بانک

انجمن کارمندان بانک سوئیس اعلام کرد: کردیت‌سوئیس و یوبی‌اِس باید کاهش نیروهای خود را که به‌عنوان بخشی از برنامه ادغام اضطراری این بانک‌ها طراحی شده است، متوقف کنند.

به گزارش مشرق، ناتالیا فِرارا (Natalia Ferrara)، مدیرعامل انجمن کارمندان بانک سوئیس، در نامه‌ای به قانونگذاران، از آنان خواسته است تا ضمن توجه به کارکنانی که در نتیجه سقوط کردیت‌سوئیس آسیب دیده‌اند، از اخراج آنان تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی ممانعت کنند. فرارا در نامه‌ای که رویترز آن را مشاهده کرده است، نوشته است: از شما می‌خواهیم که در مجلس از درخواست ما مبنی‌بر توقف اخراج کارکنان تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی حمایت کنید.

فرارا با اشاره به تعداد کارکنان این بانک‌ها در سوئیس گفت: در سه هفته گذشته، بسیاری از حدود ۱۷ هزار کارمند کردیت‌سوئیس و ۲۲ هزار کارمند یوبی‌اِس با تردید به آینده خود نگاه می‌کنند. کردیت‌سوئیس در سراسر جهان ۴۵ هزار کارمند دارد، در حالی یوبی‌اِس در مجموع ۷۴ هزار کارمند دارد.

سرجیو اِرموتی (Sergio Ermotti)، مدیر اجرایی یوبی‌اِس هفته گذشته هشدار داد که پس از ادغام ۲ بانک، تغییر و تصمیماتی سخت در پیش خواهد بود. روزنامه سوئیسی تاگِزَنزایگِر (Tages-Anzeiger) گزارش داده است که بانک بزرگ ایجادشده احتمالاً نیروی کار خود را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد و ۱۱هزار شغل در سوئیس نابود می‌شود.

یوبی‌اِس اعلام کرده که هنوز برای گمانه‌زنی درباره نابودی شغل‌ها زود است. فرارا در نامه‌ای که اولین بار در روزنامه سوئیسی بلیک ((Blick در روز سه‌شنبه منتشر شد، نوشت: اکنون زمان آن است که از کارکنان آسیب‌دیده ۲ بانک حمایت و به آن‌ها احترام گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید این‌طور باشد که مجلس در جلسه فوق‌العاده خود، چندین روز درباره مسائل مالی و فنی نجات کردیت‌سوئیس بحث کند، ولی افراد آسیب‌دیده را به فراموشی بسپارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    8 1
    سوییسی ها بانکهاشونو به نفع اقتصادشون کوچیک میکنن ولی بانکهای ما اقتصاد ما رو بلعیدن
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 1
      بانکها هم دزدن هم کارمندانشون بعضی بی ادب
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    11 6
    غربگدا: مشرق این خبرا چیه میزاری آخه؟! فامیلمون اونجاست (!) میگه تو سوئیس هرکسی بی کار بشه دولت سوئیس هرماه سه برابر حقوقشو بهش میده تا کار پیدا کنه، اگر هم پیدا نکرد که خوب تا آخر عمر دولت همین حقوق سه برابر رو بهش میده!! به مرگ مصی موسیخ اگه دروغ بگم!!!!
    • محمدقزل IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      دمت گرم خ خ خ
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    بله غربگداها می گفتن بانکهای سوییس اصلا بهره نداشتن یا بهره صفر درصد داشتن،حتما برای همون ورشکست شدن
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 0
    البته خدا کنه بالا سری آدمو تحویل بگیره رئیس بانک خر کی باشه مهم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس