بلومبرگ: سیاست‌های جدید عربستان پیروزی ایران و شکست آمریکاست

بلومبرگ در گزارشی نوشت: گزارش‌های رسیده از منابع نزدیک به هسته قدرت در عربستان حاکی از این است که سیاست‌های جدید ریاض در منطقه در واقع به معنای پیروزی ایران و روسیه و شکست آمریکا است.

به گزارش مشرق به نقل از این شبکه خبری، طبق گزارش‌های رسیده از منابع نزدیک به هسته‌ قدرت در عربستان سعودی، این کشور تلاش می‌کند سوریه را به حلقه کشورهای عربی بازگرداند و قرار است ماه آینده نشست اتحادیه عرب به میزبانی ریاض برگزار شود.

این گزارش می افزاید: تحلیلگران می‌گویند در صورت تحقق این روند و ادامه سیاست عربستان برای دوستی با سوریه، در این میان ایران و روسیه برنده اصلی خواهند بود. به گفته منابع آگاه در اتحادیه عرب، دولت عربستان در حال انجام اقداماتی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بعد از یک دهه تعلیق و تنش است.

گفته می‌شود آمریکا نسبت به سیاست‌های جدید دولت عربستان برای برقراری ارتباط با سوریه هشدار داده ولی ظاهراً واشنگتن به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند هیچ کاری برای توقف این روند سیاسی در عربستان انجام دهد.

روزنامه عکاظ عربستان در آخرین گزارش خود نوشت: پس از احیای روابط ایران و عربستان، ریاض اکنون می‌خواهد در جهت منافع اقتصادی و امنیت منطقه با سوریه ارتباط دوستانه برقرار کند.

بلومبرگ ادامه می دهد: گزارش‌ها حاکی از دعوت ابراهیم رئیسی از سوی مقامات عربستان برای سفر به ریاض است و هرچند ورود سوریه به اتحادیه عرب اهمیت خاصی در سطح بین‌الملل ندارد ولی با وجود تلاش‌های آمریکا برای ایجاد شکاف بین کشورهای منطقه این آشتی، شکستی برای نفوذ واشنگتن بین کشورهای منطقه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس