تظاهرات گسترده در فرانسه بعد از رأی دادگاه به نفع طرح جنجالی ماکرون

بعد از آنکه دادگاه قانون اساسی فرانسه بخش‌های اصلی طرح جنجالی امانوئل ماکرون برای اصلاحات بازنشستگی را تأیید کرد گزارش‌هایی از تظاهرات‌های گسترده در این کشور متشر شده است.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه دادگاه قانون اساسی فرانسه بخش‌های اصلی طرح جنجالی امانوئل ماکرون برای اصلاحات بازنشستگی را تأیید کرد گزارش‌هایی از تظاهرات‌های گسترده در این کشور متشر شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته این رأی مسیر اجرای تغییرات نامحبوب در قانون بازنشستگی و افزایش سن بازنشستگی از سن ۶۲ سال به ۶۴ سال را فراهم می‌کند. دادگاه مذکور رأی داد که انجام این اصلاحات منطبق با قانون است.

این تصمیم در حکم یک پیروزی برای ماکرون در برابر معترضان به شمار می‌رود اما این پیروزی، بعد از چندین ماه آشوب در فرانسه و تظاهرات‌هایی خشن که به زخمی شدن صدها نفر منجر شد به بهایی گزاف برای این سیاستمدار ۴۵ ساله به دست آمد.

خبرگزاری فرانسه نوشته ماکرون در هفته‌های گذشته در نظرسنجی‌ها به طرز بی‌سابقه‌ای افت کرده و بسیاری از رأی‌دهندگان فرانسوی از اینکه او بدون رأی‌گیری در پارلمان این طرح را برای تبدیل شدن به قانون پیش برده عصبانی هستند.

پلیس فرانسه گفته انتظار می‌رود ۱۰ هزار نفر امشب در پاریس تظاهرات کنند. انتظار می‌رود این تظاهرات همچون هفته‌های گذشته به خشونت و درگیری منجر شود.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید عصر جمعه هزاران معترض همزمان با اعلام تصمیم دادگاه مقابل آن تجمع کرده و به این رأی اعتراض کردند.

ساختمان‌های شورای قانون اساسی فرانسه که فاصله کمی با موزه لوور دارد با حصارهای آهنی محصور شده و نیروهای پلیس ضدشورش برای حفاظت از آن مستقر شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    چرا آمریکایی ها کر و‌ کور شدن الان ؟ چرا از مردم مظلوم فرانسه حمایت نمیکنن؟! چرا در کنار معترضین فرانسه نیستن ؟! و‌یک سوال که خیییییییلی مهمه : فرانسه سلبریتی نداره …؟!
  • یک بنده خدا IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    اتحادیه اروپا که اینهمه در کشورهایی مثل ایران و چین که اصلا در قاره اروپا نیستند دخالت میکنند و محکوم میکند و تحریم میکند چرا درباره فرانسه خفه خون گرفته ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس