کد خبر 1479268
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
سید حسام هاشمی

جانشین هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی با اشاره به اینکه این شهید والا مقام در عملیات مرصاد ناجی این عملیات بود، گفت: سردار سلیمانی در مورد وی گفته بود که «صیاد سلمان ارتش بود».

به گزارش مشرق، سید حسام هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت بیست‌وچهارمین سالگرد سپهبد شهید صیاد شیرازی در پردیس خواجه نصیر با اشاره به اینکه همه شهدا از امام آبرو دارند و عزت و عظمت کشور از امام راحل و مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: شهید سپهبد صیاد شیرازی سربازی مخلص، فداکار، مقلد و دست پرورده امامین انقلاب بود و در دوران دفاع از انقلاب اسلامی، مبارزه با ضد انقلاب و فرماندهی هشت سال دفاع مقدس مخلصانه و جانانه جنگید و با داشتن ده‌ها ترکش و زخم، جسم خسته‌اش در چنین روزی به دست پست‌ترین و پلیدترین گروه‌های معاند و مخالف اسلام و انقلاب چون مولایش امیرالمومنین جلوی چشمان فرزندش به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: شهید سپهبد صیاد شیرازی همیشه آرزوی شهادت داشت و خوشبختانه به آرزویش رسید. بعد از گذشت ۲۴سال از شهادت صیاد شیرازی باز هم، هرسال سالگرد شهادتش از سال قبل بهتر و باشکوه‌تر برگزار می‌شود. هدف شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی و صیاد شیرازی خدایی بود به همین دلیل مزار آنها زیارتگاه و تربیت‌ساز برای نسل جوان می‌شود. شهید سپهبد صیاد شیرازی مرد علم و عمل بود، او علم را برای عمل کردن می‌آموخت و آن چیزی را که می‌آموخت انتقال می داد.

رئیس گروه مشاوران مقام‌معظم رهبری در حوزه سیاست‌گذاری حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شعار «کان الله له» در طول زندگی شهید صیاد مشهود است، خاطرنشان کرد: چون برای خدا کار می‌کرد، خدا آن را بالا برد و در بین مردم عزیز کرد. ارتشی‌ها شهید صیاد شیرازی را به خاطر علم و به‌کارگیری تخصص دوست دارند، سپاهی‌ها به خاطر تشکیل و توجه به سپاه، آموزش سپاه و میدان دادن به برادر جوان ۱۹ و ۲۰ساله در میدان عمل و عشق آن به سپاه، آن را سپاهی می‌دانند و همچنین روحانیون به‌دلیل عشق به روحانیت و توجه به روحانیت آن را از خود می‌دانستند.

جانشین هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد ناجی این عملیات بود، عنوان کرد: شهید سلیمانی در مورد شهید صیاد شیرازی گفت «صیاد سلمان ارتش بود». بیش از ۵۰ کتاب، صدها مقاله، صدها پژوهش و پایان‌نامه در مورد صیاد منتشر شده است و ما همه آنها را در هیئت معارف جنگ جمع‌آوری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ارتش شبیه‌ترین جامعه به ملت است، گفت: حرکت انقلابی در ارتش از اواخر سال ۵۶تا ۵۷ شروع شد. شهید سپهبد صیاد شیرازی بعد از جنگ در بازسازی نیروهای مسلح از جمله ارتش سپاه و نیروی انتظامی نقش بسیار پررنگی داشت. شهید صیاد شیرازی در دفترش بر روی همه باز بود، آبروی خود را برای خیلی‌ها گذاشت، خدا به خاطر این خصلت‌ها او را بزرگ کرد و در جنگ از بهترین متخصصان استفاده می‌کرد.

امیر هاشمی با اشاره به اینکه دشمن به فکر براندازی است و ما باید از فرصت و تهدیدها استفاده کنیم، عنوان کرد: دشمن همواره شما را می‌سنجد و اگر توان شما بالا باشد هیچوقت درگیر نمی‌شود.

در پایان این مراسم از کتاب‌های «خط در خط» و «معارف جنگ» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس