کد خبر 1476773
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰
یک ماه‌نورد خصوصی در سال ۲۰۲۶ به ماه می‌رود

موشک استارشیپ شرکت فضایی اسپیس‌ایکس یک ماه نورد خصوصی جدید را در سال ۲۰۲۶ به فضا پرتاب خواهد کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپیس، شرکت استرولب(Astrolab) قصد دارد ناوگان کاملی از ماه‌نوردهای فلکس(FLEX) را بر روی سطح ماه مستقر کند.

از یک ماه‌نورد جدید برای انجام ماموریت روی ماه رونمایی شده که قرار است با موشک فضایی شرکت اسپیس‌ایکس به فضا برود.

یک ماه‌نورد خصوصی در سال ۲۰۲۶ به ماه می‌رود

شرکت استرولب مستقر در کالیفرنیا برای پرتاب ماه‌نورد فلکس در یک ماموریت آتی استارشیپ به ماه با شرکت اسپیس‌ایکس به توافق رسیده است. طبق بیانیه این شرکت که در روز جمعه(۳۱ مارس) منتشر شد، این ماموریت در حال حاضر برای اواسط سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.

هنگامی که فلکس وارد عمل شود، بزرگترین و همه کاره‌ترین ماه‌نوردی خواهد بود که تاکنون روی سطح ماه قرار گرفته است.

براساس تصاویر به نظر می‌رسد که این ماه‌نورد کمی کوچک‌تر از یک خودروی معمولی باشد و وزن آن با محموله بیش از دو تن است. این ماه‌نورد می‌تواند حداکثر دو فضانورد را حمل کند که می‌توانند با استفاده از یک پنل داخلی، این وسیله نقلیه را برانند. فلکس همچنین برای کنترل از راه دور در غیاب اپراتورهای حضوری طراحی شده و مجهز به یک بازوی رباتیک است. این ماه‌نورد می‌تواند مجموعه‌های مختلفی از ابزارهای علمی و فناوری‌های تجاری را در خود جای دهد.

شرکت استرولب این ماه‌نورد را مطابق با الزامات ناسا ساخته است و امیدوار است که یک ناوگان کامل از آن را به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس روی سطح ماه قرار دهد. جارت متیوز(Jaret Matthews) بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت می‌گوید: ما یک سیستم لجستیکی ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند طیف گسترده‌ای از محموله‌ها را در خود جای دهد. ما انتظار داریم که این رویکرد به ایجاد یک پایگاه دائمی با هزینه و زمان کمتری نسبت به آنچه پیش از این تصور می‌شد کمک کند.

اعلامیه روز جمعه مبنی بر اینکه فلکس با یک موشک استارشیپ بر روی یک تقویت کننده سوپرهوی به ماه پرتاب خواهد شد، تنها چند هفته قبل از اینکه این موشک اولین پرواز آزمایشی مداری خود را انجام دهد، منتشر شد. انتظار می‌رود استارشیپ پس از شروع به کار بتواند ۱۰۰ تن محموله را به مدار زمین حمل کند. ناسا همچنین قراردادی با اسپیس‌ایکس برای دریافت یک استارشیپ به عنوان کاوشگر ماه در برنامه‌ی سرنشین‌دار آرتمیس، که در حال حاضر برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، منعقد کرده است.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    کدخدا مگر یکبار نرفته کره ماه 50 سال پیش ؟پس چرا اینهمه سال برنامه ریزی و تست انجام میده اونم برای ارسال کاوشگر کنترل از راه دور؟؟؟ خب بقول اون زیباروی خوش خنده زبان بلد دوباره با فشردن یک دکمه بره ماه و برگرده وقتی برگشت یک گاری از سنگهای ماه رو برای دوستانش بیاره بعنوان سنگ پا استفاده کنند.تازه رایگان بده بابت خدمات انجام شده برجامی نه مثل اعلی حضرت همایونی پهلوی فرزند رشید رضاپالانی 500 میلیون دلار بابتش پرداخت کنن(آخرش متوجه نشدیم اون دوره با بیل وکلنگ و تریلی رفته بود ماه که کلی سنگ بارزده آورده زمین؟ پس چرا الان...)
  • US ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    بازم دروغ دغل ناسا ! ون الن رینگ اجازه خروج انسان از جو نمیده !
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    مثل آمریکایی ها که قبلا رفتند به ماه. تف به روی هر چی آدم دروغگویه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس