کد خبر 1476195
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
تنش تل‌آویو با واشنگتن، صدای «لاپید» را درآورد

یائیر لاپید نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به اظهارات اخیر جو بایدن واکنش نشان داد و از بنیامین نتانیاهو به دلیل «از بین بردن» روابط تل‌آویو با واشنگتن به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال تنش لفظی رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، رهبر اپوزیسیون در فلسطین اشغالی به مواضع کابینه نتانیاهو و تاثیر آن بر روابط با آمریکا تاخت.

در شرایطی که بحران در فلسطین اشغالی بر سر طرح مدنظر نتانیاهو برای اصلاح ساختار قضایی رژیم صهیونیستی همچنان خبرساز است، ایجاد تنش در روابط تل آویو و واشنگتن صدای یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق این رژیم را درآورد.

لاپید در پیامی توئیتری به درگیری لفظی اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو واکنشن نشان داد و مواضع کابینه نتانیاهو را محکوم کرد.

رهبر اپوزیسیون در فلسطین اشغالی در این پیام نوشت: « اسرائیل برای چندین دهه نزدیکترین متحد ایالات متحده بود، افراطی‌ترین دولت در تاریخ این کشور طی سه ماه آن را خراب کرد».

این اظهارنظر توئیتری ساعاتی بعد از آن آن منتشر شد که اظهارات بایدن و نتانیاهو خطاب به یکدیگر خبرساز شده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه (دیشب) در جمع خبرنگاران این کشور درباره اوضاع در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد. بایدن گفت: «امیدواریم که نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل عقب نشینی کند».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «در آینده نزدیک دعوتی از نتانیاهو برای سفر به کاخ سفید وجود ندارد».

این اظهارنظر، واکنش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. او در پیامی توئیتری نوشت: «من بیش از ۴۰ سال است که بایدن را می‌شناسم و از تعهد دیرینه او به اسرائیل قدردانی می‌کنم. اتحاد اسرائیل و ایالات متحده، شکست ناپذیر است و همیشه بر اختلافات گاه و بیگاه بین ما غلبه می‌کند».

وی دفاع مجدد از مواضع کابینه خود برای ایجاد تغییرات ساختاری در نظام قضایی رژیم صهیونیستی، در جواب به بایدن افزود: «اسرائیل کشوری مستقل است که تصمیمات خود را بر اساس خواست مردم خود می‌گیرد و نه بر اساس فشارهای خارج از کشور از جمله بهترین دوستان».

دفاع مجدد نتانیاهو از تغییر نظام قضایی این رژیم در شرایطی انجام شده که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته، دوشنبه هفته جاری بعد از فشارهای فراوان و رایزنی‌های گسترده با رهبران ائتلافش، از توقف طرح جنجالی خود درباره سیستم قضایی این رژیم خبر داد و گفت: تصمیم گرفتم که طرح تغییرات در سیستم قضایی را متوقف کنم و به گفت‌وگو فرصت دهم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس