کد خبر 1476227
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
آغاز رزمایش نظامی روسیه با حضور سه هزار نیرو و شلیک موشک «یارس»

ارتش روسیه با مشارکت سه هزار نظامی و ۳۰۰ یگان تجهیزاتی، رزمایشی را آغاز کرد که در آن از سامانه موشک های هسته ای «یارس» استفاده می کند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای راهبردی این کشور رزمایشی نظامی را آغاز کرده‌اند که شامل استفاده از سامانه موشک‌های بالستیک قاره پیمای «یارس» است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، بیش از سه هزار پرسنل نظامی و حدود ۳۰۰ یگان تجهیزاتی در این رزمایش شرکت می‌کنند و رزمایش موشکی «یارس» در سه منطقه روسیه برگزار می‌شود. موشک «یارس» قابلیت حمل ۳ تا ۶ کلاهک هسته‌ای ویرانگر را تا مسافت ۱۰.۵ هزار کیلومتر دارد.

علاوه بر این، یگان موشکی با همکاری تشکیلات منطقه نظامی مرکزی و نیروی هوافضای روسیه، سامانه‌های موشکی را استتار کرده و با تجهیزات مدرن شناسایی هوایی از جمله پهپادهای مختلف دشمن فرضی مقابله خواهند کرد.

این خبر در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور یک فروند موشک کروز مافوق صوت ضد کشتی را در دریای ژاپن شلیک کرده است.

لازم به ذکر است که این تمرینات نظامی روسیه چند روز پس از آن برگزار می‌شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کشورش سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، مسکو تاکنون ۱۰ فروند هواپیما را به بلاروس منتقل کرده است که قادر به حمل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    10 3
    موشک امریکا سوز و غرب سوز.الحمدالله
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      2 8
      فعلا تو سوزاندن یه شهر باخموت بعد از یک سال مونده چه برسه امریکا و حتی خود اوکراین. این رزمایش رو بیشتر برای مثال تو گذاشتن تا خر کیف بشید وگرنه اگر عرضه داشتن نیاز به رزمایش ندارن و بفرمایند میدان جنگ اوکراین
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      4 0
      قابل توجه غربگدها:"بی بی سی: بیشتر جوانان خاورمیانه طرفدار پیروزی روسیه هستند نه به خاطر اینکه از پوتین خوششان می آید بلکه از غرب متنفرند." جای نعلین طالبان را پشت ارباب ببینی بیشتر خر کیف می شی. راستی آماده هواپیما سواری شدی؟
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      3 1
      قابل توجه غربگدها:"بی بی سی: بیشتر جوانان خاورمیانه طرفدار پیروزی روسیه هستند نه به خاطر اینکه از پوتین خوششان می آید بلکه از غرب متنفرند." جای نعلین طالبان را پشت ارباب ببینی بیشتر خر کیف می شی. راستی آماده هواپیما سواری شدی؟
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      1 4
      بزودی پوتین و طرفدارانش به درک واصل خواهند شد
    • محمدقزل IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      1 0
      بزودی موشک های قاره پیمای دارای کلاهک هسته ای کل غرب وآمریکا را با خاک یکسان می‌کند قابل توجه غربگدایان همجنس باز
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 4
    روسیه هیچ غلطی نمی تواند بکند
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      2 0
      روسیه کار درستو انجام میده، اون اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش تو هستند که هیچ....... نمیتونن بخورن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس