کد خبر 1477140
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
اردوغان خطاب به سفیر آمریکا: جایگاه خود را بدان!

دیدار سفیر آمریکا در آنکارا با «کمال قلیچداراوغلو» جدی‌ترین رقیب اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، خشم وی را برانگیخت.

به گزارش مشرق، دیدار سفیر آمریکا در آنکارا با «کمال قلیچداراوغلو» نامزد مخالفان در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری ترکیه، خشم رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اردوغان یکشنبه (دوم آوریل) گفت درهای دیدار با او به روی «جفری فلِیک» که با جدی‌ترین رقیبش در انتخابات دیدار کرده، بسته است.

روزنامه استار ترکیه به نقل از وی گزارش داد: باید به آمریکا در این انتخابات درسی بدهیم. سفیر جو بایدن [رئیس‌جمهور آمریکا] با کمال دیدار می‌کند. شرم بر شما، با سر خود فکر کنید. شما سفیر هستید. طرف صحبت شما اینجا رئیس‌جمهور است. چطور بعد از این درخواست ملاقات با رئیس‌جمهور می‌کنید؟ درهای ما به روی او بسته است، دیگر نمی‌تواند وارد شود. چرا؟ باید جایگاه خود را بداند.

انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار شود. قلیچداراوغلو که از سوی ائتلاف شش حزب مخالف نامزد شده، اصلی‌ترین رقیب اردوغان در نظر گرفته می‌شود. فهرست نامزدها همچنین شامل «محرم اینجه» از حزب میهن و «سینان اوگان» است که تحت حمایت اتحاد آتا قرار دارد.

در نظرسنجی توسط مرکز تحقیقات افکار عمومی MetroPOLL که بین ۱۳ ژانویه تا ۱۴ مارس در ۲۸ استان ترکیه با حضور دو هزار و ۴۶ نفر انجام شد، ۴۴.۶ درصد پاسخ‌دهندگان از قلیچداراوغلو حمایت کردند، در حالی که اردوغان ۴۲ درصد آرا را کسب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    9 7
    رجب عمرت سر اومده مردم از تو بی خاصیت فاشیست خسته شدن اول برکنار بعد دادگاهی و در نهایت اعدام میشی
  • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 6
    اردوغان واقعی
  • از شهرستان سراب IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    3 2
    مردم ترکیه باید بدانند با روی کار امدن اردوغان در زمینه اقتصادی تورم زیادی را تجربه خواهند کرد زیرا اردوغان با امریکا رابطه گرمی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس