کد خبر 1477721
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
افزایش اقبال جمهوریخواهان به ترامپ

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان داده‌اند موضوع اعلام جرم دادگاه شهر نیویورک علیه دونالد ترامپ باعث افزایش اقبال به او شده است.

به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی‌هایی که در پی اعلام جرم دادگاه ناحیه منهتن نیویورک علیه دونالد ترامپ برگزار شده نشان دهنده افزایش محبوبیت او در این نظرسنجی‌ها هستند.

به نوشته پایگاه نشریه «ایندیپندنت»، نظرسنجی برگزار شده از سوی شرکت‌ افکارسنجی «یوگاو» که برای رسانه «یاهو نیوز» با پرسش از ۱۰۸۹ فرد بزرگسال و در تاریخ ۳۰-۳۱ مارس (۱۰-۱۱ فروردین ۱۴۰۲) برگزار شد نشان داد دونالد ترامپ توانسته برتری خود بر «ران دیسانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدا و رقیبش در رقابتهای مقدماتی تعیین نامزد ریاست جمهوری جمهوریخواهان را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک رویارویی فرضی با این رقیبش با نتیجه ۵۷ درصد به ۳۱ درصد پیروز می‌شود که نشان دهنده افزایشی چشمگیر نسبت به نظرسنجی مشابه ماه گذشته میلادی که در آن با نتیجه ۴۷ درصد به ۳۹ درصد برتری یافت، است.

فرماندار فلوریدا هنوز به صورت رسمی ورودش به رقابت مقدماتی تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه را اعلام نکرده است.

ترامپ زمانی که کاندیداهای دیگری نیز به صورت همزمان در نظرسنجی در نظر گرفته شدند توانست ۵۲ درصد رای به دست آورد در حالی که دیسانتیس ۲۱ درصد رای کسب کرد.

«نیکی هیلی»، فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی هم پنج درصد رای به دست آورد در حالی که «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا به سه درصد رای دست پیدا کرد. «کریس کریستی»، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی و «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا هم هر یکی دو درصد رای به دست آوردند.

ترامپ از طرفی در یک رقابت فرضی رو در رو با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با نتیجه ۴۵ درصد به ۴۳ درصد از وی شکست خورد.

یک نظرسنجی دیگر نیز که نتایج آن امروز سه‌شنبه در آستانه حضور ترامپ در دادگاه نیویورک انتشار یافت نشان داد، رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت فرضی با دیسانتیس در سطح ایالت فلوریدا از او شکست می‌خورد.

در گزارش مربوط به این نظرسنجی متعلق به شرکت افکارسنجی «میسون-دیکسون» از رای‌دهندگان جمهوریخواه فلوریدا نتیجه‌گیری شد: «دیسانتیس، خیلی بیشتر از جو بایدن یا دونالد ترامپ محبوبیت دارد. در سطح این ایالت ۵۳ درصد نظر مثبت به دیسانتیس داشته و ۳۶ درصد نظر منفی به او داشتند. در قبال ترامپ نیز ۳۹ درصد نظر مثبت و ۵۰ درصد نظر منفی و برای جو بایدن ۳۳ درصد نظر مثبت در مقابل ۵۴ درصد نظر منفی ثبت شد.»

نظرسنجی دیگری که از سوی شرکت «ایپسوس» برای رسانه ای.بی.سی نیوز برگزار شد نشان داد، از نظر ۴۵ درصد آمریکایی‌ها اعلام جرم اخیر دادگاه نیویورک علیه ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن درست بوده است.

در نظرسنجی مذکور که با پرسش از ۵۹۳ پاسخگو در بازه ۳۰ مارس تا اول آوریل (۱۰-۱۲ فروردین ۱۴۰۲) برگزار شد مشخص شد حدود نیمی از پاسخگویان معادل ۴۹ درصد معتقدند باید علیه ترامپ از بابت کارهایش در ارتباط با حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا اعلام جرم شود. ۵۱ درصد نیز خواستار اعلام جرم علیه ترامپ از بابت تلاشهایش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ شدند.

تحقیقت مقام‌های آمریکا علیه ترامپ در خصوص آن موارد و موارد دیگر همچنان ادامه دارد.

تقریبا یک سوم پاسخگویان نظرسنجی ایپسوس گفتند، او نباید در ارتباط با پروند پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن طرح اتهام شود و حدود ۲۰ درصد نیز گفتند هنوز نظر قطعی درباره این موضوع ندارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    با این آشی که براش پختن بعیده اصلا پاش به انتخابات باز بشه باید تو گور ببینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس