کد خبر 1477887
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
دیپلمات چینی: چین از روسیه در جنگ اوکراین حمایت نکرده است

سفیر چین در اتحادیه اروپا گفت که کشورش به روسیه در جنگ اوکراین کمک تسلیحاتی نکرده و الحاق کریمه و دونباس به خاک روسیه را به رسمیت نشناخته است.

به گزارش مشرق، سفیر چین در اتحادیه اروپا طی سخنانی گفت که پکن در جنگ اوکراین از روسیه حمایت نکرده و در کنار این کشور قرار نگرفته است.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، «فو کونگ» سفیر چین در اتحادیه اروپا همچنین افزود که پکن به روسیه برای جنگ در اوکراین کمک تسلیحاتی نکرده و الحاق شبه جزیره کریمه و دونباس به خاک روسیه را به رسمیت نشناخته است.

وی تأکید که چین تسلیحات در اختیار روسیه قرار نمی‌دهد و در آینده نیز چنین کاری نخواهد کرد و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص دروغ می‌گوید.

سفیر چین در اتحادیه اروپا در عین حال گفت که این اتحادیه سیاست منسجمی در قبال چین نداشته است.

این اظهارات دی\لمات چینی در حالی است که رسانه‌های چین با انتشار تصاویری اعلام کردند امانوئل ماکرون رپیس جمهور فرانسه همراه با «اورسولا فون درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا ساعاتی پیش وارد پکن شده است. دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد ماکرون قرار است ۶ تا ۷ ساعت با «شیء جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین گفت‌وگو کند.

علی‌رغم مخالفت‌های اخیر سران آمریکا و اروپا با «طرح ۱۲ ماده‌ای صلح چین» برای بحران اوکراین، کاخ الیزه (مقر رسمی و دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه) ساعاتی پیش و قبل از ورود ماکرون به پکن در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی توافق کردند که برای پایان‌دادن جنگ اوکراین با چین وارد تعامل شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    1 0
    چین عاقل باشد بجای ریختن خون سربازانش در جنگ با کره و ژاپن به همان سبک امریکایی ها جنگ نیابتی روسها را حمایت می کند چون بعد روسیه نوبت به چین می رسد
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    1 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    4 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    2 0
    روسیه باید برای مقابله با ضدحملات اوکراین با 300 هزار نفر نیرو از شمال خارکف خطوط آهن دونباس را تصرف نماید و نبرد را وارد فاز نهایی نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس