کد خبر 1479312
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
شب قدر متفاوت دختران دهه هشتادی در قائم‌شهر

یک هیات مذهبی در قائم‌شهر برای اولین بار اقدام به سنت‌شکنی در برگزاری مراسم شب قدر با هدف جذب دختران دهه هشتادی کرد.

به گزارش مشرق، هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان علیه دین اسلام از یک طرف، تشویق به بی‌حجابی با هشتگ زن زندگی آزادی از طرف دیگر، دختران دهه هشتادی را مورد هدف قرار داده است.

هیات دخترانه بنت الهدی هم کارش را از جایی شروع کرد که حس کرد دختران دهه هشتادی باوجود جذابیت‌های کاذبی از سمت بیگانه ایجاد شده باز هم خلاهایی دارند و برای پرکردن آن غرق در فضای مجازی شدند اما به نتیجه نرسیدند.

شب قدر متفاوت دختران دهه هشتادی در قائم‌شهر

نشستن پای ماهواره‌ها، در کافه، گردش با جنس مخالف، حضور در پارتی‌ها و شرکت در بازی‌های عجیب و غریب و غیره هم نمی‌تواند خلا وجودی آنها را پر کند، از این رو این هیات مذهبی سعی کرد با یک اقدام خاص ثابت کند که جذابیت جای دیگری است.

به گفته بلباسی مسئول خادمین هئیت بنت الهدی قائمشهر همزمان با اولین شب قدر از ماه مبارک رمضان سال جاری در این باره برگزاری مراسم های مذهبی به‌صورت سنتی دیگر جذابیتی برای دهه هشتادی‌ها ندارد.

شب قدر متفاوت دختران دهه هشتادی در قائم‌شهر

از این رو آنها سعی کردند از ابزارهایی استفاده کنند که مورد توجه این نسل است‌، برای مثال در برگزاری مراسم میلاد حضرت علی (ع)، ضمن ارسال دعوت نامه فانتزی دخترانه، در ورودی پذیرایی به‌جای شیرینی و میوه از تنقلات مورد پسند این سن و سال همچون، چیپس و پفک، لواشک،پاستیل و غیره استفاده کردند و اتفاقا با استقبال گرمی همراه بود.

همچنین به مهمانان اجازه داده شد تا با هر نوع پوششی که می‌خواهند در مراسم حاضر شوند البته که این نوع پوشش نشان از فاصله عجیب و غریب بین دختران دهه هشتادی مذهبی و دختران غیر مذهبی داشت اما مراسم طوری برگزار شد که کسی احساس غریبی نکند، همین موضوع باعث شد که از بابت حضور حداکثری دختران با پوشش نامناسب در برنامه بعدی اطمینان حاصل کنند.

شب قدر متفاوت دختران دهه هشتادی در قائم‌شهر

و اما برای برگزاری مراسم در شب‌های قدر؛ اعضای هیات با حضور در مدارس شهر توضیح دادند که مراسمی کاملا متفاوت داریم، دعای جوشن خوانده میشود ولی کوتاه، به جای روضه تئاتر داریم، حتی تفسیر قرآن با اجرای مصور، سخنرانی با سبکی خاص به زبان حاضران، برگزاری مراسم خاص قرآن به‌سر، پذیرایی متفاوت و غیره و اینکه تاکید کردند که نوع پوشش مهمانان مهم نیست.

نتیجه این شد که سیلی از جمعیت شامل دختران دهه هشتادی با پوشش عجیب و غریب در مراسم شب قدر هیات دختران بنت المهدی حضور پیدا کردند، برخی‌ها بعد از ورود از چادر نماز برای پوشش استفاده کردند و این مراسم به‌صورت خاص برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 8
    ولی دخترهای دهه هشتادی را با پاستیل و لواشک نمی توانید گول بزنید..
    • امی الزهرا IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      حرف مفت میزنی دخترها خودشان عقل دارند راه هدایت ودرست رو انتخاب می‌کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس