کد خبر 1477838
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
ناتو درخواست عضویت اوکراین را نادیده می‌گیرد

منابع مطلع در ناتو ضمن اشاره به بی‌توجهی این ائتلاف نظامی به درخواست اوکراین برای عضویت، گفتند که در آینده نزدیک امکان پیوستن کی‌یف به آنها وجود ندارد.

به گزارش مشرق، با گذشت حدود ۱۳ ماه از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و بر باد رفتن سودای مقام‌های کی‌یف برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اکنون از تداوم بی‌توجهی این ائتلاف نظامی به درخواست عضویت اوکراین خبر می‌رسد.

یک دیپلمات مطلع در ناتو که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با نشریه «فایننشال تایمز» گفت که این ائتلاف نظامی درخواست اوکراین برای پیوستن به سازمان را نادیده می‌گیرد.

این نشریه به نقل از منبع دیگری در این ائتلاف نظامی نوشت: «به این زودی‌ها نمی‌توانیم به اوکراین عضویت بدهیم. ولی ما می‌توانیم در مورد روابط نزدیک‌تر بین ناتو و کی‌یف صحبت کنیم».

فایننشال تایمز همچنین گزارش داد که اعضای ناتو می‌توانند برای فرونشاندن نارضایتی اوکراین از عدم وجود چارچوب زمانی مشخص برای پیوستن آنها به این ائتلاف نظامی، سالانه ۲۵۰ میلیون یورو (۲۷۳ میلیون دلار) دیگر به این کشور ارائه کنند.

به گفته این منابع، مقام‌های ناتو نگران هستند که پیشنهاد عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی، ممکن است هم‌اکنون به نفع روسیه تمام شود و درگیری بین دو کشور را تشدید کند.

در گزارش تاکید شده است که یک نقشه راه رسمی برای عضویت اوکراین در ناتو، به سران روسیه کمک می‌کند تا جنگ را به عنوان یک درگیری بین مسکو و این ائتلاف نظامی نشان دهند.

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفته بود تا زمانی که اوکراین در جنگ با روسیه پیروز نشود، موضوع پیوستن آنها به این ائتلاف نظامی مهم نخواهد بود.

روز گذشته نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به عضویت رسمی فنلاند در ناتو، گفت: «ورود فنلاند به ناتو یک تشدید تنش دیگر است. گسترش ائتلاف نظامی ناتو، تجاوز به امنیت روسیه است و مسکو را مجبور می‌کند تا برای تضمین امنیت خود اقدامات متقابل انجام دهد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس