کد خبر 1478579
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
عراق، عذرخواهی رسمی ترکیه را خواستار شد

دفتر ریاست جمهوری عراق طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت تداوم حملات ترکیه به اقلیم کردستان، خواستار قبول مسئولیت و عذرخواهی رسمی آنکارا شد.

به گزارش مشرق، دفتر ریاست جمهوری عراق امروز(شنبه، هشتم آوریل) با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه، خواستار مسئولیت پذیری دولت ترکیه وو عذرخواهی رسمی آنکارا شد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، در این بیانیه آمده است: ما عملیات‌های نظامی مکرر ارتش ترکیه علیه اقلیم کردستان که آخرین‌شان، بمباران فرودگاه غیرنظامی سلیمانیه بود را محکوم می‌کنیم.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانه‌اش افزود: هیچ توجیه قانونی برای نیروهای ترکیه در تداوم وحشت و حمله علیه غیرنظامیان به بهانه حضور نیروهای مخالف وجود ندارد.

دولت بغداد در ادامه این بیانیه تاکید می‌کند: ما از دولت ترکیه می‌خواهیم که مسئولیت را بپذیرد، عذرخواهی رسمی کند و این حملات را متوقف کند.

روز گذشته شبکه خبری «روداو» از وقوع انفجار در مجاورت فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه خبر داد. برخی منابع خبری در منطقه کرستان عراق به نقل از منابع محلی مدعی شدند این انفجار بر اثر حمله پهپادی اتفاق افتاده است.

این اتفاق بعد از آن رخ داد که ترکیه حریم هوایی خود رابه روی هواپیماهایی که از این فرودگاه پرواز می‌کنند بست. ترکیه دلیل این تصمیم را افزایش حضور شبه‌نظامیان پ.ک.ک عنوان کرد.

منابع خبری مدعی شده‌اند که این حمله همزمان با اتمام دیدار «مظلوم عبدی» فرمانده نظامی کُرد نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» با فرماندهان ائتلاف آمریکا انجام شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که هدف این حمله پهپادی ترور مظلوم عبدی بوده اما او از آن جان به در برده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 1
    عراق بیجا کرد منطقه رو با این اقلیمکش به فساد کشیده هر چی تروریسته و قاچاقچی و تجزیه طلب تو اقلیم لونه کرده اگه نمیتونی اقلیم رو کنترل کنی این منطقه بین ایران و ترکیه تقسیم بشه سلیمانیه مال ایران اربیل مال ترکیه
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    اردو که بار امریکاواسراییل را میبره حالا ی دوتا غلط کردم هم به عراق بگه!!!
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 1
    عراق باید به واسطه اب شیرین کن ها، خود را از اب دجله و فرات بی نیاز کند و در اولین قدم. ترکیه را مورد تحریم اقتصادی قرار دهد و چیزی از ترکیه نخرد
  • من IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 1
    عراق بیخود کرد اول تروریست ها رو تو خاکش دعوت میکنه کتک که میخوره خودشو میزنه به ننه من غریبم بازی۸
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    2 0
    ترکیه باید کردستان شمالی رو برسمیت بشناسه وگرنه تجزیه میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس