کد خبر 1475929
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
اولین بحران بانکی نسل توییتر

بحران بانکی اخیر آمریکا به دلیل وجود رسانه‌های اجتماعی، بانکداری برخط و تغییرات عمده در مقررات، در مقایسه با ۱۵ سال پیش، بسیار متفاوت است.

به گزارش مشرق، پل دانُوان (Paul Donovan)، اقتصاددان ارشد شرکت خدمات مالی سوئیسی یوبی‌اِس، در اوایل ماه جاری میلادی ضمن اشاره به سقوط کردیت سوئیس اظهار کرد: این اولین بحران بانکی نسل توییتر است.

سهام کردیت سوئیس در ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) پس از مشاهده «نقاط ضعف چشمگیر» در گزارش مالی آن سقوط کرد. انتشار این خبر، آغاز پنج روزِ پرفراز و نشیب برای این بانک وام‌دهنده بود که در نهایت با خرید آن از سوی بانک رقیب یعنی بانک یوبی‌اس، به اوج خود رسید.

دانوان افزود: کاری که رسانه‌های اجتماعی انجام داده‌اند این است که اهمیت شهرت را افزایش داده‌اند؛ آن هم به صورت تصاعدی؛ و به نظر من این بخشی از مشکل است.

جان دَنیِلسون (Jon Danielsson)، مدیر مرکز ریسک سیستمی در مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن نیز در این زمینه اظهار کرد: رسانه‌های اجتماعی در مقایسه با سال ۲۰۰۸ میلادی، بستر مناسب‌تری را برای انتشار شایعات مخرب فراهم کرده‌اند.

وی افزود: افزایش استفاده از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، بانکداری دیجیتال و مواردی از این دست، همگی باعث افزایش آسیب‌پذیری سامانه مالی می‌شوند.

رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند که شایعات هم آسان‌تر و هم سریع‌تر پخش شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس