کد خبر 1476827
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
خوردن نعناع در ماه رمضان چه فوایدی دارد؟

نعناع، نفخ را از بین می‌برد و در تسکین دردهای معده موثر است.

به گزارش مشرق، نعناع گیاهی است که در دو نوع خودرو و کاشته شده می‌روید.

نعنایی که به عنوان سبزی خوردن مصرف می‌کنیم، با نعنایی که به صورت خودرو در کوه می‌روید متفاوت است. البته از نظر شکل ظاهری، بو، طعم و مزه تقریباً شبیه به هم هستند، ولی از نظر اثرات درمانی، نعنای کوهی قوی‌تر است.

شاید ندانید که مصرف برخی سبزیجات از جمله نعناع در ماه رمضان چه تاثیر شگرفی بر بدنتان می‌گذارد. نعناع یکی از بهترین گیاهان دارویی برای روزه داران است. از این سبزی خوش بو در غذاها تان استفاده کنید.

دستگاه گوارش

بسیاری از ما به دلیل نوشیدن آب و چای فراوان بعد از افطار و هم چنین پرخوری، دچار نفخ و درد معده می‌شویم. نعناع، باد معده را از بین می‌برد و در تسکین دردهای معده موثر است. از سوی دیگر، در ماه رمضان به علّت تغذیه‌ نادرست و کم تحرکی، اکثر افراد دچار یبوست می شوند. نعناع فیبر فراوانی دارد و یبوست را بهبود می‌بخشد.

پوست

پوست صورت، در ماه رمضان به علّت کم آبی بدن، خواب ناکافی و تغذیه‌ نادرست، دچار خشکی و آکنه می‌شود. نعناع، التهاب پوست را می‌گیرد. نعناع سرشار از بتاکاروتین و ویتامین C است و در بهبود آکنه و نرمی پوست موثر واقع می‌شود.

کلیه

در ماه رمضان تشنگی طولانی مدت، باعث کم آبی بدن شده و کلیه‌ها کارکرد همیشگی را ندارند. در نتیجه سم بیشتری در بدن ذخیره می‌شود. نعناع خاصیت ادرارآوری دارد و با به کارانداختن کلیه ها، سموم را از بدن دفع می‌کند.

سردرد

سردردهای میگرنی معمولاً در ماه رمضان به عللی از جمله کم آبی بدن، کم خوابی و… بیش از دیگر موقعیت‌ها عود می‌کنند. نعناع منتول زیادی دارد و منتول ماده‌ای ضد درد است. استفاده‌ موضعی نعناع به همراه روغن زیتون و یخ نیز می‌تواند به کاهش دردهای میگرنی کمک کند.

کاهش وزن

افراد در ماه رمضان برخلاف انتظارشان، دچار اضافه وزن می‌شوند و باید بیشتر مراقب تغذیه‌ خود باشند. امّا اگر در غذا خوردن زیاده روی کردید، نگران نباشید. نعناع سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و میزان چربی سوزی را بالا می‌برد. هم چنین اگر نعناع را پیش از غذا یا همراه با غذا میل کنید، فیبر فراوان آن باعث احساس سیری زودرس می‌شود و از اضافه وزن تان جلوگیری می‌کند.

رفع بوی بد دهان

نعناع به رفع بوی بد دهان در ماه رمضان، خنک کردن بدن در تابستان و رفع بی خوابی‌های ماه رمضان و … کمک می‌کند؛ بنابراین نعناع را پیش از غذا، همراه با غذا و پیش از خواب مصرف کنید تا سالم‌تر بمانید.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس