کد خبر 1477909
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مسکو: بازداشت ترامپ نشانه‌ای از بحران لیبرالیسم است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحلیل کرد نظام ایدئولوژیکی که خود را کاملا آزاد می‌داند و تقریبا به یک فرقه تبدیل شده، اکنون در حال بلعیدن یا انکار کردن خودش است.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) بازداشت و دادگاهی‌شدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را نشانه‌ای از بحران در لیبرالیسم توصیف کرد.

زاخارووا در مصاحبه با «رادیو اسپوتنیک»، گفت بازداشت ترامپ، که علناً جاه‌طلبی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا را اعلام کرده، نشان‌دهنده بروز بحران در ایدئولوژی لیبرال است.

وی در این‌باره توضیح داد: «به این [اتفاق] بحران لیبرالیسم می‌گوییم. یعنی وقتی نظامی که خود کاملاً آزاد اعلام می‌کند و در آن چیزی وجود ندارد که به هیچ‌وجه جلوی ابراز انگیزه‌ها و احساسات انسانی را بگیرد و به یک فرقه تبدیل شده است، شروع به بلعیدن یا انکار خود می‌کند».

امروز همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این‌باره تصریح کرد: «درباره پرونده ترامپ ما به خود حق دخالت در امور داخلی ایالات متحده را نمی‌دهیم، همانطور که آنها نباید در امور ما دخالت کنند».

بامداد جمعه بود که هیأت عالی منصفه دادگاه منهتن، ترامپ را به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا به جرائم کیفری - به دلیل پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن - متهم کرد.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی نیز در واکنش به این اقدام دادگاه منهتن، با بیان اینکه اتهام پرداخت حق‌السکوت علیه او، سیاسی و در راستای دخالت‌ها در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ است، مدعی شد دموکرات‌ها در طول دهه‌ها بارها تقلب کرده‌اند.

سندی که از کیفرخواست ترامپ منتشر شده نشان می‌دهد او به ۳۴ فقره جرم در ارتباط با دستکاری اسناد مالی برای پرداخت حق‌السکوت به دو زن متهم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس