هلاکت یک سرکرده داعش به دست اطلاعات عراق در سوریه

دستگاه اطلاعات عراق از هلاکت یک سرکرده داعش در عملیاتی در استان ادلب سوریه خبر داد که فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) چند روز قبل مدعی شکار وی شده بود.

به گزارش مشرق از سایت شبکه روسیا الیوم، دستگاه اطلاعات عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای این کشور در یک عملیات اطلاعاتی منحصر به فرد طبق دستورات «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، موفق شدند «خالد عاید احمد الجبوری» ملقب به «یعقوب المهاجر» یکی از سرکرده‌های برجسته و خطرناک داعش را در استان ادلب سوریه را به هلاکت برسانند.

در این بیانیه آمده است: خالد الجبوری ابتدا به سازمان تروریستی القاعده پیوسته، سپس به گروهک‌های داعش ملحق شد و پست‌های مختلفی را در این گروه گرفت. آخرین پست وی در داعش «والی ترکیه» بود.

بر پایه این بیانیه، «این تروریست برای انجام عملیات‌های تروریستی در اروپا برنامه‌ریزی می‌کرد».

پیشتر فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شده بود که سوم آوریل الجبوری را در یک عملیات در سوریه به هلاکت رسانده است.

سه‌شنبه نیز منابع رسانه‌ای عراق از بازداشت حدود ۳۰ متهم در استان‌های مختلف از جمله چند تروریست داعش در عملیات مشترک حشد الشعبی و نیروهای امنیت ملی عراق خبر داده بودند.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از تروریست های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی همچنان در استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار» فعالند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما هر از گاه اقدامات تروریستی در برخی مناطق این کشور رخ می‌دهد و ارتش و حشد الشعبی عراق با انجام عملیات‌های مختلف درصدد نابودی کامل این عناصر و پاکسازی کامل خاک عراق از لوث تروریست‌ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس