کنترل فرمان باکو در تل‌آویو/ علی‌اف صبر ایران را امتحان نکند

الهام علی‌اف در شرایطی که رژیم صهیونیستی با چالش‌های درونی متعدد همراه است، مسافر پرواز در حال سقوط تل‌آویو به ناکجا آباد شده است و ساده لوحانه خواستار پایان صبر تهران است.

به گزارش مشرق، همزمان با تحولات مثبت در منطقه و به سود کشورمان و همگرایی با برخی کشورهای مهم عربی، شاهد رویکرد تنش آمیز و خصمانه دولت باکو علیه تهران هستیم.

علی رغم همه مشترکات تاریخی، تمدنی، مذهبی، زبانی و جغرافیایی با آذربایجان شاهدیم که دولت الهام علی‌اف مسیری بر خلاف واقعیت‌های منطقه را برای حرکت باکو در نظر گرفته است. مسیری که به صلاح منطقه و مردم آن نیست و کنترل فرمانش در تل آویو قرار دارد.

علی‌اف خود را واگنی از قطار فرسوده رژیم صهیونیستی کرده و در شرایطی که خود این رژیم با چالش‌های درونی متعدد همراه است مسافر پرواز در حال سقوط تل‌آویو به ناکجا آباد شده و ساده‌لوحانه و با محاسبات غلط خواستار پایان صبر تهران است.

تهران از همان ابتدای استقلال این جمهوری در قفقاز به دلیل رعایت حسن همجواری و احترام به ریشه‌ها و مشترکات متعدد، مانند برادری بزرگ‌تر و بزرگوار تمام ظرفیت‌های خود را برای ایجاد صلح و توسعه منطقه به کار برد. کمک‌های غذایی، مالی و لجستیکی زیادی به این کشور داشت. مسیر زمینی خود را برای ارتباط میان منطقه نخجوان با خود آذربایجان قرار داد و حتی برای آزادسازی مناطق اشغال شده این کشور توسط ارمنستان تلاش‌های بسیاری را انجام داد و مواضع حق طلبانه‌ای گرفت.

اما آذربایجان اصرار عجیبی برای تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه خود دارد. موضوعی که مکرراً از سوی تهران رد شده است. هر زمان هم تل‌آویو چراغ می‌زند یک قسمت دیگر از سریال تنش‌های خود با تهران را بازی می‌کنند.

بعد از حادثه سفارت باکو در تهران، سفارت خود را در پایتخت ایران را بست و بعد از آن سفارت خود را در قلب سرزمین‌های اشغالی فلسطین گشود. در حالی‌که در ماجرای سفارت باکو در تهران موضوع شخصی بود و حتی شائبه قاچاق انسان توسط خود سفارت آذربایجان وجود دارد. همچنین در حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ شیراز عنصر اصلی هدایت و هماهنگ‌کننده، تبعه جمهوری آذربایجان بود که منجر به شهادت ۱۳ ایرانی و مجروحیت ۲۱ نفر دیگر شد. برخی رسانه‌های این کشور رسماً و علناً به مقامات جمهوری اسلامی توهین کردند. در عین حال ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع دولت باکو نیز در سخنانی بر حمایت ایران از تروریسم و اشغالگری تاکید کرد! از طرفی به دلایل واهی مدعی شدند تهران به دنبال انجام کودتا در کشورشان بوده است که در نهایت موجب خروج تعدادی از دیپلمات‌های ایران از باکو شد.

آذربایجان باید به نوع رویکرد ایران با عربستان و دیگر همسایگان توجه کند چند سال پیش برخی حکومت‌های عربی با هم‌صدایی تل‌آویو مدام در حال اتهام زنی و تنش آفرینی علیه کشورمان بودند اما در نهایت با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ایی واقعیت‌های منطقه را دیدند و خواستار تنش زدایی با تهران شدند. امیدواریم دولت مستقر در باکو قبل از دیر شدن از این راه پر خطر که به ناکجا آباد می‌انجامد برگردند و همراهی با رژیم اسرائیل را کنار بگذارند. حضور نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در جوار ایران و میدان دادن برای برخی تحرکات ایضایی علیه ایران کاری اشتباه است که بارها با هشدار تهران مواجه شده است.

ایران به بلندپروازی‌ها پاسخ محکم می‌دهد

در همین زمینه علی نیک‌زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، در واکنش به اقدامات باکو گفت: نظام مقدس اسلامی نسبت به تحولات در مرزها و همسایگانش حساس است و به بلندپروازی‌ها، پاسخ محکم می‌دهد. امیدوارم همسایگان ما حسن همجواری با نیاکان خود را فدای وسوسه صهیونیست‌ها نکنند.

پاسخ قاطع ایران به هرگونه اقدام علیه منافع ملی کشورمان

رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت خارجه ایران و با اشاره به برخی اقدامات دولت آذربایجان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب منافع ملی تلاش می‌کند تا در منطقه ثبات و آرامش برقرار شود.

وی افزود: طبیعتاً در منطقه‌ای که ایران در آن حضور دارد با وجود همسایگان متعدد آن، دشمنانی هستند که می‌خواهند آرامش در منطقه را بر هم زده و به دنبال ایجاد مزاحمت باشند. در نتیجه کشورهای منطقه باید با هوشیاری نسبت به اینگونه اقدامات و تلاش‌ها با آنها برخورد کنند.

سفیر سابق ایران در قزاقستان با اشاره به بهبود روابط تهران با برخی کشورهای عربی اظهار داشت: همواره جمهوری اسلامی ایران نشان داده است برای داشتن یک منطقه مقتدر، آرام، متحد و منسجم در تلاش است. بویژه در این زمینه و در ماههای اخیر تهران اقدامات بزرگی را برای بهبود روابط خود را با کشور عربستان و همچنین برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برداشته است.

رژیم اشغالگر قدس نمی‌خواهد منطقه آرامش داشته باشد

مهمان‌پرست ادامه داد: همه کشورهای منطقه از تحولات مثبت به‌وجود آمده میان ایران و کشورهای عربی استقبال کردند، اما تنها عنصری که نمی‌خواهد ایران به اهداف خود برسد و منطقه آرامش داشته باشد، رژیم اشغالگر قدس است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در حالی که از درون دچار آشفتگی است، تلاش می‌کند تا اتحاد و ثبات در منطقه شکل نگیرد، لذا با تحرکاتی که در منطقه انجام داد از جمله شهادت دو مستشار نظامی ما در سوریه و برخی موضوعات دیگر به دنبال آن است که نتانیاهو را از چالش‌های درونی اسرائیل نجات دهد.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه ایران تأکید کرد: جمهوری آذربایجان هم تحت تأثیر این حرکت‌ها، اقدامات غیر دیپلماتیک را از خود بروز داده است لذا می‌توان دلیل برخی تحرکات جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران در این راستا است. به نظرم باید همه این مسائل به‌وجود آمده با آذربایجان را طراحی‌های رژیم صهیونیستی دانست.

وی افزود: متأسفانه جمهوری آذربایجان دچار یک سری توهمات و درک نامناسب از شرایط منطقه شده است. در حالی‌که مشکلات منطقه‌ای دولت باکو به پشتوانه قدرت بزرگی مانند ایران قابل حل است، ولی آنها تصور می‌کنند که می‌توانند با ارتباط با اسرائیل و همکاری نظامی با آنان، به اهداف خود برسند.

مزاحمت ایجاد شده توسط مسئولین جمهوری آذربایجان به نفع آنها نیست

سخنگوی اسبق وزارت خارجه بیان داشت: تصور اشتباهی است که کشوری فکر کند می‌تواند منافع ملی ما را به خطر بیاندازند. مزاحمت ایجاد شده توسط مسئولین جمهوری آذربایجان به نفع آنها و منطقه نیست.

وی ادامه داد: توصیه مقامات جمهوری اسلامی این است که می‌توانیم بهترین روابط را با کشورهای منطقه داشته باشیم که با همکاری با یکدیگر قابل ایجاد است. اشتراکات ما از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. فرهنگ و مذهب و تاریخ مشترک و برادری میان دو کشور ویژه و خاص است.

مهمان‌پرست تأکید کرد: دولت مردان آذربایجان باید متوجه باشند که می‌توانند متحد استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران باشند اما متأسفانه آنان وارد بازی اشتباه و خطرناک شده است و مسئولین کشورمان نیز با اقدامات دیپلماتیک مناسب اجازه نخواهند داد منطقه دچار خطر نشود.

وی با اشاره به قدرت کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قدرت بلامنازع در منطقه است و اگر احساس کند که تحرکاتی می‌تواند منافع منطقه را به هم بریزد و منافع ملی ما را به خطر بیندازد، قطعاً در این خصوص اقدام جدی و مناسب را انجام خواهد داد.

مهمان‌پرست ادامه داد: آنان باید کوچک‌ترین تردیدی را به خود را ندهند که هر اقدامی که بر خلاف منافع ایران صورت بگیرد با پاسخ محکم و در همان راستا را مشاهده خواهند کرد.

تهران اجازه نمی‌دهد خاک جهان اسلام خاکریز دشمنانش شود

بدین ترتیب باید توجه داشت که ایران همواره به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده است و آذربایجان را بخشی از خاک جهان اسلام می‌داند. تهران همواره با گذشت از برخی اشتباهات آنان به خاطر مصالح منطقه نگاهی مثبت به آینده دارد، اما حکومت علی‌اف باید بداند این تضمین و مصونیت به حکومتی که بر خلاف منافع جهان اسلام به آغوش اسرائیل رفته است و امکانات خود را در کنار مرزهای ایران به تل‌آویو داده، پایدار نیست. صبر راهبردی ایران طولانی نخواهد بود و تهران اجازه نمی‌دهد خاک جهان اسلام خاکریز دشمنانش شود.

دولت باکو به هیچ عنوان همتراز و هم‌وزن ایران بزرگ نیست. تهران سیاست‌های راهبردی بزرگترین قدرت جهان را در منطقه غرب آسیا به چالش کشیده و مصافی تمام قد و موفق با آمریکایی‌ها دارد. در این میان باکو نباید دچار خطای محاسبه شود و با پشتوانه برخی حمایت‌های دولت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، از صبر استراتژیک ایران قدرتمند، سو استفاده کند. قطعاً در آینده نه چندان دور و با اقدامات قاطع ایران، مستی خیالات علی‌اف از سرش خواهد پرید و آتش سیاست‌های غلط او دامان خودش را خواهد گرفت، زیرا بر خلاف پروگانداهای تنش‌آفرین رسانه‌ای اقدامات ایران نه در کلام که در عمل است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 157
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    این مردک خیلی پررو و قلدر و زبان دراز شده. ایران باید بادش را بخواباند. ان شالله
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      متنی به دور از واقعیت و با عصبانیت که توسط یک ارمنی پرست نوشته شده...این متن ها قبلا در مورد عربستان هم نوشته میشد
    • Arman NL ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      پان گرگ ها فقط بدرد منفی زدن زیر نظرات میهن دوستانه ایرانیان میخورن مزدوران دویست دلاری های علی اف
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      استان های آذربایجان شمالی و نخجوان باید ددگربار به مام میهن یعنی ایران بزرگ و عزیز ملحق شوند! این یک اصل لایتغیر است!
    • رضا IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      11 3
      ظلم هیچوقت دائمی نیست انشالله روزی خواهد آمد که نژاد پرستی از بین خواهد رفت
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      استان های آذربایجان شمالی و نخجوان باید دگربار به مام میهن یعنی ایران بزرگ و عزیز ملحق شوند! این یک اصل لایتغیر است!
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 5
      من طرفدار حقم نه اشغالگر
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 7
      البته من طرفدار جدایی طالبها نیستم و مطمئنم که ایران مقتدر توان استفاده از نیروی نظامی را دارد.. ولی شاید این منطقه را بتوان منطقه بی طرف بین سه کشور و دالان دوستی خواند، از مکر شیاطین صهیونیسم نباید غافل شد چنگ(دفاع آخرین گزینه است ما پیرو حیدریم).
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      43 7
      15:26 کشورها دوست و دشمن دائمی ندارند منافع دائمی دارند، عربستان منافع ما را هدف قرار داد، ما هم با او مقابله کردیم، حالا آمده به دستبوسی ایران، و تا زمانی که به منافع ما ضرر نرساند، فعلا از دایره دشمنان خارج می شود، کسی هم نگفته عربستان دوست ما شده ولی ما با رقبا و همسایگان، و کشورهای مختلف در راستای منافع خود و احترام متقابل همکاری می کنیم. سر باکو هم ما شروع نکردیم، تا الان هم با دیپلماسی صبر و مماشات رفتار کردیم. جمهوری باکو هم الان در جهت ضربه به منافع ملی ما اقدام می کند پس به هر شکل که درست باشد با آن برخورد می کنیم. با استدلال حرف بزنید نه از روی هوا و فرافکنی و اتهام به این و آن.
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      130 6
      جالبه جریان پان به دنبال ماله کشی روی زبان درازی علی آف هست و از این ور هم میگه اینایی که در باکو در مورد ایران عنوان میشه دروغ گویی داخل ایرانه و کسی با ایران دشمنی نداره
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      61 9
      باز این جماعت سایبری لایک و دیسلایک بزن حمله کردن. قبلا از این تمرکزشون از تو عربستان و تیرانا بود، یه چند وقتیه با مدیریت صهیونیستا تو آذربایجان هم مشغول به کار شدن
    • پدی ازپیج همسایه😊 IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      9 6
      اوه اوه طرفدارای الهام،ریختن
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      40 7
      باید از طریق جنگ نرم ایران آذربایجان رو بگیره بدون اینکه یک فشنگ شلیک بشه
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      62 5
      الی جون شبیه هرچی هست به غیرآدمیزاد😂
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      45 8
      ایران بایداستان جدا شده خودراپس بگیرد.
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      30 5
      مسولین ارشد مملکت ما فقط شعار می‌دهند باید جمهوری جعلی باکو را تصرف کرد
    • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 5
      یعنی العان متن تو سراسر با واقعیات میدانی و در آرامش کامل نوشته شده،یکم چشماتو باز کن،یا بهتر بگم، یکم هم که شده فکر کن،داستان عربستان اصلا چیز دیگه ایه نخود.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      ارمنستان اولین کشوری بود که بیت المقدس رو به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    اندک اندک وقت بازگشت می رسد. بازگشت منطقه شروان (جمهوری قلابی آذربایجان) به وطن بعد از 200 سال.
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      56 4
      ایران شمالی راعشق است.
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      تفرقه بیندازو حکومت کن.. غرب وحشی و وحوش عبری، روسیه را در اوکراین درگیر و سعی فراوان در درگیر کردن چین در تایوان و ایران در جمهوری آذربایجان دارند.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 0
      سهامداران اصلی بزرگترین کارخانجات جنگ افزار، سیاسیون فاسد غربی عبری و فراماسون ها هستند، پیدا کنید پرتقال فروش را!
  • علی از تبریز IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    آذربایجان با ایران هیچ دشمنی ندارد این ایران است که با حمایت بی چون و چرا از رژیم غاصب و متجاوز ارمنستان باعث ایجاد دشمنی شد اگر ما انتظار داریم آذربایجان با اسراییل رابطه نداشته باشد آذربایجان هم انتظار دارد ایران با ارمنستان رابطه نداشته باشد و گرنه عیسی به دین خود و موسی به دین خود
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      دماغت مثل پینوکیو و الهام علف اف دراز شد بس که دروغ گفتی
    • یک آذری IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      جناب علی آقا کمی هم مطالعه کنی بد نیست که این الهام هست دارد به شکل و نحوی موش می دواند
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      67 10
      ساکت!! بیشعور ایران در زمان جنگ اول قره باغ شهید هم داده و همه جور کمکی کرده نظامی تا لجستیکی و غیره در زمان جنگ دوم قره لاغ هم رسما گفت سرزمین های مسلمین باید برگردند به صاحبانشان !!! اونوقت تو میگی ایران باعث دشمنی شده ؟؟؟؟ میدونم مزدوری !! ولی برای آگاهی بقیه نوشتم
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      86 7
      تو چرا نوکری الهام رو می‌کنی خائن وطن فروش
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      47 20
      جناب علی از تبریز، اگه فیک نباشی و واقعی باشی، جهت اطلاعت، علی اف هم جرئت نداشت واسه ایران تکلیف تعیین کنه و بخواد با ارمنستان قطع رابطه کنه، کما اینکه با وجود درگیری دو کشور گمان نمی کنم ارتباطشو با ارمنستان قطع کرده باشه، پس این یک. دوم اینکه کشورک قحطی بود که بخواد به یک کشورک جعلی در لبه پرتگاه که حتی عربا هم ولش کردن آویزون بشه، اسرائیلم شد کشور آخه؟ مگه اینکه خودشم فیک باشه و بخواد با فیکها بپره، رو این استدلال بخواد پیش بره پس حق داره با اسرائیل بپره
    • نیما راست IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      29 7
      از ی مزدور بی وطنی مثل تو بیشتر از اینم توقع نمیره
    • US ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      23 6
      علی از تل آویزون !
    • یک ایرانی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      40 7
      مطلب اول در پاسخ به تو، باکو احازه نداره برای سرزمین مادریش تعیین تکلیف کنه، مطلب دوم اگه آذربایجلن شمالی کوریدور ارتباطی مناسبی بود ایران سراغ ارمنستان نمی رفت، مطلب سوم از ارمنستان که هم کیش ما نیست انتظاری نمی ره که با کشورهای دشمن ایران رابطه صمیمی برقرار کنه، ولی از آذربایجان انتظار میره، البته داره خیانت می کنه، به امید خدا شکست جمهوری باکو و الحاقش به خاک سرزمین عزیزمون ایران یک صلح و آشتی برقرار می کنه
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      27 8
      ننگ برنمک به حرام هاوحرام لقمه های خودفروخته داخلی.زنده بادایران.
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      26 7
      ننگ برنمک به حرام هاوحرام لقمه های خودفروخته داخلی.زنده بادایران.
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      24 6
      ننگ برنمک به حرام هاوحرام لقمه های خودفروخته داخلی.زنده بادایران.
    • حمیدرضا IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 5
      کل بازار ومایحتاج ارمنستان را ترکیه تامین میکنه قارداش بعد توقع داری ایران با رمنستان رابطه نداشته باشه؟؟خود دولت علیف با ارمنستان رابطه اقتصادی داره در بحث گاز ونفت!
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      6 3
      شما ارمنستان را با اسرائیل مقایسه میکنید واقعا که سطح شعورتان پایین است
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    ارمنستان را باید آماده کرد
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 185
      آماده نابودی؟ از کی تا حالا از اشغالگر حمایت می‌کنیم؟!
  • Arman NL ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    قره باغ ضمیمه خاک ایران شود این است تنها راه حل و حافظ صلح در منطقه ، چشم داشتی هم به خاک شروان و آران نداریم در آینده مردم آنجا تصمیم خواهند گرفت به خاک ایران ملحق شوند یا نه
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    چهارتا سکوی گازی توی خزر باعث شده فکر کنه خبریه.یه 2 تا تیر غیب بهشون بخوره تازه گوشی دستش میاد.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    زنگزور در قبال لاچیم امضا شده این شمایید دارید زورگویی میکنید بشما چه ارتباطی داره این توافق؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      50 6
      علیف اگه جرات داره زنگزور روافتتاح کنه
    • ali IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      40 9
      این منفی ها ناشی از حس وطن پرستی است این همه وطن فروش داریم!؟؟؟؟ خاک بر سرتان خائنین!
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      4 53
      علی اف زنگزور رو با حمایت ترکهای ایران افتتاح میکنه کسی هم مخالفت بکنه با ترکهای ایران اول باید جنگ بکنه
  • مهدي IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    51 11
    بنظر اين بي ادبي هاي رژيم اليف! نه از قدرت پنداري است بلكه به علت ترس و مشاهده واقعيت هضم در بدنه قوي مركزيت جبهه مقاومت يعني ايران اسلامي است!...اندكي صبر ببايد تا كه واقعيت عيان شود!
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      5 2
      مشکل روابط اذربایجان با اسرائیله مگه همین ارمنستان اولین کشوری نبود بیت المقدس رو به عنوان پایتخت جدید اسرائیل پذیرفت؟ مگه ارمنستان روابط خوبی با اسرائیل نداره؟
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    زنگزور با لاچین معوضه شده بخوایید قلدربازی دربیارید و در چیزی که بشما ربطی نداره دخالت کنید اونها به لاهه شکایت میکنند
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      153 9
      لازم باشه باکو رو وارد مرز ایران میکنیم تا بعدا بروند به لاهه شکایت کنن
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      85 44
      16:52 پس در اینصورت باید با ناتو هم وارد جنگ میشه اسرائیل و عربستان هم همینجور
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    15 99
    زنگزور رو شوروی سابق از اذربایجان جدا کرد و به ارمنستان داد زیرا اونزمان شوروی تجزیه نشده بود و برای ارتباط نخجوان با سایر قسمتهای اذربایجان نیاز به کریدور نبود ولی بعد از تجزیه کشورها مشخص شد چه ظلمی در قبال اذربایجان شده
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      50 7
      آذربایجان رو روسیه از ایران جدا کرد. هرات و بحرین رو انگلیس جدا کرد. ارارات رو رضا شد دودستی تقدیم ترکها کرد. دیگه عقب تر نمیرم. ببین چه ظلمی در دل تاریخ به دل ایران عزیز رفته که یکی یکی جگرگوشه هاش رو از دست داده. شما در مورد یک کشورک جعلی که با فشار خارجی و ضعف داخلی ایجاد شده، سخن پراکنی نکن
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      44 5
      پرفسور جان، 200 قبلا هر اتفاقی افتاد افتاد اگه بنا به ظلم باشه روسیه ملعون بیشترین ظلم را به شیعیان ایران کرده
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    مبادله مرزی بین ارمنستان و اذربایجان به خودشون ربط داره همونجوریکه ارتباط اذربایجان با اسرائیل به خودشون ربط داره همونجوریکه نبرد روسیه و اوکراین بما ربطی نداره و همچنین نبرد اسرائیل و فلسطین و نبرد یمن و عربستان مشخصه فضولی بیش از حد موجب مشکلات میشه
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      ارتباط مسائل را تو و امثال تو تعیین نمیکنن
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      17:01 پس در اونصورت بمبهای اتمی اسرائیل رو که میریزند سرتون
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      37 7
      اگه فضولیه آمریکا جان شما از هزاران کیلومتر دورتر اینجا چه غلطی میکنه !!!!! شما مثل کبک سرت را بکن زیر زمین و یکروز میبینی که سرت را در می آورند و می بُرند !!!
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      41 5
      منافع ملی ایرانی ها هم به خودشان ربط دارد وبه امثال توی بی هویت و خائن هیچ ربطی ندارد.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      3 35
      منافع ملی داخل کشور قانونیه بیرون کشور باشه میشه فضولی
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    12 66
    سه سال قبل بار کامیونهای روسی که میخواستند از مرز ایران به ارمنستان نشان داد در گفته های خودتون صاق نیستید پشت پرده شعارهای خوشرنگ خیلی میل دارید ارمنستان فاتح جنگ باشه
    • ارش IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      چرا چرند میگی مردک مگه نه ۳۰ سال پیش جلو ارمنستان زاییده بودن ایران به دادشون نرسید؟
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    آذربایجان میتونه با همکاری گسترده بین اسرائیل مرزهای ایران رو به چالش بکشه پهپادهایی مدام از طریق دریای خزر وارد ایران میشوند و امنیت از بین میره شما با دشمنی با اذربایجان شمالغرب ایران رو تحریک میکنید زیاد در امور داخلی کشورهای دیگه مداخله نکنید کریدور شمال جنوب هم میره به فنا راه اهنی که تا استارا میاد هیچ میشه
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      43 84
      طبق قرارداد ترکمانچای که مهلت این قرارداد به اتمام رسیده آذربایجان و ارمنستان بخشی از خاک ایران بزرگ محسوب می شوند و خواست ملت و مردم بزرگ ایران آن است که با رژیم صهیونیستی علیه ایران هم قسم شده اند و تعرضاتی تروریستی به پایگاه های هسته ای و امکان مذهبی ما داشتند هر چه سریعتر پاسخی قاطع داده شود
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    آذربایجان میتونه با همکاری گسترده بین اسرائیل مرزهای ایران رو به چالش بکشه پهپادهایی مدام از طریق دریای خزر وارد ایران میشوند و امنیت از بین میره شما با دشمنی با اذربایجان شمالغرب ایران رو تحریک میکنید زیاد در امور داخلی کشورهای دیگه مداخله نکنید کریدور شمال جنوب هم میره به فنا راه اهنی که تا استارا میاد هیچ میشه
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    15 75
    وقتی از ارمنستان دفاع میکنید طبیعیه اونها هم میروند بسمت اسرائیل وقتی توافق زنگزور و لاچین رو شما نادیدیه میگیرید و امنیت سفارت اونها رو تامین نمیکنید طبیعیه مشکلات پیش میاد بهتره کمی با وجدان به کارهای خودتونم نگاه کنید
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      28 4
      اگه بفهمی میبینی که الان کدوم کشور هست که داره جفتک میندازه و هر روز برای کشورمون دلقک بازی جدیدی درمیاره
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      44 5
      توسخنگوی باکویی یاایرانی.اگه ایرانی نیستی که البته لیاقتش روهم نداری،ساکت شو
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      40 4
      عوضی توسخنگوی باکویی یاایرانی.اگه ایرانی نیستی که البته لیاقتش روهم نداری،خفه شووگورت روگم کن.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    16 52
    واقعا در دشمن تراشی بینظیر عمل کردید کاری کردید من دیدم کم کم دارند مردم آذربایجان فراخوان میدن مبنی بر تحریم کالاهای ایرانی دستتون درد نکنه تو این گیر و دار بازرار 11 میلیون نفره رو هم ازمون گرفتید کلا تنش زایید
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      46 12
      اونا که به زور روزی یک منات درمیارن که نونشون بخورن.. مثلا چجوری میخوان تحریم کنن؟!!
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      13 55
      16:57 برو ماشینهایی که در باکو سوار میشوند رو ببین
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      60 25
      اره اونها از گرسنگی میمیرند ولی نمیدونم چرا منات هزار تومنی در سال 95 شده الان 30 هزار تومن یعنی300 هزار ریال
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      39 66
      حتما منظورت از ماشین لادا (LADA) دهه هشتاد و نود هست!
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      37 6
      16:57 یک ویدیو دیدم در اون یک دختر اذربایجانی داشت از یک تن ماهی ایرانی تعریف میکرد که توشم برش لیمو بود میگفت خیلی خوشمزه هست زیر پستش همه نوشته بودند تحریم کالاهای ایرانی شاید نمیدونی صادرات ایران به آذربایجان چقدره داری این حرفو میزنی برو سرچ بکن صادرات ایران به اذربایجان چقدر زیاده ولی اگه نخرند صادرات هم کم میشه و قطع میشه همیشه امثال شما تندروها تیشه به ریشه اقتصاد ایران میزنید اخرشم برمیگردید به پله اول اشتی
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      42 37
      جدی؟ اونها که میان این سمت مرز حمله میکنن به پمپ بنزین و فروشگاه‌ها اردبیل و آستارا برای جنس ارزون.. انگار از قحطی اومدن. کاش زودتر تحریم کنن!!
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      39 43
      دشمن پان های مریض هستند.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      4 50
      کشوری که تو خشکی احاطه شده تحریم دیگران براش مثل خودکشی میمونه.. از ایران جنس ارزون نخره لابد میخواد از اروپا و روسیه گرونتر وارد کنه؟ عقل هم چیز خوبیه
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      4 2
      17:23 لادا مال زمان شوروی بود الان بنز اس ال اس سوار میشن تو هم پرایدتو سوار بشو حالشو ببر البته اگه 300 میلیون تومن داشته باشی
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    8 3
    مهم نتیجه است/ شما هم نکشیمون با این لحن خشنت😅😀😃😂😆
  • ایرانی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    13 10
    درود بر جناب مهمان پرست
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    مرز اذربایجان را ببندید و سفرا را فرا بخوانید اذربایجان شمالی یک استان ایران است علی اف را سرنگون و اذریهای واقعی را جانشین کنید
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      کانال های فاشیستی و تجزیه طلبی مثل گوناز و غیره رو هم تعطیل کنن وگرنه تمام روابط سیاسی باید تعطیل و اعلان جنگ شود
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      43 4
      اذریهای حسینی و منتظر ،یاران اخر الزمانند.نه پانترک های عثمانی اموی علیف با کریدور صهیونی زنگزور.برادران علوی حسینی باشید تروریست های اردوغان در سوریه هزاران علوی را شهید کردند.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      28 64
      استان باکورادوباره به ایران ملحق کنید.
  • اذری IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    66 9
    الهام و اردوغ دو بادکنک که نیاز به یک سوزن دارند
    • US ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      21 94
      دقیقاً هر دو ریشه خانوادگی صهیونیستی دارند
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      98 37
      دوتادلقک فاشیست.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    بنظر میاد رزمایش نظامی جمهوری آذربایجان در نخجوان خیلی تاثیر گذار بود و موضه جنجویانه به مواضع برادرانه تغییر یافت
  • سلام IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    الهام صدامف
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 6
    ترکی یکی از زبانهای ایرانی است.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    62 3
    واشنگتن‌پست: "به خاطر کمبود مهمات، سربازان اوکراینی گلوله‌های توپخانه را جیره‌بندی می‌کنند!" __________ پ.ن: اوکراین را به یک ویرانه تبدیل کردند و حالا کم‌کم افکار عمومی را برای رها کردن این ویرانه آماده می‌کنند! ___________ ‌آقای علیف شما را هم بعد از اینکه طعمه‌ایران شدید پس از مدتی رهایتان می کنند. و حکومت موروثی فرزندتان و زیبایی باکو از بین خواهد رفت.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    روسیه و ارمنستان بودند که در توافق زنگزور ان کانال را به اذربایجان هدیه دادند و منافع ایران رو نادیده گرفتند
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    تن ماهی شده 45 هزار تومن برنج ده کیلویی پاکستانی شده 600 هزار تومن به اینها رسیدگی کنید ماجرا جوییهای مجازی و فرافکنی دردی از حالمون دوا نمیکنه هزینه گاز شده 4 برابر
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    شما که اینقدر ازین توافق زنگزور ناراحتید چرا از روسیه خواهش نکردید شما رو هم در اون توافق راه بده؟
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    همیشه مسئولان سابق تنش زا هستند و منتقد مسئول سابق یعنی کشک
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 1
    سه ساله همینو میگین رجز میخونین ، یا حرف نزنین که قبحش بریزه یا عمل کنین
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    7 126
    درود بر پریزدنت علی اف قهرمان درود بر شرفت که تورم رو کنترل کردی و به مردمت آزادی دادی اشغالگران رو عقب راندی و موجب سوزش شیاطین شدی
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    باکو رو هم مثل تل اویو و حیفا باخاک یکسان میکنیم
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    کی می شود این آذربایجان به دامن مادری خود یعنی ایراد بازگردد
  • ناشناس IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    این لک‌لک دماغ دراز رو کسی نیست ادب کنه
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    اذربایجان و نخجوان بخشی از خاک ایران است و باید به مام وطن بازگردد .
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 14
    تهران از همان ابتدای استقلال این جمهوری در قفقاز به دلیل رعایت حسن همجواری و احترام به ریشه‌ها و مشترکات متعدد، مانند برادری بزرگ‌تر و بزرگوار تمام ظرفیت‌های خود را برای ایجاد صلح و توسعه منطقه به کار برد. کمک‌های غذایی، مالی و لجستیکی زیادی به این کشور داشت ایران خیلی بیجا کرد .بایدم آذربایجان هار بشه .
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    اﮔﺮﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ اﺯ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ ﻗﺒﻞ ﺟﻮاﺏ ﺩﻧﺪاﻥ ﺷﻜﻨﻲ ﺑﻪ اﻟﻬﺎﻡ ﻋﻠﻲ اﻑ ﻣﻴﺪاﺩﻧﺪ اﻻﻥ اﻧﻘﺪﺭﺟﺴﻮﺭ ﻧﻤﻴﺸﺪﻧﺪ اﻭﻧﻬﺎﻱ ﻛﻪ ﺳﻨﮓ اﻟﻬﺎﻡ ﻋﻠﻲ اﻑ ﺭا ﺑﻪ ﺳﻴﻨﻪ ﻣﻴﺰﻧﻨﺪ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﻮ ﺧﻮاﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻧﻤﻴﺪاﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﻋﻠﻲ اﻑ ﺑﺎ ﮔﺮﻓﺘﻦ اﻭﻥ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﭼﻪ ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎﻱ ﻛﺜﻴﻔﻲ ﺑﺮاﻱ اﻳﺮاﻥ ﺩاﺭﻩ
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    5 2
    بزنید تو دهان این جماعت
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    36 1
    فعلا که جمهوری اسلامی را به بازی گرفته و مسئولین بنا به مصلحت سکوت اختیار کرده و شاید هم کم آورده باشن.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    37 4
    تا دیر نشده باید این ابله نخود مغز خودشیفته را سر جایش نشاند، فقط کافیه به گزارشات رسانه های داخلی شون دقت کنید تا ببینید چقدر به دروغ بر علیه ایران عزیز و نجیب ما سم پاشی میکنند و تهمت و افترا میبندند. از طرفی هم پشت پرده با همکاریه اون فردوغان پلید و مزور و منافق که همین چندی پیش پابرهنه و جیغ و گیس کشان از ترس کودتاچیان به ایران پناهنده شده بود دارن مشتی خائن بیشرف و بیسواد و وطن فروش حقیر را که به درستی در گروه اراذل و اوباش میشه جاشون داد تحت عنوان مسخره و مهوع پان آموزش و تحریک میکنن برای ایجاد آشوب با ایده تشکیل کشور خیالی و جعلی توران که دیگه اوج بلاهت و حماقتشون رو میشه در این ادعاهاشون دید که جا داره نظام اسلامی مقتدرمون با قدرت یک تو دهنی آبدار هم به این ها بزنه جوری که صداش به گوش همه بدخواهان جمهوری اسلامی ایران سربلند برسه تا حواسشون درست و حسابی بیاد سر جاش.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 44
    اينكه يه زماني أذربيجان جزو ايران بوده جه ربطي به الان دارد.
    • US ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 2
      خیلی ربط داره.چون الان هم قانوناورسماجزئی ازایرانه.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    اف بر علی اف که افت کرده!!!
  • سلام IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    23 60
    همین رو است که تیر غیب نصیبشو ن بشه
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    11 3
    رژیم منحوس اشغالگر قدس لانه کرده در آذربایجان در دشمن کردن دوملت باهم است
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    80 31
    اگر اسراییل از ترس ایران نبود الان تمام این کشورها را ضمیمه خاکش کرده بود حتی کشور ترکیه که فکر می کنن قوی تشریف دارن اعراب این رو دارن کمکم می فهمند ولی این چلاغ الهام افسارشو داده دست اسراییل ای بدبخت ساده لوح بفهم
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      3 0
      ایران نیروهاشو در سوریه توسط اسرائیل از دست میده
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    55 3
    نظرات رو خوندم. به نظرم اول باید از ایران شروع کنیم و پان ها رو تصفیه کنیم.
    • یوسف از همدان IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 42
      بله چرا که نه اول باید از تو و همفکرات شروع کنیم
  • محسن FI ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    312 3
    به به میبینم که مزدوران آلبانی نشین در مثبت و منفی زدن به نظرات دارند دوباره نقش خیال می آفرینند.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      3 177
      اینها نظرات واقعی مردمه میخواهی همه به میل تو رفتار کنند و از ارمنستان غاصب دفاع کنند تا اخرتشون تباه بشه؟ مگه همین ارمستان بیت المقدس رو به عنوان پایتخت جدید اسرائیل نپذیرفت؟
  • عباس IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    27 33
    مطمعااگرایران درزمین ارمتستان کافر بازی نکنداذربایجان هم درزمین اسرائیل بازی نخواهدکرد
  • AT ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    اگر یک تیر از سوی جمهوری جعلی باکو به طرف ایران شلیک شده تهاجمی صورت گیرد>>آماده ام جانم را برای دفاع از کشور فدا کنم،»
  • سید IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    4 43
    فقط تهدید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 1
    حمله. به پیش.
  • رضا IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 35
    آقا به ما چه آخه. هر کشوری دوست داره بار هرکس که دلش بخواد ارتباط داشته باشه.
    • DE ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 2
      مثلا همسایه شما دلش می خواد با هر کسی رفت و آمد داشته باشه. تو خونش ی عالمه ماده منفجره نگهداری کنه. همسایه شما دوست داره تو خونش مار و عقرب پرورش بده به شما هم هیچ ربطی نداره. درسته؟
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      1 1
      20:55 مگه همین ارمنستان اولین کشوری نبود که بیت المقدس رو به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قبول کرد و روابط خوبی با اسرائیل نداره؟ فرافکنی نکن
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      3 0
      پس یعنی شما جیب مهمونهای همسایتونو میگردی تا مار و بمب و عقرب نیارن تو خونه همسایتون؟
  • mhm021 IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 2
    صبر کنید
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    25 2
    دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره اقلیم باکو به دامن میهن بر می گرده و دوباره همه با هم زیر پرچم ایران عزیز زندگی می کنیم.
  • همرزم هادی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    15 3
    این بزرگوار متوجه میشود اگر مشاورهای غیراسرائیلی داشته باشد
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    11 2
    از همه اینها مهم منافع کشورمون هست، مطمئنا ایران یک منافعی از اونجا داره که نمی خواد بیفته دستشون، و همه اینها سیاست اسرائیله که منافع ایران را محدود کنه، وقتی نفت تون را به زیر قیمت می فروشید باید راه دیگه ای برای پر کردن شکم ملت داشته باشی، اونجا برای ایران مهمه
  • سعید IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 2
    خدا کنه همه در آرامش زندگی کنیم جنگ ب سود هیشکی نیست
  • میهن پرست IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 4
    حمله هرگز این سهیونیست لعنتی میخواد مثل روسیه ایران رو منزوی کنه با حمله به آذربایجان ... آذربایجان قربانی خواسته های شوم سهیونیست نشه خواهشاً یعنی کاری نکنیم سهیونیست شاد شه...
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    22 3
    ایران در این برهه از زمان باید کاملا هوشیارانه عمل بکند. هر گونه اقدام احساسی می تواند کاملا خسارت بار باشد. قطعا هر گونه جنگ و درگیری در این منطقه مثل مناطق شرقی اوکراین خواهد شد. چه شهرهای ایران و چه شهرهای جمهوری آذربایجان قطعا درگیر خواهند شد. البته اگر خدای نکرده اسرائیل بخواهد با کمک آذربایجان چشم به ایران عزیز داشته باشد هر کس که چه در داخل و چه در خارج بخواهد از این جریان حمایت بکند ریختن خونش حلال است.
  • ش. AE ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    46 2
    برای برگرداندن خاک ابا و اجدادی خود ۸۰ میلیون مردم ایران یک صدا آماده هستند و اگر وراجی کنن به روش خود اربابشون ایران عمل میکنه رژیم کودک کش اسرائیل با ادعا ارث ابا و اجدادی شون فلسطین رو اشغال کردن پس ایران به الواقع وارث آذربایجان هست
  • کامران IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    52 4
    هم ارمنستان و هم جمهوری باکو جزئی از ایران هستند
  • سعید IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 39
    حالا فارغ از هیاهو و رویا بافی شما هندو ها میخوام تو تاریخ گشتی بزنم از قاجار بگیر هزاران سال برو عقب صفوی افشار ایلخانی قره قویلنو آق قویلنو سلجوقیان ماد ها اشکانیان وووو ساکاها خزر ها ماننا ووووو اینجا من هیچ هندو و دری زبان بیابانی نمیبینم لطفا کمی در مقابل ترک ها احتیاط کنید و گرنه سر به باد خواهید داد
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 21
    شماها هر موقع که میترسین شروع به فرافکنی و چرت گویی میکنین،آذربایجان امروز در موضع قدرت برای خاک خودش تصمیم میگیره شما چرا به جلز و ولز افتادین؟اگه کوچکترین حماقتی ازتون سر بزنه نیازی به ارتش آذربایجان نخواهد بود چون تورک های این طرف آراز جوری طومارتون رو میپیچند که نفهمین از کجا خوردین!
  • هادی IL ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    نوکران و ماله کشان الهام دماغ کم هم نیستن.
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    43 4
    همش نقشه اسرائیل هست تا دو‌ کشور اسلامی رو به جون هم بندازه وقتی کار بالا گرفت تاسیسات نطنز بمباران کنه
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      دقیقا
  • ممد IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    به ارمنستان پهپادبدید باموشک فاتح. مشکل آذربایجان خودبخود حل می شه .اعصاب خودتون روهم خورد نکنید
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    ایران اسمش فقط ایران است در اصل یک آذربایجان بزرگ است، این مقاله رو هم یه مشت پان هندی و ارمنی نوشتن
    • US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      18 3
      یونجه اضافی برای سلامتی خوب نیست.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      18 0
      شما با اون پرچم شیطان بزرگ استخوانتو لیس بزن
  • محمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    10 59
    خیلی دلم میخواد تا بدونم ترک ها چه هیزم تری به بقیه مردم ایران فروختن که این همه تشنه خون هستن.من کامنت ها رو خوندم فقط یک چیزی متوجه شدم و اون هم اینه(کینه عمیق نسبت به همه ترک زبانان)ولی بیخود به در و دیوار نکوبید اونی پیروزه که همیشه تلاش کرده و میکنه و حقیقت هم همینه نه اونی که از صبح تا شب فقط حرف میزنه و الحمدلله هم آتیش میگیره و کاری هم از دستش نمیاد و از حرص خوردن هم الحمدلله یه روزی میترکه
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    مرگ بر اسراییل و مزدوران پانترکش.
  • اکبر IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    21 3
    هیچ غلطی نمیتونید بکنید
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    چرا نمایندگان اذری مجلس، ساکتند؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 0
    باشه ترسید
  • سعید IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    18 1
    از اینکه تعدادی از هم وطنان اذری زبان عزیزاقوام واشناهایی در اذربابجان دارند محترم وغیر قابل انکاره ولی بازم این دلیل نمیشه که برنگردیم ویاداوری نکنیم که همه اینها خاک ایران ماست وباید تعصب داشت کم و بیش همه هم اینو میدونیم که الهام وخانواده اش اصالتن ترک نیست و فقط زبانش اذریست همونطور که مردم آذربایجان با ماها جنگی ندارن ما هم متقابلاً همینطوریم و منظور و مقصود همه ماها الهام ودولتمردان خود فروخته اش هستند به امید روزی که صلح و صمیمیت دنیا رو پر کنه
  • سعید IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    19 1
    از اینکه تعدادی از هم وطنان اذری زبان عزیزاقوام واشناهایی در اذربابجان دارند محترم وغیر قابل انکاره ولی بازم این دلیل نمیشه که برنگردیم ویاداوری نکنیم که همه اینها خاک ایران ماست وباید تعصب داشت کم و بیش همه هم اینو میدونیم که الهام وخانواده اش اصالتن ترک نیست و فقط زبانش اذریست همونطور که مردم آذربایجان با ماها جنگی ندارن ما هم متقابلاً همینطوریم و منظور و مقصود همه ماها الهام ودولتمردان خود فروخته اش هستند به امید روزی که صلح و صمیمیت دنیا رو پر کنه
  • TR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    3 209
    نوبت پاکسازی پانفارسهای تروریست هم میرسه تا ایران یکپارچه بشه
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      3 124
      با احترام به آذری های اصیل ایرانی
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    52 3
    دوباره ایرانی شدن باکو مبارک
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 2
    به طور کلی طبق نظر زبان شناسان معتبر دانشگاهی، گروه زبان های ترکی تاریخ جهان به دو دسته زبان های زنده شامل اوغوز مثل ترکمنی، ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی، و زبان های ترکی منقرض شده مثل پچنگی، قبچاق، کومی، خزری و اورخونی تقسیم بندی می شوند. جالب توجه است که هیچ کدام از زبان های منقرض شده سومری، عیلامی، اوراراتو و ماننایی که به ادعای نژادپرستان از نوع زبان های ترکی باستان در ایران هستند، در میان گروه ۱۸ تایی زبان های منقرض شده ترکی تاریخ جهان ذکر نشده اند!
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    36 1
    یونان هم که یک استان مقدونیه جنوبی دارد استقلال جمهوری مقدونیه شمالی را به مرکزیت اسکوپیا پس از تجزیه جمهوری کمونیستی یوگسلاوی سابق تاکنون به رسمیت نشناخته است و آن را اسکوپیا یا مقدونیه شمالی خطاب می کند. اشتباه بزرگ ایران مهربان این بود که نخستین کشوری بود که برادرانه جمهوری آذربایجان شمالی را به رسمیت شناخت و نگذاشت ارمنی ها تمام خاکش را در زمان حیدرعلیف 1991 تصرف کنند. کسانی که اهل شهرهای شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل هستند به خوبی به چشم خود دیده اند که 30 سال است که ایران بدون هیچ چشم داشت و گرفتن عوارض به آذربایجان شمالی اجازه داده است که این نمک نشناس ها از جاده های ایران برای رسانیدن کامیون های سوخت، آذوقه و ادوات نظامی به نخجوان استفاده کنند و اگر ایران نبود اینها از قحطی و کرسنگی و نداشتن سلاح سقوط می کردند.
  • ایرانی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    14 5
    پاشنه آشیل های ترکیه و آذربایجان شمالی در مقابله با ایران: ۱-فاصله اندک۲۸۳ کیلومتری آستارای گیلان و ۲۱۲ کیلومتری مرز بیله سوار مغان استان اردبیل با شهر بادکوبه - (نام اصلی و باستانی پایتخت آذربایجان شمالی در پیش از اقدامات فراگیر و عمیق استالین کمونیست و جنایتکار در ۱۹۳۷ میلادی برای قطع کردن رابطه فرهنگی و تاریخی آذربایجان شمالی -اران- با ایران بزرگ) که دسترسی آسان موشک های کوتاه برد ایران را به آن فراهم می کند. ۲- بادکوبه یک شهر بندری در دریاچه کاسپین- (خزرها یا هون های وحشی نام یک قوم زردپوست یهودی مذهب است که نام آن بر خلاف مصالح ایران توسط روس های تزاری در جنگ های گلستان و ترکمنچای عهد قاجاریه بر این دریاچه گذاشته شده است و بایستی هر چه سریعتر برداشته شود)- است که به راحتی می تواند توسط نیروی دریایی ایران محاصره و تهدید شود. ۳-بایستی توجه داشت که تاسیسات اصلی و آسیب پذیر نفت و گاز آذربایجان شمالی در یک ترمینال بندری به نام سنگاچال در جنوب بادکوبه واقع است و توسط آمریکا، اروپا و ترکیه برای اتصال خطوط انتقال گاز و نفت ترکمنستان به آذربایجان شمالی پیشنهاد شده است، به مرزهای ایران زمین به مراتب نزدیک تر از بادکوبه و در نتیجه آسیب پذیرتر هستند. ۴- مصلحت آمریکا و اروپای نیازمند به انرژی و همچنین آذربایجان شمالی و ترکیه برای تجارت سوخت های فسیلی در غیاب مسیر جنگزده روسیه اکراین، برقراری صلح و آرامش پایدار در سرتاسر دریاچه کاسپین، مرزهای ایران و قفقاز جنوبی می باشد و جنگ با ایران به سهولت باعث نابودی یکباره همه سرمایه گذاری های عظیم میلیاردها دلاری در این خطوط انتقالی گاز و نفت خواهد شد. ۵- با شروع جنگ، خطوط لوله گاز و نفت بادکوبه- تفلیس گرجستان- جیهان ترکیه، موسوم به خطوط انتقالی قفقاز جنوبی که از نزدیکی مرزهای ارمنستان می گذرند، بسرعت در معرض حملات منهدم کننده ایران قرار خواهند گرفت. ۶-ایران صادرات مستقیم گاز، نفت خام و LPG خود را به ترکیه قطع خواهد کرد. همچنین ایران دیگر راهبرد برادرانه خود را برای برقراری ارتباط زمینی بین بادکوبه نمک نشناس و بخش جدامانده نخجوان، از زمان تاسیس جمهوری جعلی و نوظهور آذربایجان شمالی پس از فروپاشی شوروی در دهه ۱۹۹۰ میلادی، از طریق خاک خود متوقف خواهد کرد. ۷-در صورت جنگ با ترکیه، ایران می تواند کلیه کشتی های نفتکش را از مبدا خلی
  • GB ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    5 0
    عل یف را رها کنید،پاشینیان را بگیرید چون خیانت پاشیمیان راهگشای جسارت علی یف است.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    6 14
    تهران عددی نیست بره مشکلات خودشو حل کنه که بدون جنگ هم تا خرخره تو باتلاقه، جوجه رو اخر پاییز میشمارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس