کد خبر 1476492
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود

برای استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ساحلی دریای خزر، دامنه البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق از سازمان هواشناسی کشور، «کبری رفیعی» وضعیت جوی کشور را برای امروز (۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) تشریح کرد و گفت: امروز به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد، استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های دامنه البرز مرکزی و استان‌هایی که در دامنه زاگرس مرکزی واقع شده اند، بارش باران دارند که به شکل رعد و برق، بادهای شدید موقتی و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: روز شنبه نیز این بارش‌ها ادامه دارد و روز یکشنبه در ارتفاعات البرز و سواحل خزر نیز تداوم بارش‌ها را شاهد هستیم.

این کارشناس خاطرنشان کرد: روز دوشنبه در شمال شرق بارش‌ها پراکنده می‌شود، اما سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را داریم.

به گفته رفیعی طی دو روز آینده در استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی دریای خزر، استان های دامنه جنوبی البرز و استان‌های دامنه زاگرس مرکزی کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و بارش‌ها در مناطق مرتفع به شکل برف و کولاک خواهد بود که مخاطراتی را به همراه دارد و هم‌وطنانی که قصد تردد در مناطق مرتفع کوهستانی و برفی را دارند، باید تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: علاوه بر این طی دو روز آینده وزش باد شدید هم پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد، سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی تشریح کرد: برای تهران امروز در ساعت‌های بعدازظهر احتمال بارش رگباری باران وجود دارد.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۲ درجه بالای صفر و کمینه دما فردا به ۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس