کد خبر 1484265
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
تحلیل گر روسی: بحران بانکی غرب دلارزدایی را در جهان تسریع می‌کند

تحلیل گر مالی روس معتقد است بحران بانکی در غرب می‌تواند به یک بحران اقتصادی در جهان تبدیل شود که روند کنار زدن دلار را تسریع می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر اوستیف، تحلیل گر مالی در بانک زنیت روسیه انتظار دارد که بحران بانکی در غرب به یک بحران اقتصادی جهانی تبدیل شود و منجر به تسریع روند کنار گذاشتن دلار در جهان شود.

وی گفت: برای روسیه موضوع بحران بانکی احتمالی در غرب بسیار مورد توجه است، در صورت تحقق این خطرات، بحران مالی ممکن است به یک بحران اقتصادی تبدیل شود که منجر به کاهش قیمت انرژی خواهد شد. با این وجود، در این صورت، روند کنار گذاشتن دلار در اقتصاد جهانی ممکن است سرعت بگیرد که به نفع روسیه است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی بخش بانکی آمریکا تامین مالی پروژه‌های بلندمدت با نقدینگی کوتاه مدت است، زیرا مدت‌هاست پول ارزان در دسترس بوده (شرایطی که درآن نرخ بهره های پایین و اعتبارات فراوان وجود داشته باشد) که باعث عدم تعادل شده است.
این تحلیلگر مالی گفت: فدرال رزرو آمریکا به پیگیری اهداف سیاست پولی (افزایش نرخ بهره) تا زمانی که مشکلات بانک های آمریکا ملموس شود، ادامه خواهد داد، زیرا تغییر نرخ بهره اصلی هر بانک مرکزی یک ابزار سیاست پولی است که تعادل بین تورم و پویایی تولید ناخالص داخلی را تضمین می‌کند.

بانک فرست ریپابلیک آمریکا «First Republic Bank» یکی از بانک‌هایی است که از دوشنبه گذشته شاهد موجی از فروپاشی بوده است. این بانک پیش‌تر یک‌بار ورشکستگی را تجربه کرده و اکنون با خروج حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سپرده، این بانک علاوه بر کاهش ارزش بازار و قیمت سهام خود، راه چندان امیدوارکننده‌ای برای نجات خود نمی‌بیند.

این بانک اعلام کرده است که ۴۰.۸ درصد از سپرده‌ها در سه ماهه نخست سال به مبلغ ۱۰۴.۴۷ میلیارد دلار برداشت شده است در حالی که در سه ماهه چهارم سال گذشته ۱۷۶.۴۳ میلیارد دلار بوده است.

این کاهش سپرده‌های بانک‌ها در آمریکا پس از تلاطم در بخش بانکی در ایالات متحده و اروپا در ماه مارس گذشته رخ داده است، زمانی که بانک «سیلیکون ولی» در آمریکا بسته شد و بانک یو. بی. اس (UBS) نیز به منظور مقابله با گسترش بحران به نظام مالی سوئیس «کردیت سوئیس» را خریداری کرد. کردیت سوئیس ۱۶۷ سال قدمت دارد و اولین بانک در اروپاست که از شوک ورشکستگی دو بانک بزرگ «سیلیکون ولی بنک» و «سیگنچر بنک» در آمریکا متاثر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    این حرف درست نیت به این دلیل که به نسبتی که به اقتصاد جهانی کشور ها متصل هستن امکان بحران دارند
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    تحلیل گر مالی روس!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس