کد خبر 1482012
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

رییس‌جمهور فرانسه امروز در شهر آلزاس واقع در شرق این کشور از سوی مردم هوشد.

به گزارش مشرق،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هو کردن امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در واکنش به تصویب نهایی قانون اصلاحات بازنشستگی از سوی وی در این کشور امروز چهارشنبه بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت.

بر اساس اعلام این رسانه، رییس جمهور فرانسه توسط مردم در جریان سفر وی به شهر «آلزاس» (Alsace) در شرق این کشور از سوی مردم هو شد.

این اولین سفر وی به این منطقه پس از تصویب نهایی قانون اصلاحات بازنشستگی در فرانسه است.

شورای قانون اساسی فرانسه جمعه ۲۵ فروردین ماه سال جاری با افزایش سن بازنشستگی در این کشور به ۶۴ سال موافقت کرد؛ ماکرون نیز بلافاصله آن را امضاء کرد.

شورای قانون اساسی فرانسه لایحه بحث برانگیز اصلاحات سن بازنشستگی را تصویب کرد که مطابق با آن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می یابد.

شورای قانون اساسی فرانسه همچنین درخواست احزاب چپ کشور برای برگزاری همه پرسی در ارتباط با این اصلاحات را رد کرده بود.

اتحادیه‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتی که شورای قانون اساسی فرانسه اصلاحات مورد نظر ماکرون را تصویب کند به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

دو هفته پیش و درحالیکه امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه در سفری ۳ روزه در چین به سر می‌ بُرد، معترضان به تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی رستوران مورد علاقه او در پاریس را به‌آتش کشیدند.

دولت فرانسه چند هفته پیش بدون تأیید پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که در صورت اجرا، سن بازنشستگی را از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش می‌دهد؛ قانونی که با اعتراض شد و تظاهرات گسترده اتحادیه‌های کارگری فرانسه روبرو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 1
    از این هو کردنها تو مملکت خودمون کم ندیدیم
  • علی افصحی IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    1 0
    چقدر واکنش این ماکرون منفور شبیه هاشمی مغروق است . که در فلسفه به آن « اتحاد ماهیتی غربی و غرب گرا » ! می گویند. پس از آن که مواضع عجیب هاشمی در فتنهٔ هشتاد و هشت علنی شد ، به ویژه پس از نامهٔ بدون بسم الله او به امام خامنه ای و نشر علنی آن ، مردم انقلابی به شدت از دستش آزرده شده و دیگر تا زمان مرگش این آزردگی برطرف نشد . در یک تظاهرات مردمی هاشمی که تا مسیری خواسته بود همراه شود مردم علیه اش به شدت شعار می دادند اما او « می خندید و دست تکان می داد » ماکرون هم ، پس از دهن کجی به اکثریت مردم حالا در اولین سفر داخلی اش با هوی جمعیت رو به رو شده و به جمعیت هوکننده لبخند زده و دست تکان می دهد . قطعاً این فیلم اگر در دورهٔ صامت بود اصلاحات آمریکایی با تقلب و صداگذاری و یا خوانش لب جمعیت با زیرنویس متقلبانه !! منفوریت عام را مقبولیت ماکرون و هاشمی جازده و از عقبهٔ مردمی هاشمی شعرها می بافتند ! اما خب مشکل اصلاحات آمریکایی آن است که خیلی بعد از معاویه پا به عرصه گیتی گذاشته اند زمانی که معاویه « رفراندوم » می خواست فیلمی وجود ندارد اما حالا که فیلم ها در هر مراسم انقلابی رفراندوم مردم را با صدا و تصویر نمایش می دهند ، باز به مانند معاویه در خواست رفراندوم می کنند. و همین درخواست آبروی نداشتهٔ هفت جدشان را به باد می دهد. ماکرون خودش می داند منفور ترین رئیس جمهور یک درصدی هاست اما به روی مبارک نمی آورد. امام صادق علیه‌السلام می فرماید « من تکبر وضعه الله فهو فی اعین الناس صغیر و فی نفسه کبیر سنت الهی این است کسی که تکبر ورزیده و گوشش بدهکار مردم نبوده و کارش را ولو به ضرر و آسیب مردم به ضرب و زور پلیس و سرکوب پیش می برد در نزد مردم حقیر و پست شده و فقط توهم بزرگی در نفس خود خواهد داشت !
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    خخخخخخ دارن میگن ماکارانی با سس قرمز خرسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس