کد خبر 1477075
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
روسیه باخموت را تصرف کرد

رئیس گروه نظامی واگنر اعلام کرد که پرچم روسیه را بر فراز شهرداری باخموت برافراشته کردیم و از لحاظ فنی این شهر در تصرف ماست.

به گزارش مشرق، «یووگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه از به اهتزار درآمدن پرچم این کشور بر فراز ساختمان شهرداری شهر باخموت در جمهوری خودخوانده دونتسک خبر داد.

وی در حساب تلگرامی خود نوشت: دقیقا ساعت ۲۳ روز دوم آوریل. پشت سر من ساختمان شهرداری باخموت است. این پرچم روسیه برای ولادلین تاتارسکی است(روزنامه نگاری که شب گذشته در انفجار سن پترزبورگ کشته شد). به لحاظ فنی(حقوقی) ما باخموت را تصرف کرده‌ایم.

وی در ادامه اضافه کرد، فرماندهان واحدهای نظامی روسیه ساختمان شهرداری و کل منطقه مرکزی باخموت را تصرف کرده‌اند. دشمن در بخشهای غربی هنوز باقی مانده است.

مقامات اوکراینی هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

روز هشت فروردین خبرگزاری تاس از قول مقامات جمهوری دونتسک از تسلط کامل نیروهای روسیه بر منطقه صنعتی شهر راهبردی باخموت در این استان خبر داده بود.

یک سرهنگ بازنشسته لوهانسک و کارشناس نظامی اخیرا در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در خصوص خسارات سهمگین ارتش اوکراین در باخموت گفت که تنها در هفته گذشته، نیروهای امنیتی کی‌یف در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کشته و زخمی را در نبرد منطقه آرتموفسک (باخموت) متحمل شدند.

طبق این گزارش، در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت و عقب‌راندن نیروهای روسی خواستار دریافت تسلیحات سنگین، از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • :) IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    52 2
    Wow, سرانجام به روسیه بازگشتن. آذریهای ما هنوز گروگان علیف و اسرائیل هستن. پس چرا نپیوستن به سرزمین اصلی مادری.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    54 0
    خب حالا زلنسکی را تحویل بدهند قرارداد صلح امضا و سپس محاکمه شود، و یا ادامه میدهید؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 52
    میخواستن سه روزه اکراین رو تصرف کنند حالا بعد یکسال یک جایی رو با کلی تلفات گرفتن و نوچه ها ذوق زده شدن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس