهنگ در رده‌های مختلف تا حتی سخنرانان محافل مذهبی، رسانه‌ها، نظام آموزشی و... واجب است در ارتباط با نوجوانان و جوانان کم‌کاری نکنند و با روش‌های به روز، علمی، محبت‌آمیز، جذاب، روشنگرانه و کاربردی از فرصت حضور آنها در مدارس، دانشگاه‌ها، مجالس مذهبی، سطح جامعه، پای رسانه و... به بهترین وجه برای مصون‌سازی این نسل ارزشمند در برابر دام‌های رنگی و سراب جذاب دشمن محافظت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آیدا IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 56
    از اول هم گفتیم ماهایی که حجاب کامل نداریم ضد دین نیستیم ولی کو گوش شنوا.
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      49 1
      ولی دین درست وحسابی ندارین وحامی دین هم نیستین!!!!!!!!!!
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      50 6
      آخه مرض دارین که حجابتون را رعایت نمیکنین؟؟؟برای چی دوست دارین درجامعه اجق وجق باشین؟!
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      20 0
      مگه کسانی که ضددین هستند شاخ و دم دارن؟
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      69 1
      با زبان میگی ضددین نیستی ولی با عمل ثابت میکنی که ضددین هستی
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      34 0
      پس ..... هستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس