ناو هواپیمابر کلاس اتمی آمریکا وارد کره جنوبی شد

همزمان با تشدید تنشها در شبه جزیره کره، نیروی دریایی آمریکا یک ناو گروه خود به رهبری یک ناو هواپیمابر مجهز به کلاهکهای اتمی را به کره جنوبی فرستاد.

به گزارش مشرق، همزمان با تشدید تنشها در شبه جزیره کره، یک ناوگروه آمریکایی به رهبری ناو هواپیمابر اتمی آمریکا روز سه شنبه وارد بندر بوسان در کره جنوبی شد.

براساس گزارش خبرگزاری کیودو، از ماه سپتامبر گذشته این برای اولین بار است که یک ناو اتمی آمریکا وارد منطقه می‌شود.

تشدید حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی طی یک هفته گذشته دو آزمایش موشک بالستیک و یک آزمایش سلاح اتمی زیردریایی انجام داده است.

«ناو یو اس اس نیمیتز» نیروی دریایی آمریکا پس از برگزاری یک رزمایش مشترک با کره جنوبی در آبهای آزاد در نزدیکی جزیره «جه جو» در روز دوشنبه وارد آبهای سرزمینی کره جنوبی شده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی همزمان با اعلام حرکت این ناو گروه آمریکایی به سمت شبه جزیره کره خواستار تقویت بازدارندگی اتمی کشورش در برابر تهدید ایالات متحده و کره جنوبی شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز سه‌شنبه گزارش داد که کیم جونگ اون در نشستی با مقامات موسسه تسلیحات هسته‌ای این کشور گفته، کره شمالی باید برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خود در هر زمان و هر مکان آماده شود.

کیم گفته، ما نباید هرگز از کار بر روی تحکیم نیروی واکنش اتمی خود راضی شویم و باید به طور مستمر برای تقویت نیروی هسته‌ای به طور پیوسته تلاش کنیم.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از متخصصان هسته‌ای این کشور خواست تولید مواد هسته‌ای با درجه تسلیحاتی را افزایش دهند و سلاحهای اتمی قدرتمندتری بسازند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    به به، خیلی هم عالی ، هدف متحرک برای موشک‌های جناب آقای کیم جونگ اون جور شد!! خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس