کد خبر 1584863
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
راکت «استارشیپ» شرکت اسپیس‌ایکس در مسیر بازگشت به زمین نابود شد + فیلم

راکت بزرگ و نیرومند «استارشیپ» شرکت «اسپیس‌ایکس» پس از اینکه سومین پرواز آزمایشی را تقریبا تکمیل کرده بود در راه بازگشت به زمین ناپدید شد.

به گزارش مشرق، این سیستم ۱۲۰ متری که در حالت انباشت سوخت کامل در حدود ۵ هزار تن وزن دارد ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی شرق آمریکا از پایگاه هوایی «استاربیس» شرکت اسپیس‌ایکس در «بوکا چیکا» ایالت تگزاس در سواحل خلیج مکزیک پرتاب شده بود. اسپیس‌ایکس قصد دارد از این فضاپیما در آینده برای اعزام فضانوردان به کره ماه و همچنین به سیاره مریخ استفاده کند.

شناور کروز این فضاپیما برای اولین بار به دور کره زمین پرواز کرد اما تماس با آن در آخرین مراحل آزمایش درست پس از ورود دوباره به درون اتمسفر زمین قطع شد. این راکت در زمان ورود دوباره به جوّ زمین احتمالا منهدم شده یا سوخته است.

«ایلان ماسک» بنیانگذار میلیاردر شرکت اسپیس‌ایکس در شبکه «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که «اسپیس ایکس» راه درازی را پیموده است.

راکت «استارشیپ» شرکت اسپیس‌ایکس در مسیر بازگشت به زمین نابود شد + فیلم

دو تلاش قبلی نیز به انفجار هر دو بخش بوستر (تقویت کننده) ۳۳ موتوری فضاپیما و نیز شناور کروز آن منجر شده بود. این راکت برای آن طراحی شده که در نهایت بتواند تا حد ۱۰۰ نفر فضانورد را حمل کند. این بخشهای راکت در کنار هم ۱۰ متر بلندتر از راکت «ساتورن ۵» (Saturn V) هستند که در سال ۱۹۶۹ انسان‌ها را به کره ماه برده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    14 1
    پس چرا ههه و هوهوی غربگداهای آمریکالیس در نمیاد؟ چون آمریکا ناموس شونه!! خخخخخ
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      6 0
      12:33 احسنت، دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    5 1
    غربگرایانی که در حال شادی و سرور می کردند که یه هو سفینه فضایی آمریکا ناپدید شدن!واکنش کاربران غربگرایان تا مدتها عزادار خواهند شد 🤣
  • بصیرت IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    7 0
    غربگداهای ابله بدبخت الان نظری ندارند !!!! خبرآنلاین ، الان چگونه تیتر میزنه !!!!!!
  • سید جواد IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    6 0
    ادعا می کنند بیش از 50 سال پیش چندین بار با موشک به ماه رفته اند و برگشته اند!!! اما الان یادش رفته چجوری رفته بودند! با فناوری 50 سال پیش راحت رفتند و برگشتند، اما الان نمی تونند!
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 0
      متاسفم برات رفت و برگشت به ماه واقعا انجام شده هنوز بقایایی ابزار انها را در ماه با تلسکوپ قوی میتوان دید
  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    6 1
    هیچ انسانی پا بر روی سطح سیاره ماه نگذاشته است سرنشینان آپولو در مدار زمین می چرخیدند هنوز هم بشر قابلیت فرود به سیاره ای فاقد اتمسفر مانند ماه را ندارد چه رسد به اینکه سفر رفت و برگشتی داشته باشد
    • CA ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      0 1
      اگه منظورت کمربند وان آلن هست که کاملا امکان پذیر هست عبور از این کمربند. این کمربند در واقع از برخورد ذرات باردار با جو زمین اتفاق می افتد و باعث تشکیل چند لایه مختلف متشکل از الکترون، رادیکالهای آزاد و رادیکالهای اتمی میشود. برای کره مریخ هر شش ماه یک بار امکان ارسال محموله وجود دارد چون نزدیک ترین حالت به زمین هست. زمان سفر به مریخ بین هشتاد تا صد و پنجاه روز هست که بطور متوسط 115 روز میشود. دو مشکل همیشه در سفر فضایی خواهد بود یکی تشعشعات کیهانی هست و دومی عدم جاذبه که به شدت روی متابولیسم انسان تاثیر میگذارد.
  • FI ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    2 0
    عظیم ترین و پرقدرت ترین موشک فضایی تاریخ با 120 متر طول که تبلیغات زیادی براش میشد موقع برگشت به زمین گم شده و از سرنوشتش اطلاعی در دسترس نیست نمی دانند در جو آتش گرفته یا داخل اقیانوس هند سقوط کرده. سه روز قبل هم موشک فضایی ژاپنی ها برای با دوم لحظاتی بعد از پرتاب در هوا منفجر و نابود شد. مردم ژاپن و امریکا این اتفاقات را مسخره نمی کنند و خودتحقیری را به اوج نمی رسانند چون با تمام محاسبات و برنامه ریزی هایی که میشود بازهم آزمون و خطا وجود دارد و از این دست اتفاقات می افتد و طبیعی است. اما کافی بود این اتفاق ها برای موشکهای ایران بیافتد، فورا هزاران ترول بی مغز و رسانه‌های وابسته به اصلاح طلبان ستون پنجمی و لندنی شروع به مسخره کردن و جوسازی منفی و خودتحقیری می کنند.
  • عباس IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    1 1
    دروغ شاخدار اینا واقعا ۵۰ سال پیش رفتن کره ماه و برگشتن؟ عجب دروغی گفتن و این دروغ شاخدار رو جوری گفتن که تو ذهن یه عده غربگرا جاگیر شده و اینا از غربی ها بیشتر به این دروغ باور دارن. ولی واقعیت ماجرا اینه که پای هیچ بنی بشری روی کره ماه یا کرات دیگه فرود نیومده
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    2 0
    خب خب! برام سؤاله با دانش و فناوری ۵۵ سال پیش چه طور روی ماه معلق می‌زدن و فیلم می‌گرفتن و گشت و گذار می‌کردن و برمی‌گشتن اما الان نمی‌تونن سالم برگردن؟! ابعاد فضاپیما بزرگ شده اما اصول پرواز و فرود که عوض نشده. قبول کنیم از مشکوک هم اون ورتره. در واقع اصل رو بر تلاش برای هدر دادن بودجه نظامی شوروی بگیرید. تمام
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ۱۹۶۹ انسان‌ها را به کره ماه برده بود. XD
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    استارشیپ در اقیانوس فرود آمد
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    2 0
    دروغ بزرگ سفر به ماه آمریکایی، این ها اصلیتشان هم دروغ است مثل سرزمینی که بواسطه نسل کشی غصب کردند، به این غرب پرست نابغه بگو چطور آمریکا قبلا آدم فرستاده ماه ولی الان که عصر تکنولوژی هست و فضای کاملا برخط چرا یه لایو از روی کره ماه تا امروز نرفتن با دسته ای فضانوردها بگیرن؟! معلومه چون دروغه اینها اصلا نرفته بودن، اینها واسه فیلم های هالیوودیشون هزارتا چرند و پرند سینمایی تحویل ملت میدن به اسم واقعیت، اراجیفی جهان غرب
  • US ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    مشرق حالت خوبه؟ مطمئنی که اعداد و ارقام رو درست نوشتی؟ میدونی پنح هزار تن یعنی چی؟ میدونی ۱۲۰ متر‌ یعنی‌ چی؟ میدونی چه نیروی عظیمی برای رسیدن به نیروی فرار از جاذبه لازمه تا این سازه رو به بیرون جو برسونه؟ میدونی موشکی مثل سیمرغ چند تنه و چندین موشکی اون اندازه باید رو هم‌ بچینی که ۵۰۰۰ تن بش؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس