کد خبر 1476835
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
حمایت قاطع پیشکسوت پرسپولیس از استقلال؛ از حذف رقیب‌مان در آسیا تأسف خوردم/ طلب استراماچونی در قبال عظمت استقلال هیچ است/ فرهنگ غلط ما باعث شد ساپینتو داغ کند

پایان رأفت پیشکسوت پرسپولیس گفت: باشگاه استقلال اینقدر با عظمت و بزرگ است که می‌تواند ده بار استراماچونی را بخرد و آزاد کند اما متاسفانه با این وضعیتِ مثلاً حرفه‌ای چرخ فوتبال نمی‌چرخد.

به گزارش مشرق، پایان رأفت، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره بازی این تیم مقابل مس رفسنجان، بحث داوری و البته حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و شرایط فوتبال حرفه‌ای در کشورمان اظهاراتی را مطرح کرد.

قبل از هر چیز باید فرا رسیدن سال نو را به همه هموطنانم به ویژه اهالی ورزش و فوتبال تبریک بگویم. امیدوارم در سال جدید شرایط اقتصادی به سمتی برود که مردم کشورمان بتوانند زندگی راحت تری داشته باشند. این شرایط اقتصادی با این همه ثروت در کشورمان زیبنده این مردم نیست. امیدوارم آنهایی که مسئولند پاسخگو باشند و در قبال نیازهای مردم تلاش کنند.

تا VAR نباشد مشکلات داوری حل نمی‌شود

بازی را دقیق ندیدم اما در رابطه با صحنه پنالتی باید گفت که نظر داور پنالتی و اخراج بود که البته اخراجش درست است اما این که داخل محوطه جریمه خطایی صورت گرفت یا بیرون به علت نبودن کمک داور ویدیویی متاسفانه نمی‌توان نظر قطعی داد. گرچه تعدادی از داوران گفته‌اند خطا درست بود و تعدادی گفتند نبود، اما به هرحال مادامی که فرهنگ کمک داور ویدیویی از فوتبال ما دور باشد وضعیت همین است.

گل سپاهان هم مشکوک بوده است

۶ بازی برای پرسپولیس باقیمانده که هرکدامشان حکم فینال را دارند. البته من شنیدم که در بازی سپاهان هم این تیم با یک گل مشکوک برنده شده است. البته این روزها تیم ها به خاطر حساسیت امتیازات خیلی محتاط فوتبال بازی می‌کنند و بیشتر به امتیاز کامل مسابقات فکر می‌کنند. برد پنج گله و یک گله هیچ فرقی نمی‌کند. سپاهان و پرسپولیس به سختی امتیاز گرفتند اما استقلال نه.

حق استقلال حذف از آسیا نبود

خدا شاهد است که بابت اتفاقی که برای استقلال رخ داد خیلی ناراحت شدم. حق استقلال بود به عنوان تیم قهرمان فصل پیش به آسیا برود. استقلال یک تیم دولتی است، باید به این باشگاه کمک می‌کردند تا به مشکلاتش رسیدگی شود. اگر هم دولتی نیست با یک نگاه ملی باز هم باید دولت کمک می‌کرد. مگر فولاد به آسیا نرفت و باعث افتخار همه ما نشد؟ همانطور استقلال و پرسپولیس و سایر تیم‌ها در رقابت‌های آسیایی نماینده ایران هستند.

در ایران می‌ترسیم حرفه‌ای باشیم

وقتی خبردار شدم استقلال به آسیا نمی‌رود ناراحت شدم و تاسف خوردم. در همه کشورها فوتبال یک صنعت و حرفه درآمدزاست اما متاسفانه در فوتبال ما هنوز تفکرات آماتوری رهایمان نمی‌کند. متاسفانه در فوتبال ایران از حرفه‌ای بودن ترس داریم. عده‌ای می‌ترسند که حرف حرفه‌ای بودن را به شکل جدی بزنند و فقط در کلام فوتبال ما حرفه‌ای است. حتی فدراسیون فوتبال مان هم حرفه‌ای نیست. به همین خاطر است که هرساله صدها استعداد فوتبال را از دست می‌دهیم.

مدیران استقلال پس انداز هم نکردند!

ای کاش مدیران باشگاه رقیب در این مدت ماهیانه مقداری پول پس انداز می‌کردند تا بدهی این مربی پرداخت شود. اصلاً استقلال و پرسپولیس نباید در دغدغه مالی داشته باشند. تیم هایی با ۳۰ الی ۴۰ میلیون هوادار چرا باید نتوانند یک میلیون دلار پول داشته باشند؟ این خجالت آور است!

استراماچونی جلوی استقلال عددی نیست

عظمت باشگاه استقلال به قدری است که استراماچونی جلوی این تیم عددی نیست. باشگاه استقلال و پرسپولیس با این پتانسیل جمعیتی که به عنوان هوادار دارند باید در هر بازی که می‌کنند از محل درآمدزایی حرفه‌ای شان حداقل یک میلیون دلار کنار بگذارند اما متاسفانه به خاطر ترس از حرفه‌ای بودن و نگاه آماتوری که به فوتبال ما وجود دارد شرایط به شکلی پیش می‌رود که باشگاهی با این عظمت نمی‌تواند یک میلیون دلار جور کند تا مانع حذف شدنش از آسیا شود. باور کنید من خیلی ناراحتم.

دلم برای بازیکن استقلال سوخت چون درکش می‌کنم

صحبت های بازیکنان استقلال را شنیدم و دلم برای شان سوخت. درکشان می‌کنم. ما هم مثل آنها چهار الی پنج ماه بی پولی کشیده‌ایم. این بچه ها حق دارند ناراحت باشند. چه کار می‌توانند انجام دهند؟ مگر فوتبالیست کار دیگری غیر از این بلد است که انجام بدهد؟ این بچه‌ها زندگیشان پر هزینه است.

فوتبالیست مجبور است سراغ آپارتمان سازی برود

یک فوتبالیست نه بیمه دارد و نه امنیت شغلی اما بلافاصله از پول و درآمدش مالیات کسر میشود. برای همین است که فوتبالیست ها به سراغ آپارتمان سازی می‌روند، به سراغ خرید زمین و ملک میروند. مگر فوتبالیست معمار است؟ آنها برای اینکه طی ۸ سال فوتبال حرفه‌ای شان اینده شان را تأمین کنند مجبور می‌شوند سراغ مشاغل دیگر بروند. این جبر حاکم بر شرایط فوتبال ایران، فوتبالیست را مجبور می‌کند که به سراغ مشاغل دیگر برود.

فرهنگ فوتبال ایران ساپینتو را بی تربیت جلوه می‌دهد

متاسفانه این وضعیت باعث می‌شود که روی همه اهالی فوتبال فشار وجود داشته باشد. به نظر من ساپینتو مربی تربیتی نیست. او وقتی تحت فشار فرهنگ فوتبال ما قرار می‌گیرد داغ می‌کند و چنین واکنش‌هایی را نشان می‌دهد. من خودم هم مربی هستم و اگر به یاد داشته باشید چند ماه پیش از فشار زیاد حرفی زدم که البته خوب نبود برای همین ساپینتو را درک می‌کنم.

بازیکن فوتبال هرکاری کند ایراد می‌گیرند

فوتبالیست با این شرایط چه کار می‌تواند بکند؟ اگر بازی نکند به او می‌گویند بی غیرت است. اگر بازی کند پس توقع دارد پولش را بگیرد که آن را هم نمی‌دهند پس فوتبالیست سراغ کشاغل دیگر می‌رود تا آینده اش را تأمین کند و باز هم از او ایراد می‌گیرند که چرا روی فوتبالش تمرکز ندارد. همه از فوتبالیست توقع دارند ولی اصلا او را درک نمی‌کنند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    9 4
    دمت گرم آقای رافت بامعرفت دردوبلات توی سر پرویزبرومند
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    چه ربطی داشت؟ وقتی مدیر بی لیاقت روی تیم و باشگاه هستش وضع همینه! قرار نیستش مدیران بیان و به هر نفعی نتیجه بگیرن و بعدش برن و جوابگو نباشن! تیم رو از اختیار دولت خارج و شخصیش کنید. در اخر واگذاری نظر سنجی هم بکنید که فردا روزی تیم سقوط کرد فردا روزی هواداران مدعی نباشن.
  • یدالله میش دو قلی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    7 2
    تمام بازیکنان و طرفداران تیمهای ایرانی چه قرمز چه آبی چه سبز چه زرد چه سفید چه نارنجی چه مشکی چه صورتی و چه یشمی و جیگری و مغز پسته ای و قهوه ای و خاکستری و طوسی و کرم و بنفش و بادمجونی و ارغوانی و بَژ و طلایی و نقره ای و سفید یخچالی و خرمایی و بور و استخونی و آبی نفتی و شرابی و سبز لجنی و خاکی و زیتونی و فیروزه ای و سبز چمنی و آبی آسمونی و گوجه ای و نخودی و آلبالویی اینجور موقع ها و جاها باید متحد بشن تا ورزش ایران در سطح دنیا مطرح بشه نه اینکه تیماش حذف بشه
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      3 2
      متحد بشن مثلا میخان چیکار کنن؟
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      5 2
      وقتیکه نقاش کارشناس فوتبال شود چنین شلم شوربایی به هم میبافد!
    • محمد IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      یدالله شکلاتی و شیری و لاجوردی و گندمی و راه راه و چهارخونه و خالدار رو جا انداختی بعبارتی به تیمهایی که رنگ ییراهنشون اینهاست ظلم کردی و اسمی ازشون نیاوردی . راه راه مثل یوونتوس
    • محمد IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      تازه سرمه ای و فیلی و اناری را هم یادم رفت بگم . یدالله کمی دقت کن
  • رستم ایرانی IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    برای پول که نباید حرفی بزنند تیم های ایران چون دولتی است باید به بازیکنان فوتبال حقوق ماهیانه 20 یا 30 میلیون بدهند یا کلا به بخش خصوصی واگذار کنند
  • حمید IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    یادت رفته کیسه ای ها به پرسپولیس در آسیا خیانت می کردند
  • حمید IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    شلغم شده کارشناس فوتبال خخخخخخخخ ههههههه فوتبال مهم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس