کد خبر 1476194
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
نقره داغ شدن بیش از ۱۳۸ هزار راننده پرخطر در پایتخت

جانشین پلیس راهور پایتخت گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۱۳۸ هزار فقره اعمال قانون در خصوص خودروهای حادثه‌ساز صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور از افزایش، حضور و استقرار تیم های کنترل سرعت به ۶۰ تیم در محورهای اصلی و بزرگراهی شهر تهران و استقرار تیم‌های کنترلی به صورت ۲۴ ساعته در مبادی ورودی شهر تهران خبر داد و گفت: ۱۳۸۲۵۷ فقره اعمال قانون خودروهای حادثه ساز از آغاز طرح نوروزی توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ انجام شده است.

سرهنگ موسوی پور گفت : سرعت و سبقت همچنان عامل اصلی تصادفات پایتخت به ویژه در ایام خلوتی معابر محسوب می‌شود و در تعطیلات نوروز نیز با توجه به معابر خلوت با این تخلف روبرو هستیم.

وی ادامه داد : با توجه به اهمیت این موضوع و و دغدغه پلس جهت کاهش سرعت ها و به تبع آن کاهش تصادفات و حوادث ، تعداد تیم های کنترل سرعت لیزرگان به حدود ۶۰ تیم و محل استقراری افزایش پیدا کرد و بیش از ۳۰ تیم نامحسوس نیز در معابر بزرگراهی همچون آزادگان، شهید باقری ، شهید زین الدین ، شهید همدانی ، شهید خرازی و دیگر بزرگراه‌های شهر تهران بصورت ۲۴ ساعته علاوه بر روز نیز به گشت زنی و برخورد با تخلفات حادثه ساز اقدام می‌کنند.

وی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ به غیر از تیم های ذکر شده با استقرار تیم های کنترلی در مبادی ورودی شهر تهران رفتارهای پرخطر ترافیکی و تخلفات رانندگان را کنترل می کند.

سرهنگ موسوی پور گفت : از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۳۸۲۵۷ فقره اعمال قانون خودروهای حادثه ساز صورت گرفته است و ۱۷۴۸ خودرو نیز توقیف ساعتی شده اند که به این آمار باید ۷۵۶۹۰ مورد اعمال قانون توسط دوربین های لیزرگان که در بحث کنترل سرعت و سبقت فعالیت دارند نیز اضافه کرد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : با توجه به حضور مسافران نوروزی در اماکن تفریحی و گردشگری شهر تهران همکاران بنده آمادگی صد درصدی جهت استقبال از این عزیزان را به صورت شبانه روزی داشته و به منظور افزایش ایمنی ترددها ، روان سازی ترافیک و همچنین جهت نظم و انضباط بخشی به ترددهای رانندگان در معابر حضور خواهند داشت .

وی افزود: اگر چه پایتخت روزهای آرامی را سپری می‌کند اما این معابر خلوت محلی است تا برخی از رانندگان قوانین را نادیده گرفته و قصد افزایش سرعت و سبقت داشته باشند که طبیعی است این مساله از نگاه پلیس و دوربین‌های رصد تخلفات دور نخواهد بود و با ثبت تخلف و اعمال قانون با رانندگانی که عاملی برای سلب آسایش و آرامش دیگران هستند طبق قانون برخورد جدی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس